اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

طرز تهیه ۵ تشویقی سگ خانگی که سگ شما دوست خواهد داشت

تهیه تشویقی خانگی برای سگ می‌تواند یک راه بسیار خوب برای نشان دادن عشق و محبت به سگ باشد. این تشویقی‌ها معمولاً از مواد سالم و قابل هضم برای سگ‌ها تهیه می‌شوند و زمان زیادی برای تهیه آن‌ها نیاز نیست و ساده هستند. اگر شما هم مثل خیلی از سرپرستان سگ دغدغه‌ی حفظ سلامت و در عین حال خوشحال کردن سگ خود را دارید، یکی از بهترین روش‌ها در این زمینه، تهیه غذای تشویقی سگ خانگی و اجتناب از مصرف زیاد تشویقی‌های مصنوعی و فرآورده شده است. 

مزایای تشویقی سگ خانگی

تشویقی سگ خانگی

  • سالم و طبیعی

وقتی شما به سگ خود تشویقی‌های سالم و خانگی که حاوی مقدار زیادی گوشت هستند می‌دهید، در واقع به آن‌ها غذای تشویقی سگی را می‌دهید که سیستم گوارشی آن‌ها به راحتی قادر به هضم آن خواهد بود. این امر می‌تواند به کاهش ناراحتی معده در آن بی‌انجامد.

  • تنوع در انتخاب

تشویقی‌های خانگی سگ می‌توانند تنوع زیادی داشته باشند. اگر شما هر روز به سگ خود یک نوع تشویقی بدهید، او خسته خواهد شد. اما در تهیه تشویقی خانگی دست شما برای دادن تنوع باز است و هر بار شگفت‌زده خواهند شد که چیز جدیدی را امتحان کنند!

  • افزایش انرژی

این نوع تشویقی‌ها به دلیل مواد مغذی طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی که در آن‌ها وجود دارد، سطح انرژی آن‌ها را افزایش می‌دهد. اگر سگ شما مسن باشد این تشویقی‌ها با حفظ سطح انرژی، فرآیند پیری‌شان را آسان‌تر می‌کند.

 در ادامه طرز تهیه چند تشویقی سگ خانگی را که به احتمال زیاد سگ شما آن‌ها را دوست خواهد، داشت آورده‌ایم.

طرز تهیه تشویقی سگ در خانه

۱- طرز تهیه تشویقی سگ موز با بادام زمینی

زمان آماده کردن: ۱۵ دقیقه

مقدار: ۲۰ تکه

مواد لازم:

۲ عدد موز رسیده، ۱/۲ پیمانه بادام زمینی طبیعی و بدون نمک، ۱/۴ پیمانه ماست یونانی ساده (کم چرب یا بدون چربی)

۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱/۲ پیمانه جو نیمه پخته، ۱/۴ پیمانه هویج خرد شده به صورت ریز(اختیاری)، ۱/۴ پیمانه بلوبری خرد شده به صورت ریز (اختیاری)۱/۴ پیمانه نارگیل رنده شده بدون شکر (اختیاری)

ارزش غذایی هر تکه:

۳۰ کالری، ۱٫۵ گرم پروتئین، ۱٫۵گر چربی، ۳٫۵ گرم کربوهیدرات، ۰٫۵ گرم فیبر، ۲ گرم قند

سگ‌ها عاشق ترکیب بادام زمینی و موز هستند و این تشویقی‌ها ترکیبی کامل از هر دو هستند. یک موز رسیده را پوره کنید، آن را با یک قاشق بادام زمینی مخلوط کنید و برای ایجاد بافت بهتر، کمی جو و ماست یونانی هم اضافه کنید. مخلوط را به صورت توپ‌های کوچک شکل دهید و  در فریزر قرار دهید. سگ شما نمی‌تواند از خوردن این تشویقی‌های سرد و خوشمزه عقب بکشد! 

۲- طرز تهیه تشویقی سگ کوکی سیب و دارچین

زمان آماده کردن: ۱۵ دقیقه

زمان پخت: ۲۵ دقیقه

مقدار: ۲۴ تکه

مواد لازم:

۲ پیمانه آرد گندم کامل، ۱/۲ پیمانه سس سیب بدون شکر، ۱/۴ پیمانه سس سیب بدون شکر، ۱/۴ پیمانه سس سیب بدون شکر (برای خمیر)، ۱/۲ پیمانه سیب خشک بدون شکر، به صورت خرد شده، ۱/۲ قاشق چایخوری پودر دارچین،۱ عدد تخم مرغ بزرگ، ۱/۴ پیمانه آب (به تناسب تغییر دهید)، ۱ قاشق غذاخوری عسل (اختیاری)، ۱/۴ پیمانه ماست یونانی پرچرب (برای خمیر)

ارزش غذایی هر تکه:

۳۰-۴۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۰٫۵ گرم چربی، ۶ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۲ گرم قند

قبل از هر کاری، فر را از پیش‌گرم کنید. در یک کاسه مخلوط‌کن بزرگ، آرد گندم کامل، سیب خشک خرد شده و پودر دارچین را با هم ترکیب کنید. در یک کاسه جداگانه، تخم مرغ، ۱/۲ پیمانه سس سیب و عسل (به دلخواه) را با هم مخلوط کنید و تدریجاً به ترکیب آرد و سیب و دارچین اضافه کنید؛ اگر نیاز بود کمی آب به آرامی اضافه کنید. خمیر به دست آمده را با ضخامتی کمتر از ۱ سانتی متر پهن کنید و قالب بزنید. باقی سس سیب را با کمی آب مخلوط کرده و روی کوکی‌ها بمالید.کوکی‌ها را حدود ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که کوکی‌ها حالتی سفت و به رنگ طلایی روشن بشوند، بپزید. هیچ چیز به اندازه عطر سیب و دارچین برای سگ شما لذت بخش نیست!

