اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
سگ کرم رنگ با کت قرمز که در برف راه می رود و چوبی را به دهان گرفته است.

فواید لباس برای سگ چیست؟ چرا باید به سگ خود لباس بپوشانیم؟

به نظر می رسد سگ ها در لباس طبیعی خود (خز) بسیار راحت هستند. اما آنها می توانند از مزایای لباس های پوشیدنی هم بهره مند شوند. برخی سگ ها مثل سگ های کوچکتر آسیب پذیر هستند و در فصول مختلف سال در معرض سرما و آفتاب سوختگی قرار دارند. اگرچه برخی از افراد فکر می کنند پوشاندن لباس برای سگ ها یک کار غیر ضروری، خودخواهانه یا مضر است، اما دلایلی برای این کار وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

به عنوان مثال کت و چکمه در کنار محافظت از اعضای بدن و کمک به تنظیم دمای بدن، سگ شما را شیک پوش و خوش تیپ نشان می دهند. اما نکته اصلی این است که پوشاک برای سگ های ما هدفی فراتر از زیبایی ظاهری دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع لباس برای سگ و مزایای آنها، ادامه این مقاله از مجله پت خرید را بخوانید.

 

دلایل تهیه لباس برای سگ ها

اکثر سگ ها در بسیاری از نژادها پوشش طبیعی ضخیمی ندارند تا بتوانند به راحتی زمان قابل توجهی را در خارج از خانه بگذرانند. در نتیجه آنها هم درست مثل ما انسان ها برای بیرون رفتن به لباس های اضافی نیاز دارند. مزایای لباس برای سگ ها عبارتند از:

 

  1. پوشاک برای سگ برای تنظیم دمای بدن

یکی از واضح ترین مزایای لبای برای سگ، راحتی او در هوای سرد است. بسیاری از نژادها در برابر سرمای هوا مقاوم نیستند و به راحتی سرما می خورند. یک ژاکت و جوراب کمک می کند که بدن سگ در زمان پیاده روی در هوای سرد، به اندازه کافی گرم بماند.

 

  1. محافظت در برابر اشعه های آفتاب

لباس ها تنها برای زمستان طراحی نشده اند. بلکه لباس های تابستانی برای سگ نیز فروشگاه های حیوانات خانگی در دسترس هستند. در تابستان که خورشید درخشان می شود، لباس های تابستانی می توانند مانع نفوذ اشعه های مضر آفتاب به پوست سگ شما شوند.

 

  1. لباس برای سگ جهت محافظت از پوست و خز

نور خورشید تنها چیزی نیست که می تواند به پوست حیوان خانگی شما آسیب برساند. فضاهای باز به ویژه مناطق جنگلی، دارای محرک های احتمالی زیادی هستند. اگر به پیاده روی، کمپینگ یا شکار می روید، به جای اسپری حشره کش یا موارد مشابه، پوست سگ خود را با لباس مناسب بپوشانید. پوشاک همچنین مانع کثیف شدن خز سگ شما می شود. این کار حمام و نظافت را بسیار ساده تر می کند و به نظافت خانه شما هم کمک می کند.

 

  1. افزایش ایمنی

فعالیتهای روزمره نیز نیاز به وسایل حفاظتی دارند. پیاده روی شبانه به دلیل تاریکی هوا و کاهش دید رانندگان، خطرناک است. بنابراین لباس بازتاباننده نور یا دارای نوارهای شبرنگ می تواند تا حد زیادی به ایمنی این حیوانات کمک کند.

علاوه بر این شما راحت تر می توانید سگ بازیگوش خود را در پارک یا در میان درختان پیدا کنید.

 

انواع لباس برای سگ ها

  • لباس و کت مخصوص سگ

کت و لباس سگ در پارچه های مختلف، از جمله جنس ضد آب موجود است. این نوع لباس ها می تواند راه حل مناسبی برای گردش در روزهای بارانی باشند.

کت ضد آب باعث می شود که سگ شما را در زیر باران خشک بماند. ژاکت هم می تواند برای گرم نگه داشتن یک سگ سالمند یا بیمار گزینه مناسبی باشد.

لباس سگ حتی مزایای دیگری هم دارد که آن را برای پوشیدن در داخل خانه، مناسب می کند. پیراهن سگ برای حیوانات خانگی دارای خارش یا حساسیت، می تواند دسترسی آنها را به پوستشان محدود کند. در نتیجه حیوان پوست خود را کمتر می لیسد یا می خاراند. پیراهن همچنین می تواند مانعی بین آلرژن ها و پوست سگ باشد و به کاهش علائم کمک کند. همچنین لباس سگ مقداری از شوره حیوان را که باعث ایجاد حساسیت در انسان می شود، در خود نگه داشته و اجازه نمی دهد که شوره روی زمین و مبلمان ریخته شود.

