اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
بهترین غذا برای سگ پامرانین

بهترین غذا برای سگ پامرانین + مقدار غذای مناسب

سگ‌های پامرانین از یک نژاد کوچک با سطح انرژی بالا بوده که بسیار بامزه و دوست داشتنی هستند. این سگ‌های پشمالوی کوچک به عنوان یکی از حیوانات خانگی محبوب شناخته می‌شوند. سگ‌های پامرانین به دلیل فعالیت زیادی که دارند باید غذایی بخورند که هم مناسب جثه‌شان باشد و هم نیاز فعالیت روزانه آنها را تامین کند. در این مقاله قصد داریم درباره غذای سگ پامرانین مطالب مهمی بگوییم، پس تا انتها همراه ما باشید. 

معرفی سگ پامرانین

غذای سگ پامرانین چیست؟

غذای سگ معمولا تشکیل شده از گوشت‌هایی مانند گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، بره و ماهی، زیرا سگ‌ها مانند اجدادشان علاقه فراوانی به انواع گوشت دارند و در واقع با خوردن گوشت می‌توانند پروتئین مورد نیازشان را که یک ماده بسیار ضروری برای سگ‌هاست را تأمین کنند. همچنین پامرانین‌ها برای داشتن پوششی براق به مقدار متوسطی از چربی‌های سالم مانند روغن ماهی و امگا ۳ و ۶ نیاز دارند. سبزیجات و میوه‌ها، غنی از مواد مغذی هستند که علاوه بر پروتئین گوشتی، باید در رژیم غذایی سگ‌ها وجود داشته باشد. بنابراین برای تامین غذای سگ پامرانین باید توجه داشته باشید که غذایی که انتخاب می‌کنید تمام مواد مورد نیاز سگ را داشته باشد. 

به طور کلی شما برای انتخاب غذای سگ پامرانین باید به شرایط بدنی، ذائقه و ترکیبات آن غذا دقت کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که پامرانین‌ها دهان کوچکی دارند، بنابراین اگر غذای خشک برای او انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که غذا دارای کیبل‌های کوچک باشد تا جویدن و هضم آن برای سگ راحت‌تر شود.

بهترین غذای سگ پامرانین چیست؟

در اینجا فهرستی از بهترین غذاهایی که می‌توانند برای حیوان خانگی مفید باشند، گردآوری کرده‌ایم. بهترین غذای سگ پامرانین می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

بهترین غذاها برای سگ های پامرانین

غذای خشک

برای سگ‌های پامرانین، غذای خشک برای سگ بالغ با کیفیت و ترکیبات متعادل توصیه می‌شود. این غذاها معمولاً حاوی پروتئین‌های خوب، چربی‌های سالم، و مواد مغذی مورد نیاز هستند. بهتر است بر اساس سن، فعالیت و وضعیت سلامت سگ‌تان، غذای مناسب را انتخاب کنید. شما می‌توانید به راحتی غذای خشک مناسب سگ پامرانین را از پت شاپ ها تهیه کنید. همچنین می‌توانید روش خرید اینترنتی غذای سگ را انتخاب کنید و سفارش خود را از طریق وب سایت “پت خرید” ثبت کرده و خرید خود را انجام دهید. 

غذای تازه و طبیعی

 می‌توانید برخی از غذاهای تازه و طبیعی را به جای غذای خشک به سگ‌تان بدهید. به عنوان مثال، گوشت گوسفند، گوشت مرغ، ماهی، سبزیجات و میوه‌هایی مانند هویج و سیب. اما قبل از دادن هر نوع غذای تازه به سگ‌تان، بهتر است با دامپزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که غذاهایی که انتخاب می‌کنید برای سگ‌تان مناسب و ایمن هستند.