۳- طرز تهیه تشویقی سگ کوکی هویج

زمان آماده کردن: ۱۵ دقیقه

زمان پخت: ۳۰ دقیقه

مقدار: ۳۰ تکه

مواد لازم:

۲ پیمانه آرد گندم، ۱ پیمانه هویج رنده شده ،۱/۴ پیمانه سس سیب بدون شکر، ۱/۴ پیمانه گوشت مرغ یا سبزیجات کم نمک، ۱ عدد تخم مرغ ،۱/۴ پیمانه جو دو سر، ۱/۴ پیمانه جعفری تازه خرد شده (اختیاری)

ارزش غذایی هر تکه:

۲۰-۳۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۰٫۵ گرم چربی، ۴ گرم کربوهیدرات، ۰٫۵ گرم فیبر، ۱ گرم قند

فر را به دمای ۱۷۵ درجه برسانید. در یک کاسه مخلوط‌کن بزرگ، آرد گندم و هویج رنده شده را ترکیب کنید. در یک کاسه دیگر، سس سیب بدون شکر، گوشت مرغ پخته یا سبزیجات کم نمک و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و تدریجاً به ترکیب آرد و هویج و مرغ اضافه کنید؛ اگر نیاز بود کمی آب به آرامی اضافه کنید. جو دو سر و اگر می‌خواهید، جعفری تازه خرد شده را نیز به خمیر اضافه کنید.

خمیر به دست آمده را با ضخامتی کمتر از ۱ سانتی متر پهن کنید و قالب بزنید. کوکی‌ها را حدود ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که کوکی‌ها حالتی سفت و به رنگ طلایی روشن بشوند، بپزید.

برای یک خوراک سالم و سیر کننده، کوکی‌های هویج بهترین گزینه برای سگ شما هستند. هویج نه تنها برای دندان های سگ شما مفید است، بلکه سرشار از مواد مغذی است.

۴- طرز تهیه تشویقی سگ سیب زمینی پنیری

زمان آماده کردن: ۲۰ دقیقه

مواد لازم:
۲ عدد سیب زمینی بزرگ، ۱/۲ پیمانه پنیر چدار کم چربی رنده شده، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

ارزش غذایی هر تکه:
۳۰-۴۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی، ۶ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۲ گرم قند

اگر سگ شما از طعم پنیر لذت می‌برد، این تشویقی سگ او را دیوانه خواهد کرد! سیب زمینی‌ها را نازک برش بزنید. در ظرف بریزید و روغن زیتون را روی آن بریزید و در سینی فر پهن کنید و تا زمانی که خشک و شفاف شوند، درون فر بپزید. پس از پخت و تا زمانی که سیب زمینی‌ها گرم هستند، کمی پنیر رنده شده را روی آنها پاشید تا پنیر آب شده و به سیب‌ها بچسبد. این تشویقی سگ خانگی سالم و خوشمزه نه تنها حاوی ویتامین‌ها و فیبر هستند، بلکه جایگزین عالی برای تشویقی‌های آماده‌ی موجود در بازار هم هستند.

۵- طرز تهیه تشویقی سگ بستنی جگر

زمان آماده کردن: ۲۰ دقیقه

مواد لازم:

۲۵۰ گرم جگر مرغ یا گوساله، ۱/۲ پیمانه آب، ۱/۴ پیمانه ماست یونانی یا پنیر یونانی، ۱/۴ پیمانه نخودچی

ارزش غذایی هر بستنی:

۴۰ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۲ گرم چربی، ۲ گرم کربوهیدرات، ۰٫۵گرم فیبر

جگر پخته شده، آب، ماست و نخودچی را در میکسر مخلوط کنید تا به مایع خمیری صاف و یکدست برسید. مایع را در قالب بستنی یا یخ بریزید و داخل هر کدام یک چوب بستنی بذارید. قالب‌ها را به مدت حداقل ۴ ساعت در فریزر نگه‌دارید و در روزهای گرم تابستانی، سگ خود را با بستنی‌ جگر خوشحال کنید. این خوراکی یخی به سگ شما در ماه‌های گرم و خشک سال کمک می‌کند تا خنک و سرحال بماند.

طرز تهیه تشویقی سگ

 تشویقی‌ها معمولاً با هدف تشویق و تقویت رفتارهای مطلوب در سگ استفاده می‌شوند چه تشویقی را خودتان در منزل آماده می‌کنید و چه از پت شاپ به خاطر داشته باشید که همیشه قبل از استفاده از تشویقی‌های خانگی یا خرید تشویقی سگ و کلاً خرید غذای سگ، با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این خوراکی‌ها برای نیازهای تغذیه‌ای سگ شما مناسب است و هرگونه حساسیت ممکن را تشدید نمی‌کند.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الی
الی
2 ماه قبل

وای من بستنی درست کردم باورم نمیشه که اینقدر دوسش داشت از آماده ها بیشتر دوست داشت مرسی باز بزارین از این مقاله ها لطفا کاش فیلم هم میزاشتین

الهام.ف
الهام.ف
2 ماه قبل

من دوتاشو درست کردم واقعا سگم دوست داشت ممنون از آموزش کاملتون . لطفا موارد بیشتری رو آموزش بدین

trackback

[…] در اختیار او قرار دهید تا برای مدتی مشغول بماند. در طرز تهیه تشویقی سگ از این نوع  مواد افزوده شده به آن‌ها، غذاهای فوق […]

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x