اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
ماهی قرمز در خانه در حالی که صاحبش به سفر رفته است

وقتی سفر می رویم برای مراقبت از ماهی چه کار کنیم؟

آیا برای رفتن به سفر، نیاز به استخدام یک پرستار ماهی داریم؟

شما پس از مدتها تصمیم گرفته اید برای تعطیلات به سفر بروید. چمدان های خود را بسته اید. بلیط پرواز خود را تهیه کرده اید. هتل خود را هم رزرو کرده اید. فقط یک نکته برای فکر کردن باقی مانده است: مراقبت از ماهی در زمانی که سفر هستیم!

آیا راهی وجود دارد که همه چیز را به گونه ای ترتیب بدهید که بتوانید در حالی که در خانه نیستید، حیوان خانگی خود را تنها بگذارید؟ یا آیا برای رسیدگی به او و تغذیه اش نیاز به استخدام یک پرستار دارید؟ ما می گوییم ترکیبی از هر دو.

این برنامه ریزی می تواند به مدت زمان غیبت شما بستگی داشته باشد. اگر سفر شما فقط در طول آخر هفته است، کار دشواری پیش رو ندارید. شما می توانید برای دو یا سه روز روی یک فیدر اتوماتیک (غذا رسان خودکار) برای تغذیه به حیوان خانگی خود حساب کنید. اما اگر سفر شما مثلاً یک هفته یا بیشتر طول می کشد، شما باید شرایطی را فراهم کنید که مطمئن شوید همه چیز برای حیوان خانگی شما مهیا خواهد بود. یک مراقب گاه به گاه، همراه با یک فیدر اتوماتیک و برخی از آماده سازی های دیگر باید خیال شما را راحت کند تا بتوانید با ذهنی آسوده به سفر خود بپردازید و برای چند روز بدون استرس خوش بگذرانید.

برای دانستن روشهای مراقبت از ماهی در زمان سفر، با این مقاله از پت خرید همراه باشید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: مواد تشکیل دهنده غذای ماهی ها چیست؟

دمای نه خیلی گرم نه خیلی سرد

علاوه بر غذا، یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید، دمای خانه در هنگام غیبت شما است. برای مناسب نگه داشتن درجه حرارت محیط اطراف ماهی، کولر گازی یا بخاری را به گونه ای تنظیم کنید تا وقتی دمای اتاق به عدد خاصی رسید، روشن شود و هنگامی که درجه حرارت به حد مطلوب رسید، خاموش گردد. اطمینان حاصل کنید که دستگاه دیگری که با باتری کار می کند را هم در دسترس قرار داده اید تا در صورت قطع برق به صورت غیرمترقبه، پرستار حیوان شما بتواند آن را راه اندازی کند.

ماهی در آکواریوم که صاحبش به سفر رفته است.

پایش دمای آکواریوم، یکی از موارد مراقبت از ماهی در سفر است.

روال زندگی ماهی شما

همانطور که انسانها به ساعت بیولوژیک خود عادت دارند، ماهی ها نیز به چرخش روز و شب عادت دارند. آنها به روال خاص زندگی خود انس می گیرند. آنها زمان روشن شدن چراغ ها را می دانند. زمان خاموش شدن چراغ ها را هم می دانند. حتی می دانند که چه موقع باید منتظر غذای خود باشند. بسیاری از افراد هنگام ترک خانه خود، چراغ ها را خاموش کرده و پرده ها را می کشند. با این حال این حیوانات هم درست مانند ما انسانها، به برنامه های روتین و منظم طی شبانه روز عادت می کنند. بنابراین شما می توانید با نصب یک تایمر ساده برای چراغ های داخلی نزدیک مخزن آبزی خود و دادن یک برنامه ساده به آن، کاری کنید که چراغ ها طبق معمول روزهای دیگر روشن و خاموش شوند.

جالب است بدانید: تغذیه ماهی فایتر و غذای مناسب فایترها

سفر و مراقبت از ماهی و استخدام یک پرستار برای ماهی

همه موارد گفته شده در بالا برای زمانی است که حیوان شما سالم و سرحال باشد. اگر حیوان خانگی شما ناخوش احوال است یا نیازهای خاصی دارد، قطعاً به کمک یک پرستار نیاز خواهید داشت. می توانید از بین اقوام، همکاران یا همسایه ها، کسی را که به مراقبت از ماهی علاقه دارد یا کسی که با حداقل اصول مراقبت از این حیوان خانگی آشنا می باشد، انتخاب کنید. سپس سفارشات لازم را قبل از رفتن به تعطیلات به او بکنید.

اگر لازم است دارویی به ماهی شما داده شود، قبل از رفتن به سفر، پرستار را دعوت کنید تا ریختن دارو در مخزن آبزی را تمرین کند. شاید شما دوست داشته باشید که قبل از رفتن، همه موارد را با پرستار مرور کنید. شاید هم تغذیه بیش از حد و تصادفی او به حیوان خانگیتان شما را نگران می کند. پس چه بهتر که اندازه غذای حیوان خانگی خود را پیش از سفر مشخص کنید. برای این کار ظروف روزانه قرص، گزینه های عالی هستند.

پیشنهاد می کنیم یکی دو روز قبل از رفتن به تعطیلات، با پرستار به طور امتحانی شروع به کار کنید. جای وسایل و لوازم را به او نشان دهید تا در صورت بروز مشکل، مسئله در حضور خودتان رفع گردد. همچنین می توانید برق را عمدا قطع نمایید و وسایل یدکی را امتحان کنید. اطمینان خاطر پیدا کنید که همه چیز به طور مرتب کار می کند و مشکل حادی پیش نمی آید.

شاید برایتان جالب باشد: گلدفیش ماهی دوست داشتنی

 

دو ماهی در حال شنا کردن در آکواریوم در زمان سفر صاحبشان

یکی دو روز قبل از رفتن به سفر، ب جای وسایل و لوازم را به پرستار نشان دهید تا بتواند از ماهی ها به خوبی مراقبت کند.

سخن پایانی

مراقبت از ماهی در زمانی که سفر می رویم آنقدر سخت و پیچیده نیست. اما نیاز به رعایت نکات ساده دارد. روز قبل از عزیمت به سفر، زمان مناسبی برای تمیز کردن و عوض کردن آب مخزن یا آکواریوم نیست. حتی اگر طبق برنامه زمان بندی همیشگی، موعد تعویض آب مخزن است، بهتر است آب مخزن را عوض نکنید. چون پس از عوض کردن آب، زمان کافی ندارید و قادر به مشاهده واکنش های ماهی خود نیستید. (همیشه پس از عوض کردن آب مخزن یا آکواریوم، باید به عکس العمل های حیوان خود توجه کنید). به علاوه اطمینان حاصل کنید که پرستار آبزی شما می داند که نباید آب مخزن را عوض کند. یا نباید چیزی غیر از آنچه که شما سفارش کرده اید، انجام دهد.

غیر معمول نیست که گاهی ذهن مراقبان، به قصد انجام خدمات بهتر، چیزهایی را به موارد گفته شده توسط شما اضافه کند یا دستوراتی را تغییر دهد. برای جلوگیری از بروز هر گونه فاجعه جبران ناپذیر، با او کاملاً روشن و شفاف صحبت کنید. دلیل اینکه چرا نمی تواند کارهای اضافه تری را انجام دهد، به او بگویید.

اکنون که بیشتر موارد لازم را مدیریت کرده اید، وقت آن است که تعطیلات خود را شروع کنید و از لحظه لحظه آن لذت ببرید!

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x