مکمل‌های غذایی

در صورت نیاز، مکمل‌های غذایی می‌توانند به تأمین نیازهای غذایی سگ‌های پامرانین کمک کنند. برخی از مکمل‌های غذایی که حاوی اسیدهای چرب امگا-۳، گلوکزامین و کندرویتین هستند، برای حفظ سلامت مفاصل، ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن این نژاد از سگ ها مورد نیاز هستند. به هر حال، قبل از استفاده از هر نوع مکمل غذایی، بهتر است با دامپزشک خود مشورت کنید تا بهترین مکمل‌هایی را که برای سگ‌تان مناسب است، معرفی کند.

تشویقی سگ

شما می‌توانید از تشویقی ها هم در جهت تامین مواد غذایی مورد نیاز و هم برای آموزش و تربیت سگ خود استفاده کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که محصول مناسب برای سگ پامرانین را انتخاب کنید. 

مهمترین نکته این است که تغذیه سگ‌های پامرانین باید بر اساس نیازهای خاص هر سگ و با مشورت دامپزشک انجام شود. همچنین، توجه به میزان فعالیت، سن و وضعیت سلامت جسمی سگ نیز برای استفاده از این محصولات، مهم است.

تشویقی برای سگ پامرانین

غذای مورد علاقه سگ پامرانین چیست؟

غذای مورد علاقه سگ پامرانین می‌تواند بسته به شرایط، اندازه، نژاد و فیزیک بدنی و عادت‌های غذایی سگ در گذشته متفاوت باشد. هر سگ ممکن است ترجیحات خود را در مورد غذا داشته باشد. اما به طور کلی، سگ‌های پامرانین معمولاً غذاهایی با پروتئین بالا مانند گوشت را دوست دارند. گوشت قرمز مانند گوشت گوسفند یا گوشت مرغ می‌تواند بخشی از غذای مورد علاقه آنها باشد.

علاوه بر این، برخی سگ‌ها علاقه دارند تا غذاهای خشک سگ با طعم‌های متفاوت و خوشمزه را بخورند. این نوع غذاها شامل غذاهای خشک با طعم گوشت، مرغ یا ماهی و سبزیجات باشد که برای سگ‌ها جذابیت بیشتری دارد.

در مواردی، سگ‌ها مکمل‌های غذایی با طعم خاص را دوست دارند. برخی از سگ‌ها ترجیح می‌دهند که مکمل‌ها با طعم مورد علاقه شان را به غذایشان اضافه کنید. به هر حال، مهم است که توجه داشته باشید ذائقه سگ‌ها ممکن است با گذر زمان تغییر کند و ممکن است به غذاهایی که قبلاً دوست داشته‌اند، علاقه نشان ندهند. همچنین، حفظ تنوع در تغذیه سگ بسیار مهم است تا از تأمین تمامی نیازهای غذایی و مغذی او اطمینان حاصل شود.

 

مقدار غذای سگ پامرانین چقدر است؟

مقدار غذای مورد نیاز برای سگ‌های پامرانین بستگی به عوامل مختلفی مانند سن، وزن، سطح فعالیت، سلامت عمومی و متابولیسم هر سگ دارد. برای تعیین مقدار مناسب غذا برای سگ پامرانین خود، بهتر است ابتدا با دامپزشک خود مشورت کنید چرا که تنها دامپزشک می‌تواند بر اساس نیازهای خاص سگ شما، میزان مناسب غذا را تعیین کند.

برخی از دامپزشکان توصیه می‌کنند که میزان غذای سگ‌ها بر اساس وزن آنها محاسبه شود. 

معمولاً برای سگ‌های پامرانین، مقادیری در حدود ۱٫۵ تا ۲٫۵ درصد از وزن بدن آنها به عنوان مقدار روزانه غذا پیشنهاد می‌شود. به عنوان مثال، اگر سگ شما ۳۰ کیلوگرم وزن دارد، می‌توانید میزانی در حدود ۴۵۰ تا ۷۵۰ گرم غذا را به عنوان مقدار روزانه برای او تعیین کنید. اما دقت کنید که این مقدار فقط یک راهنما است و همچنان بهتر است با دامپزشک خود در این مورد مشورت کنید.

