اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
کودکی که با یک سگ در حال تعامل است

فواید سگ برای کودکان ؛ آیا سگ می تواند مسئولیت پذیری را به کودک بیاموزد؟

سگ ها به ما کمک می کنند تا تناسب اندام خود را حفظ کنیم. آنها همیشه با ما همراه هستند و عشق و همراهی بی قید و شرطشان را به ما هدیه می دهند. خانواده های دارای فرزند، دلیل دیگری نیز برای صاحب سگ شدن دارند: طبق نظرسنجی ملی از دارندگان حیوانات خانگی در سالهای ۲۰۱۱-۲۰۱۲ در آمریکا ، ۵۸ درصد از صاحبان حیوانات خانگی می گویند حیوانات خانگی آنها به فرزندانشان کمک می کنند تا مسئولیت پذیر باشند. اما کارشناسان در این باره چه می گویند؟ آیا واقعا این حیوانات می توانند به بچه های ما مسئولیت پذیری را یاد دهند؟ برای دانستن موارد مربوط به تعامل سگ ها و کودکان، با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

ایجاد وظایف مناسب برای سن کودک

بچه های بزرگتر و نوجوانان قادر به انجام کارهای بیشتری نسبت به کوچکترها هستند. اما حتی کوچکترها نیز می توانند در کارهای مربوط به حیوانات خانگی، کمک کنند. پس اجازه دهید در تعامل سگ ها و کودکان، بچه ها مسئولیت هایی را به عهده بگیرند.

بچه های کوچک می توانند:

  • به شما کمک کنند بعد از شستن ظرف غذای حیوان، آن را خشک کنید.
  • یادآوری کنند که کاسه آب حیوان باید دوباره پر شود.
  • به شما کمک کنند که موهای حیوان خانگی را برس بزنید. برس را با هم نگه دارید یا یک برس “به اندازه کودک” تهیه کنید و به آنها نشان دهید که چگونه موهای حیوان را به آرامی برس بزنند.

بچه های بزرگتر می توانند:

  • در غذا دادن به حیوان کمک کنند. از کودک خود بخواهید ظرف غذای حیوان را با مقدار غذایی که از قبل اندازه گیری شده، پر کند. به کودک اجازه ندهید کاسه را جلوی حیوان بگذارد مگر اینکه مطمئن باشید که حیوان با دیدین غذا حالت پرخاشگری پیدا نمی کند.
  • کمک کنند که اسباب بازی های حیوان در پایان روز جمع آوری شود.
  • حیوان خانگی را ورزش دهند. بازی کردن، دویدن یا پیاده روی باعث می شود هم سگها و هم بچه ها ورزش کنند و پیوند بین آنها تقویت شود.
  • به حیوان آموزش دهند. سعی کنید همراه با کودک خود، کلاسهای آموزش حیوان را بگذرانید یا به دنبال کلاس آموزش به حیوان برای بچه ها باشید.
  • حیوان را راه ببرند. در ابتدا مطمئن شوید که آنها می دانند چگونه بند را به طور ایمن روی یقه قلاب کنند و حیوان به دستورات آنها گوش می دهد. و البته اطمینان حاصل کنید که آنها دارای کیسه های مدفوع کافی هستند و همیشه از آنها استفاده می کنند.

پیشنهاد مطالعه: فواید لباس برای سگ چیست؟

برای تعامل سگ ها و کودکان، آموزش و تشویق را فراموش نکنید

به کودکان خود بیاموزید که مانند یک سگ فکر کنند:

کودکان باید دلیل انجام هر کار را بدانند و آن را درک کنند. برای کودک خود توضیح دهید که حیوان هم مانند آنها موجودی زنده است، تنفس می کند، غذا می خورد و …

تعممل یک بچه کوچک با سگ

برای تعامل کودکان و سگ ها، به کودکان یادآوری کنید که حیوان هم همان نیازهای جسمی و عاطفی را دارد که انسانها دارند.

همچنین به کودکان یادآوری کنید که حیوان هم همان نیازهای جسمی و عاطفی را دارد که انسانها دارند. دکتر کندی وینگیت، رئیس موسسه آموزشی به حیوانات خانگی می گوید: “به کودک خود کمک کنید تا با حیوان خانگی و اهمیت تأمین نیازهای او ارتباط برقرار کند.”

