اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

طریقه مصرف غذای خشک سگ؛ نکات مهم

غذای خشک سگ یکی از بهترین و محبوب ترین غذاهایی است که امروزه به سگ‌ها داده می‌شود. این غذا حاوی تمام مواد غذایی مورد نیاز سگ است و همین موضوع باعث شده که انتخاب اول برای تأمین غذای سگ باشد. اما برخی از سرپرستان سگ نمی‌دانند که طریقه مصرف غذای خشک سگ چگونه است؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه باید غذای خشک را به سگتان بدهید.

غذای خشک سگ چیست و چه مزایایی دارد؟

غذای خشک یک محصول صنعتی است که دارای مقدار بالایی پروتئین و مقدار کمی آب در ترکیبات خود هستند و با استفاده از فرمولاسیون خاص برای سگ‌ها تهیه می‌شوند. این محصول ترکیباتی مانند پروتئین، نشاسته، کربوهیدرات، فیبر و روغن‌های مفید همراه با انواع گوشت قرمز و سفید و سبزیجات تولید می‌شود. این غذا به صورت خشک و بیسکویتی بوده و دارای خواص بسیاری برای سگ است. همچنین غذای خشک سگ آسان هضم شده و مشکلی برای گوارش حیوان ایجاد نمی‌کند. غذای خشک سگ به دلیل داشتن تنوع بسیار در طعم و مزه اشتهای سگ را تحریک می‌کند. 

از خواص بسیار خوب غذای خشک برای سگ می‌توان به از بین بردن تجمع پلاک و رسوبات روی دندان‌های حیوان اشاره کرد. همچنین این غذا به شکل قابل توجهی بوی بد مدفوع سگ را نیز کاهش می‌دهد. یکی دیگر از خاصیت‌های این غذا ماندگاری بالای آن بوده و در تمام فروشگاه ‌های مخصوص حیوانات خانگی با تنوعی بسیار موجود است که می‌توانید با توجه به شرایط سگ‌تان از این غذا خریداری کرده و به سگ خود بدهید.

بهترین غذا برای سگ

 

طریقه مصرف غذای خشک سگ 

قبل از اینکه طریقه مصرف غذای خشک سگ را به شما بگوییم باید بدانید که قبل از سه ماهگی نباید به سگ غذای خشک بدهید. با توجه به این نکته در ادامه نحوه مصرف غذای خشک سگ را به شما خواهیم گفت. 

نکته اول: سن سگ

در مصرف غذای خشک حتماً به سن سگ توجه داشته باشید و مطابق با اینکه هر سنی برای سگ به چه نوع غذای خشکی احتیاج دارد، برای او غذای خشک تهیه کنید. برای مثال توله سگ تا سه ماهگی باید با شیر مادر تغذیه شود و بعد از آن می‌تواند غذای نرم بخورد و کم کم شروع به خوردن غذای خشک بکند. 

نکته دوم: ظرف مناسب

تمیزی ظرف غذای سگ نکته‌ای بسیار مهم است که باید در استفاده از آن برای سگ‌ها توجه کنید. این موضوع ممکن است برای شما مهم به نظر نرسد، اما وقتی سگ شما به بیماری یا کاهش اشتها مبتلا شود، حتماً اهمیت این مسئله را درک خواهید کرد. به همین دلیل است که باید ظرف غذای سگ را هر روز بشویید و از ظروف خوب و با دوام برای غذا دادن به سگ استفاده کنید. 

نکته مهم دیگر این است که با توجه به جثه سگ، باید ظرف تهیه کنید. یعنی اگر سگ شما از نژاد کوچک است می‌توانید از ظروف کوچک‌تر و برای سگ‌های نژاد بزرگ از ظرف بزرگ استفاده کنید زیرا ظرف غذا در میزان مصرف غذای خشک سگ نیز تاثیر دارد. 

بهترین گزینه ظرف غذای استیل سگ

در فروشگاه‌های محصولات حیوانات خانگی، انواع مختلفی از ظروف غذا برای سرو غذای سگ وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند:

ظرف غذای استیل برای سگ:

این نوع ظرف غذا از جنس استیل بوده و مقاوم و ضد زنگ است. شستن این نوع ظرف غذا آسان بوده و غذا کمتر به آن چسبیده و میکروب را نیز به آسانی جذب نمی‌کند.

ظرف غذای سیلیکونی برای سگ:

ظرف غذای سیلیکونی یک انتخاب خوب برای سرو غذای تر و خشک، تشویقی و میان‌وعده‌های سگ است. این نوع ظروف سبک و با دوام هستند و به راحتی قابل شستشو می‌باشند.

ظرف غذای سرامیکی برای سگ:

شستن این نوع ظروف کمی سخت‌تر است زیرا دارای وزن سنگینی هستند، بنابراین بیشتر برای سگ‌هایی مناسب هستند که عادت دارند ظرف غذای خود را برگردانند.