همچنین، تقسیم مقدار غذا به چند وعده در طول روز نیز می‌تواند مناسب باشد. به طور معمول، سگ‌ها معمولاً دو یا سه وعده غذایی در روز می‌خورند. در ادامه چند مورد از نسبت وزن و غذای سگ پامرانین را مشاهده خواهید کرد:

  • یک توله سگ ۱ پوندی به حدود ½ فنجان غذا نیاز دارد.
  • یک سگ ۳ پوندی به حدود ۱ فنجان غذا نیاز دارد.
  • یک پامرانین ۵ پوندی به حدود ۱٫۲۵ فنجان غذا نیاز دارد.
  • یک پامرانین شش پوندی به ۲ فنجان غذا نیاز دارد.

به سگ پامرانین چقدر غذا بدهیم؟

یک توله سگ معده کوچکی دارد، بنابراین هر وعده غذایی باید کوچک باشد و نهایتاً هر سگ از نظر اندازه، سطح فعالیت و متابولیسم منحصر به فرد است و میزان تغذیه او نیز قطعاً متفاوت خواهد بود. هنگام غذا دادن به سگ توجه کنید که اگر توله سگ شما بعد از ۵ الی ۱۵ دقیقه غذا خوردن را متوقف کند، سیر شده است. از طرف دیگر، اگر در عرض ۱۰ دقیقه تمام آن را خورد و بیشتر میل داشت، ۱/۴ فنجان دیگر به او غذا بدهید. (اگر در حال کاهش وزن است و اشتها ندارد، احتمالاً بیمار است.)

 بعد از شش ماهگی وعده های غذایی او را از ۴ به ۳ وعده غذا یا ۳ تا ۲ وعده در روز کاهش دهید. این مقادیر در طول رشد توله سگ پامرانین متغیر هستند و زمانی که سگ به یک سالگی رسید باید به اندازه یک سگ بالغ غذا بخورد و به عنوان یک پامرانین بالغ بسته به مقداری که می تواند در یک روز بخورد، ممکن است ۱ یا ۲ وعده غذایی در روز داشته باشد. همچنین برنامه ریزی برای رژیم غذایی ایده آل سگ پامرانیان پر جنب و جوش شما مستلزم درک دقیق جثه کوچک و خلق و خوی پر انرژی آنها است. 

عواملی که باید در انتخاب غذای سگ پامرانین‌ در نظر بگیرید

  1. پامرانین ها برای حفظ سطح انرژی، پوشش مویی و روحیه شاداب خود به رژیم غذایی غنی از پروتئین حیوانی نیاز دارند(غذاهای حاوی مرغ، گوشت).
  2. اندازه غذاها باید کوچک باشند تا در دهان کوچک پامرانین جا شوند. این امر جویدن و هضم غذا را برای آنها آسان تر می کند.
  3. غذایی که به سگ پامرانین می‌دهید باید دارای چربی طبیعی مانند امگا ۳ و ۶ باشد. این مواد برای سلامت بدن و پوست و مو سگ بسیار مفید است.
  4. ذائقه سگ را بشناسید و با توجه به آن برای او غذا تهیه کنید تا سگ غذایش را با میل بیشتری بخورد. 
  5. در کنار غذای اصلی حتما به سگتان تشویقی را به عنوان یک خوراکی و برای آموزش و تربیت به او بدهید. 
  6. وزن سگ را کنترل کنید تا دچار چاقی یا لاغری بیش از حد نشود.
  7. حتما درباره تغذیه سگ خود با یک دامپزشک مجرب مشورت کنید. 

 

کلام آخر

در این مقاله درباره غذای سگ پامرانین و نکاتی که باید برای تأمین نیاز بدن او بدانید را آوردیم. امیدواریم این مطالب مورد پسندتان واقع شده باشد و ما را از نظراتتان بهره‌مند کنید. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید غذای خشک سگ به پت شاپ آنلاین پت خرید مراجعه کرده و به راحتی غذای سگ پامرانین خود را انتخاب کرده و خریدتان را انجام دهید. 

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x