پیشنهاد مطالعه: آیا سگ ها حسادت می کنند؟

برای کودک خود یک الگو باشید

حتی مسئولیت پذیرترین کودک نیز ممکن است مرتکب اشتباه شود. این در نهایت وظیفه بزرگسال است که اطمینان حاصل کند که حیوان خانگی از مراقبت مناسبی برخوردار است. این لحظات نیز می تواند برای کودک شما، آموزشی باشد. از کودک سوال کنید که چرا به حیوان غذا نداده است یا او را به پیاده روی نبرده است. سپس از او بخواهید که به این فکر کند که اهمیت ندادن به نیازهای حیوان چه تأثیرات بدی بر زندگی حیوان می گذارد.

طرحی را ارائه دهید که بداند دفعه بعد چطور بهتر عمل کند. چریل اورلتسکی ، مربی حیوانات اهلی و بنیانگذار یک موسسه مشهور آموزش به حیوانات اهلی می گوید: “ما به عنوان والدین باید به آموزش دادن به بچه هایمان تمایل داشته باشیم. والدین باید مایل باشند به فرزندان خود نشان دهند که مراقبت صحیح از این حیوانات به چه معناست. سپس عاشقانه همه نکات را بارها و بارها، برای حصول اطمینان از مراقبت مناسب، به فرزندان خود یادآوری کنند.”

پیشنهاد مطالعه: آیا تمامی سگ ها شناگران ماهری هستند؟

مراقبت از سگ را به سرگرمی کودک تبدیل کنید نه کار روزمره

اگر به کودکان وظایفی داده شود که خودشان نمی خواهند یا درک نمی کنند، ممکن است احساس خوبی به انجام آن نداشته باشند. کودک مشتاق ممکن است در تقسیم وظایف با والدین خود، پاسخ خوبی نشان دهد. وقتی کودکان به شما کمک می کنند، بازخورد خوبی به آنها بدهید. به کودک بگویید که شما و حیوان چقدر قدردان کمک آنها هستید. بعد از انجام کارهای خود، زمانی را هم برای بازی یا آموزش به حیوان بگذارید.

ایده دیگر این است که به کودک اجازه دهیم وظایف مراقبتی را عهده دار شود: غذا دادن، پیاده روی، انجام نظافت یا ورزش با حیوان. اجازه دادن به کودک برای انتخاب انجام امور مراقبتی “مالکیت” واقعی این کار را به او می دهد و او را به پیگیری امور مربوطه ترغیب می کند.

به کودک خود گوشزد کنید که چگونه اقدامات او به حفظ سلامتی حیوان، صاف و براق نگه داشتن موهای حیوان یا یادگیری یک کار جدید به حیوان کمک می کند. موفقیت های او را جشن بگیرید و به او کمک کنید تا درک کند اگر آنچه را که به عهده اش گذاشته شده است را درست انجام ندهند، چه عواقبی به دنبال خواهد داشت. هرگز مراقبت از حیوان خانگی را تنبیه کودک قرار ندهید. چون این کار باید یک تجربه ارزشمند برای کودک و حیوان باشد نه به عنوان یک تنبیه یا اجبار.

کودکی که در طبیعت با یک سگ تعامل دارد.

به کودک خود گوشزد کنید که چگونه تعامل او با سگ، به حفظ سلامتی حیوان کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه: آیا سگ می تواند حبوبات بخورد؟

سگ داشتن و آموزش مسئولیت پذیری به کودک

کودکانی که از حیوانات خانگی مراقبت می کنند، درک می کنند که اینکه یک موجود زنده به آنها تکیه می کند، چه حسی دارد و این کار مسئولیت پذیری را به طریقی به آنها می آموزد که هیچ چیز دیگری نمی تواند اینگونه این موضوع را به آنها یاد بدهد. مراقبت از حیوان خانگی، احساس همدلی و احترام به زندگی را در کودکان ایجاد می کند. تعهد و ثبات را می آموزد و باعث ایجاد اعتماد به نفس آنها می شود. تشویق شما، همراه با قدردانی و تکان دادن دم توسط حیوان، احساس عزت نفس پایداری برای کودک ایجاد می کند که کودک در طول زندگی فراموشش نخواهد کرد.

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x