 

بیشتر بخوانید: ریزش موی حیوانات خانگی و روش های جمع آوری مو سگ و گربه

سگ سفید رنگ با سر قهوه ای و کت سرمه ای

لباس مناسب برای سگ در زمستان، حتما شامل یک کت گرم است تا بدن سگ را گرم نگه دارد.

 

  • کفش و چکمه سگ

کفش مخصوص سگ از آسیب دیدن کف پا در برابر اشیایی که ممکن است به طور بالقوه به پا آسیب برسانند، محافظت می کند. ساختار پای سگ به شکلی است که بدون محافظ هم از پای ما انسان ها بهتر عمل می کند. اما چکمه ها و کفش های مخصوص سگ می توانند در شرایط خاص برای رفاه حال حیوان خانگی شما مفید باشند.

در طول زمستان، چکمه ها می توانند پنجه های حساس را در برابر سرمای هوا، نمک های جاده ای، یخ، برف و رطوبت محافظت کنند. همچنین چکمه ها در مناطقی که ممکن است یخ زده و سُر باشند، اصطکاک ایجاد می کنند. بدین ترتیب مانع از سر خوردن و آسیب دیدن سگ شما می شوند.

بیشتر بخوانید: قدم زدن و بازی کردن با سگ ها در زمستان و نکاتی که باید بدانید

در فصول گرم سال هم کفش ها به عنوان پوشاک کمکی می تواند به سگ شما کمک کنند تا با راه رفتن روی آسفالت، دچار ناراحتی نشوند. در تابستان سر و کله حشرات نیز پیدا می شود و ممکن است هنگام عبور سگ از میان علف های بلند، پاهای حیوان خانگی شما مورد گزش حشرات قرار بگیرند. کفش ها یا چکمه ها می توانند آنها را دور نگه دارند. علاوه بر این، کفش ها از پاهای حیوان در برابر بریدگی توسط شیشه های شکسته، سنگ ریزه ها، خارها و سایر اجسام تیز که ممکن است در مسیر آنها باشند، جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: آسیب دیدگی پنجه سگ ها و مراقبت های لازم برای بهبود آن

 

سگ سفید با کت سرمه ای و چکمه های قرمز

در طول زمستان، چکمه ها پنجه های سگ را در برابر سرما و رطوبت حفظ می کنند.

  • کلاه مخصوص سگ

در فصل تابستان، کلاه از سر سگ در برابر گرما و اشعه های آفتاب محافظت می کند. همچنین به سگ کمک می کند که در نور شدید بهتر ببینند. در ضمن کلاه از چشمان سگ در برابر نور زیاد که می تواند آب مروارید را تشدید کند، محافظت می نماید. همچنین کلاه می تواند روی پوست لطیف صورت سایه بیندازد تا آن را در برابر اشعه مضر فرابنفش ایمن نگه دارد.

کلاه در زمستان هم سر سگ را گرم نگه می دارد و مانع از سرماخوردن سر سگ می شود.

 

بیشتر بخوانید: نگهداری سگ در هوای سرد؛ نکاتی برای مراقبت از سگ در زمستان

سگ قهوه ای با کلاه منگوله دار مشکی و قرمز

کلاه برای حفاظت سر سگ هم در تابستان و هم در زمستان کاربرد دارد.

چگونه سایز سگ را برای تهیه لباس اندازه گیری کنیم؟

برای راحتی سگ، لازم است که پوشاک اندازه او خریداری شوند. در اینجا نحوه انجام صحیح اندازه گیری برای تهیه لباس سگ را شرح خواهیم داد:

  • از گردن حیوان شروع کنید. دور ناحیه ای که یقه روی آن قرار می گیرد را اندازه گیری کنید. این قسمت پهن ترین قسمت در بالای شانه ها می باشد.
  • سپس طول پشت را از گردن تا دم اندازه بگیرید.
  • مهمترین نکته برای اندازه بودن پوشاک برای سگ، دور سینه است. پهن ترین قسمت سینه سگ را که پشت ساق های جلویی سگ قرار دارد، اندازه بگیرید.

 

این اندازه ها کمک می کنند تا پوشاک در اندازه مناسب را برای سگ خود انتخاب کنید. اگر هنگام تهیه لباس برای سگ، بین دو سایز شک دارید، لباسی را تهیه کنید که در ناحیه قفسه سینه و گردن کمی آزاد است.

 

سخن آخر درباره پوشاک مناسب سگ

پوشیدن لباس برای سگ مزایای متعددی برای شما و حیوان خانگی شما دارد. شما باید حیوان خانگی خود را از سنین پایین آموزش دهید تا به لباس عادت کند. اگر به نظر می رسد سگ شما در یک لباس ناراحت است، سبک دیگری را امتحان کنید. همیشه لباس های راحت و در اندازه مناسب تهیه کنید تا مطمئن شوید سگتان می تواند آزادانه بازی کند یا در اطراف قدم بزند.

اگر تجربه ای در این خصوص دارید، لطفا آن را در بخش کامنتها، با ما و خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارید.

 

منابع: baxterboo و petplay

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x