فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پارک سگ چیست و چه کاربردی برای تربیت سگ دارد؟

یکی از وسایل مورد نیاز برای نگهداری از سگ، قفس سگ یا پارک سگ است. شاید استفاده از پارک سگ برای این حیوان خانگی، محدود کننده به نظر برسد. اما لازم است بدانید که پارک یکی از مهمترین وسایل برای تربیت و آموزش سگ است. اگر دوست دارید سگ شما مودب و خوش‌رفتار باشد، استفاده از این وسیله ضروری به نظر می‌رسد.

برای شناخت این وسیله و کسب اطلاعات بیشتر، با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

پارک سگ چیست و چه انواعی دارد؟

پارک سگ، قفس سگ یا محوطه بازی سگ یک حصار فلزی یا پلاستیکی است که فضای فعالیت سگ را محدود می‌کند و اغلب بدون سقف است. البته مدل‌های چوبی و حتی پارچه‌ای محوطه بازی سگ هم در بازار موجود هستند. جنس فلزی استحکام و دوام خیلی بیشتری دارد. به راحتی هم قابل شستشو است. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. مدل‌های پارچه‌ای و برزنتی خیلی سبک هستند و جای بسیار کمی می‌گیرند. در نتیجه برای سفر مناسب‌تر هستند.

پارک بازی را می‌توان داخل منزل یا در حیاط قرار داد. اما با توجه به اینکه قفس سگ، سقف ندارد، باید آب و هوا و بارندگی را در نظر گرفت. پارک سگ باید در برابر رطوبت و آفتاب مقاوم باشد.

برخلاف باکس و جعبه که فضای کمی برای سگ دارد و بیشتر برای حمل و جابجایی و نگهداری موقت سگ از آن استفاده می‌شود، پارک سگ فضای بزرگتری دارد. در نتیجه برای راه رفتن و بازی کردن سگ مناسب است و می‌توان سگ را برای مدت طولانی‌تری در آن نگه داشت.

به عبارتی پارک سگ محوطه‌ای است که سگ را درون آن نگه می‌دارند تا بتوانند حریم خاصی را برایش فراهم کنند. صاحبان سگ در آن حریم به حیوان خانگی خود آموزش می دهند و او را کنترل و نگهداری می‌کنند.

قطعات قفس سگ، قابل جدا شدن است و شما می‌توانید به راحتی اندازه فضا را کم و زیاد کنید. حتی موقع مسافرت هم می‌توانید قطعات آن را از هم جدا کنید و به راحتی آن را با خود حمل کنید.

بیشتر بخوانید: اشتباه های رایج تربیت سگ که حتما باید بدانید

سگ در پارک فلزی

قفس سگ، فضای فعالیت سگ را محدود می‌کند و اغلب بدون سقف است.

مزایای استفاده از قفس سگ چیست؟

  • محوطه‌ای امن و کنترل شده برای بازی سگ

پارک‌ها در واقع مکانی برای بازی و شیطنت سگ هستند. شما می‌توانید انواع اسباب بازی‌های حیوان خود را داخل پارک بگذارید تا حیوان خانگی شما با آنها بازی کند. در این شرایط خیال شما هم به عنوان صاحب سگ راحت است. چون جای حیوان امن است و او نمی‌تواند به هر جایی سرک بکشد.

بیشتر بخوانید:

  • راحتی خیال برای صاحب سگ

سگ‌ ‌ها بسیار بازیگوش و غیر قابل پیش‌بینی هستند. طی چند ماه اولی که سگ را به خانه می‌آورید، هرگز نباید او را بدون نظارت رها کنید. چون ممکن است کارهایی انجام دهد که برایش خطرناک است. اما گاهی به مهمانی می‌روید یا برای انجام خرید روزانه از خانه خارج می‌شوید و چند ساعتی بیرون از منزل خواهید بود. یا گاهی داخل خانه هستید اما مدتی مشغول کار هستید و نمی‌توانید مراقب سگ خود باشید.

در این صورت پارک به شما کمک می‌کند تا با خیال آسوده به کارهای خود برسید. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که نباید مدت زمان خیلی زیادی سگ را داخل پارک قرار دهید.

  • امنیت و محافظت از سگ

سگ‌ها به طور غریزی دوست دارند در یک فضای کوچک و امن باشند. پارک سگ چنین امنیتی را برای این حیوانات فراهم می‌کند. اگر شما سگی را به خانه آورده اید که ترسو یا مضطرب است، یا اگر سگ شما بیش از حد هیجان‌زده و فعال است، استفاده از پارک راه خوبی برای آرام کردن سگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: علل بیش فعالی در سگ ها و راه درمان سگ های هایپر

حتی وقتی منزل شما بیش از حد شلوغ است، شما می‌توانید از پارک سگ استفاده کنید.

وقتی یک سگ دیگر یا حیوان خانگی جدیدی به خانه می‌آورید و می‌خواهید او را با سگ خود آشنا کنید، محوطه امنِ پارک می‌تواند به آشنایی تدریجی و بدون استرس این دو حیوان کمک کند.

