اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
گربه که با صدا کردن نامش، واکنش نشان می دهد.

گربه و تشخیص نامش؛ آیا گربه ها نام خود را می دانند؟

آیا گربه نام خود را تشخیص می دهد؟

آیا گربه ها نام خود را متوجه می شوند یا صدای ما را به روشهای دیگری تشخیص می دهند؟ ما انسانها بیش از ۱۰ هزار سال با گربه ها زندگی کرده ایم. اما تحقیقات بسیار کمی برای پاسخ به این سوال در دسترس داریم. اما خوشبختانه اخیرا چندین تحقیق جالب انجام شده است. این تحقیقاتثابت کرد که این حیوانات نام خود را می شناسند و به آن واکنش نشان می دهند. برای یافتن پاسخ پرسش های خود درباره گربه و تشخیص نامش، با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

 

این حیوانات چه صداهایی را تشخیص می دهند و به آن پاسخ می دهند؟

دکتر مریلین کریگر، دامپزشک و مشاور رفتارشناسی حیوانات اهلی می گوید: به عنوان یک دامپزشک که در ۳۰ سال گذشته به دیدگاه های مشتریانم گوش داده ام و در جایگاه شخصی که از ۱۷ سالگی “متعلق به این حیوانات بوده است”، من قطعاً نظرات خود را در مورد این پرسش دارم و در ادامه آنها را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

 یک مقاله که در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسید، تأیید می کند این حیوانات صدای انسان را تشخیص می دهند. آنها در درجه اول با حرکات گوش و سرشان به آن پاسخ می دهند. محققان همچنین دریافته اند که استفاده از آواهای مشابه و صدای زیر در پاسخ این حیوانات موثرتر است. محققان نتیجه جالبی دریافت کردند. این حیوانات صدای صاحبان خود را از صدای سه غریبه که همزمان با صاحبش صحبت می کنند، تشخیص می دهند.

 یک مطالعه جالب دیگر در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این مطالعه نشان داد نحوه مکالمه ما با حیوانات خانگی خود را در مقایسه با بچه های کوچک با استفاده از صدای زیر، با محتوای ساده و دارای هارمونی مورد بحث است. این مطالعه از “صحبت مستقیم با بچه گربه ها” استفاده کرده است. کلمات در آن ساده، با صدای زیر و موزیکال یا هارمونیک بوده اند. آنها دریافته اند که دامنه شنوایی این حیوانات دارای مقیاس وسیعی است. بعلاوه ممکن است این حیوانات به انتخاب خود به صداهای انسان توجه کنند.

شاید جالب باشد بدانید: دلایل حمله گربه به پاهای شما در حین راه رفتن چیست؟

گربه و تشخیص نامش

گربه ها صدای انسان و نامشان را تشخیص می دهند.

گربه و تشخیص نامش و آموزش برای پاسخگویی به دستورات صوتی

دکتر کریگر در ادامه صحبتهای خود اشاره می کند: یکی از قوی ترین متغیرهایی که چگونگی پاسخ دادن این حیوان به صدای صاحب خود را تعیین می کند، گرسنه بودن یا گرسنه نبودن آنها است. در بین مربیان حیوانات، مشهور است که غذا برای حیوان، انگیزشی نیرومند است. این مورد جهت پاسخ به نشانه های کلامی یا شنیداری نقش موثری دارد. هر عقل سلیمی هم می گوید  در زمان تغذیه، حیوان باید به صدای صاحب خود پاسخ دهد.

این حیوانات فقط و فقط دو حالت شکارچی یا طعمه را دارند. باید بدانید که به طور معمول پاسخ های آنها در موقعیت جستجوگر غذا یا پنهان شدن از شکارچیان تفاوت دارد. ما باید بتوانیم هرگونه ترس از خود را از ذهن این حیوانات پاک کنیم. ضمنا از غذا به عنوان جایزه استفاده کنیم. آنها با درک یک نشانه شنیداری به ما مراجعه خواهند کرد. منظور از نشانه شنیداری، صدا کردن اسمشان یا حتی یک سوت، برای دریافت غذا است.

جالب است بدانید: علت رفتن گربه از خانه

بهترین زمان آموزش به گربه برای تشخیص نامش

 آموزش دادن به گربه، برای پاسخگویی به نشانه های کلامی مانند نامش، باید از زمان کودکی آغاز شود. این حیوانات از زمان نوزادی خود (تقریبا از ۱۷ روزگی) می توانند ارتباط با انسانها را شروع کنند. این موضوع مهم است که حیوانات تازه متولد را طوری بزرگ کنیم که به صدای انسان و نوازشهای او عادت کنند. باید اطمینان حاصل شود که این حیوانات هیچ ترس خاصی از ما انسانها ندارند و آنها ما را با توجهاتشان و با عشق همراهی می کنند.

گربه ای که نامش را تشخیص می دهد

بهترین زمان برای آموزش گربه برای تشخیص نامش، بین ۲ تا ۳ هفتگی است.

سخن پایانی در خصوص گربه و تشخیص نامش

با شروع کار با یک حیوان بچه سال، استفاده از یک صدای زیر هارمونیک و به کار گیری تنوع و احتمالاً انتخاب یک اسم چند هجایی برای او، به همراه جوایز غذایی، احتمالا باید پاسخگویی بهتری از حیوانات محبوب خود مشاهده کنیم. (که این پاسخ می تواند از تکان دادن گوش یا چرخش سر گرفته تا آمدن به سمت ما باشد). ما به عنوان دوستدار یا صاحب حیوان، لازم است هر عکس العملی را که آنها انتخاب می کنند، بپذیریم و به انتخاب آنها احترام بگذاریم!

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x