ظرف غذای هوشمند برای سگ:

این نوع ظروف هوشمند هستند و برای صاحبان سگ‌هایی که مشغله زیادی دارند و اغلب خارج از خانه هستند، بهترین انتخاب است. با ریختن غذا در این ظرف و تنظیم تایمر، می‌توانید زمان و اندازه مناسب غذای خشک سگ را به صورت خودکار تعیین کنید.

ظرف غذای مسافرتی برای سگ:

طبیعی است که در هنگام سفر، نمی‌توانید سگتان را گرسنه و تشنه بگذارید. بنابراین، بهترین راه برای تغذیه سگ در سفر، خرید ظرف غذای مسافرتی است. این ظروف سبک، قابل حمل و دوام بالایی دارند.

ظرف غذای پایه‌دار:

اگر سگتان از اندام درشت و قد بلندی برخوردار است، بهتر است ظرف غذای پایه‌دار برای او تهیه کنید تا در هنگام خوردن غذا نیازی به خم شدن نداشته باشد.

با توجه به نیازها و شرایط خاص سگتان، می‌توانید نوع مناسبی از ظرف غذایی را انتخاب کنید. توجه به سلامت و تمیزی ظروف غذای سگتان بسیار مهم است زیرا در بهبود روند تغذیه و پیشگیری از بیماری‌ها تاثیر زیادی دارد.

نکته سوم: زمان غذا دادن به سگ

اگر بتوانید تنظیم کنید که در طول روز در یک ساعت مشخص به سگتان غذا بدهید، نتیجه‌ی خوبی برای سلامت و روحیه سگ خواهد داشت. همچنین با این کار سگ می‌فهمد که در چه زمانی به او غذا می‌دهید و در طول روز شما را برای غذا خوردن اذیت نخواهد کرد. اما به طور کلی اگر دیدید که سگ تحرک زیادی در بعضی مواقع داشت مقداری به او غذا دهید تا انرژی او پایین نیاید. 

نکته چهارم: گذاشتن ظرف آب برای سگ

یک نکته بسیار مهم در استفاده از غذای خشک سگ وجود دارد که باید حتماً آب در کنار غذای سگ وجود داشته باشد. غذای خشک به دلیل اینکه خشک است و باعث تشنگی سگ می‌شود، باید یک ظرف آب هم در کنار ظرف غذای سگ بگذارید تا بعد از خوردن وعده خود آب بنوشد. شما می‌توانید برخی اوقات مقداری آب با غذای خشک مخلوط کنید تا نرم تر شده و سگ بتواند راحت غذایش را بخورد.

نکته پنجم: شرایط سگ

یادتان باشد که هر سگی شرایط و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد مانند سن، وزن، نژاد و شرایطی مانند بیماری ها و عقیم سازی حیوان. این شرایط حتی بر روی میزان مصرف غذای خشک سگ نیز تاثیر دارد. برای تمام این مشخصه‌ها غذای مخصوص آن شرایط تولید شده که می‌توانید با مشورت با یک دامپزشک مجرب، غذای مناسب برای سگتان را انتخاب کنید.

شرایط و وضعیت سگ

از کجا بفهمیم که غذای خشک برای سگ خوب است؟

از دو راه می‌توان فهمید که آیا سگ شما غذای خشک را دوست دارد و یا برای او مناسب است یا نه. این نکات را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

۱٫تحت نظر گرفتن رفتار و سطح فعالیت سگ:

زمانی که سگ به اندازه کافی از یک غذا می‌خورد قاعدتاً انرژی و کالری مورد نیاز برای فعالیت روزانه را کسب می‌کند. همچنین می‌توانید ظرف غذای او را نگاه کنید که آیا غذایش را تا انتها خورده است یا خیر. در این صورت می‌توانید بفهمید که سگ شما غذا را دوست داشته و سرحال و پر انرژی در حال بازیگوشی روزانه‌اش است.

۲٫ بررسی کیفیت مدفوع سگ:

برای فهمیدن مناسب بودن غذای خشک برای سگ یک راه دیگر مشاهده مدفوع او است. اگر مدفوع سگ غیر عادی، آبکی یا بسیار سفت، دارای رنگ نامناسب و … است یعنی غذا به مزاج سگ نساخته است و باید با مشورت از یک دامپزشک غذای سگ را عوض کنید. 

جمع بندی 

در این مقاله درباره طریقه مصرف غذای خشک سگ و میزان و اندازه آن مطالبی برایتان جمع‌آوری کردیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد. اگر درباره این موضوع سوال یا نکته ای دارید می‌توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. در آخر باید به شما بگوییم که میتوانید بهترین غذای خشک سگ را از پت شاپ اینترنتی “پت خرید” سفارش دهید. در پت خرید تنوع زیادی از غذای سگ وجود دارد که می‌توانید با توجه به مشخصات سگتان، غذای مناسب برای او را تهیه کنید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الی
الی
2 ماه قبل

خوب دافی من غذا خشک دوست نداره کاش مقاله بزارین چی کار کنیم غذا خشک دوست داشته باشه

الی
الی
2 ماه قبل

ولی جالب بودا

الهام.ف
الهام.ف
2 ماه قبل

خیلی خوب بود ممنون بابت توضیحات کاملتون

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x