بیشتر بخوانید: هنگام دعوای سگ ها چه کار کنیم؟ نکاتی برای جلوگیری از دعوای سگ ها

سگ در پارک پارچه ای به رنگ سفید و سرمه ای

اگر سگ شما ترسو یا مضطرب است، استفاده از پارک، راه خوبی برای آرام کردن او خواهد بود.

اهمیت و نقش پارک بازی سگ در تربیت و آموزش او چیست؟

به محض اینکه شما یک سگ را به خانه می‌آورید، باید تربیت او را شروع کنید. پارک بازی کمک زیادی در این مورد به شما خواهد کرد. تمامی مربیان حرفه‌ای سگ و دامپزشکان استفاده از پارک را به خاطر مزایایی فراوانی که دارد، توصیه می‌کنند.

پارک سگ در واقع یک فضای تمرینی برای بازی این حیوان خانگی است تا خوش‌رفتاری و آموزش‌های مختلف را یاد بگیرد و تمرین کند. به این ترتیب سگ شما یاد می‌گیرد که در هر موقعیتی درست رفتار کند.

قفس سگ به طور معمول برای تربیت و آموزش توله سگ، استفاده می گردد. اما این محوطه پس از بزرگ شدن سگ هم به درد می‌خورد. پس شما می‌توانید آن را در موقعیت های مختلف به کار بگیرید. مثلا وقتی شما بیرون از منزل هستید یا سگ شما مریض است و باید فعالیتش محدود باشد، می‌توانید از پارک استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: من سگم را تربیت مى کنم؛ در مورد تربیت سگ بدانید

نکات مهم برای خرید محوطه بازی سگ

  • در هنگام خرید یک پارک مناسب، باید به مقدار فضایی که این وسیله ارائه می‌دهد، توجه کنید. فضای داخل پارک باید طوری باشد که سگ در آن احساس راحتی کند و امکانات تفریحی و تربیتی سگ از قبیل فضای خواب، وسایل بازی و غیره هم درون آن جا شود. شما نباید فقط جثه فعلی سگتان را ملاک قرار دهید. زیرا سگتان رشد می‌کند و به زودی به فضای بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • انتخاب درست جنس پارک نیز بسیار مهم است. پارک سگ های موجود در بازار از جنس های مختلفی مانند پارچه، فلز، چوب، پلاستیک و غیره ساخته شده اند. شما می توانید بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.
  • ارتفاع دیواره های پارک ها متفاوت است و بهتر است آن را متناسب با نژاد، سن و جثه سگتان انتخاب کنید. برخی از انواع سگ‌ها به راحتی از روی دیواره های محوطه بازی خود به بیرون می پرند. پس باید دیواره‌های بلندتری برای آنها انتخاب کرد. ارتفاع دیواره‌های قفس سگ باید ۲ تا ۳ برابر قد او باشند.
  • بعضی از انواع پارک سگ دارای قطعات مجزایی هستند که با یکدیگر مونتاژ می‌شوند. حمل و نقل این پارک‌ها و بزرگ کردن فضایشان در آینده با استفاده از قطعات اضافی راحت‌تر است. پس پیشنهاد می‌کنیم برای سگ خود چنین قفس‌هایی تهیه کنید.
سگ در پارک خود که در فضای بیرون است نشسته است.

ارتفاع دیواره های پارک سگ را باید متناسب با نژاد، سن و جثه سگتان انتخاب کنید.

سخن پایانی

قفس سگ برای تربیت و آموزش سگ، بی‌نظیر عمل می‌کند. اما باید بدانید از این وسیله نباید برای زندانی کردن یا تنبیه سگ استفاده شود.

وجود پارک سگ می‌تواند برای نگهداری این حیوان بسیار کمک کننده باشد. پارک هم حس آرامش و امنیت به حیوان می‌بخشد و هم تربیت او را راحت‌تر می‌کند. فقط به خاطر داشته باشید کمی زمان می برد تا سگتان به شرایط جدید عادت کند و این کار صبوری شما را می طلبد.

هرگز سگی را که به پارک عادت نکرده تنها نگذارید. چون می‌تواند دچار اضطراب و استرس شود و دیگر در پارک نمی‌ماند. چند بار اول، درب قفس سگ را باز بگذارید تا اگر احساس بدی پیدا کرد، بتواند از آن بیرون بیاید. بهتر است در دفعات اول، خودتان هم کنار سگ بمانید تا راحت‌تر به قفسش عادت کند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه، در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Thelabradorsite

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Lora
Lora
9 ماه قبل

سلا یک سوال داشتم ما یک سگ رو از بیرون پیدا کردیم و ازش تو باغمون نگهداری میکنیم ولی شریاطش نیست که هرروز بریم و یک روز درمیون میریم نمیتونیم ببریم آپارتمان چون همسایه ها نمیزارن برای همین یک خونه براش درست کردیم اشکلای نداره یک روز کامل تو خونش بمونه یا بهتره واگذار کنیم؟ چون دفعه قبل که تو خونش نذاشتیم فرار کرده بود بعد پیداش کردیم و متوجه شدیم گریه کرده و گشنه مونده خونش تقریبا مربع به ابعاد ۲*۲متر هست

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x