اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
دو گربه در کنار هم که یکی در حال میو میو کردن است

علت میو میو گربه ها و ۶ دلیل اصلی میو میوی زیاد گربه

گربه‌ها از ده‌ها صدای مختلف برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. اما آیا می‌دانستید که بیشترین روش برقراری ارتباط یک گربه با گربه دیگر از طریق زبان بدن و ایجاد رایحه‌ها است؟ در حقیقت گربه‌ها به ندرت منظور خود را از طریق میو میو کردن به یکدیگر می‌فهمانند. اما اغلب برای متوجه کردن منظورشان به انسان‌ها میو میو می‌کنند. اما چرا این حیوانات این کار را انجام می‌دهند؟ و اینکه آنها وقتی سر و صدا می‌کنند، می‌خواهند چه چیزی را به ما بگویند؟ در ادامه این مقاله از مجله پت خرید، به تفسیر صداها مختلف میومیو در گربه‌ها خواهیم پرداخت. در واقع دلیل هر نوع از میو میو گربه را شرح می‌دهیم.

 

میو میوی گربه‌ها برای برقراری ارتباط با انسان‌ها

حتما می‌پرسید چرا گربه‌ها از طریق ایجاد صدای میو میو با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند؟ دلیل آن واضح است. چون ما آدمها زبان بدن این حیوانات را درک نمی‌کنیم. به علاوه حس بویایی ما هم آنقدر حساس نیست که بتواند بوهای ملایمی که این حیوانات از خود ساطع می‌کنند را احساس کند. حتی اگر ما انسان‌ها این بوهای ملایم را حس کنیم، نمی‌دانیم که چگونه باید آنها را رمزگشایی کنیم.

در نتیجه، این گربه‌ها هستند که خود را با ما سازگار می‌کنند. آنها به مرور یاد می‌گیرند که از طریق صدا کردن و میو میو کردن، توجه ما را به خود جلب کنند. همین دلیل باعث شده تا گربه‌ها برای ارتباط برقرار کردن با ما شروع به میومیو کردن کنند.

 

چرا گربه من اینقدر سر و صدا می‌کند؟

بعضی از گربه‌ها بسیار پر سر و صدا هستند و همیشه صدا می‌کنند. در حالی که برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. توجه به این که گربه خانگی شما معمولاً چقدر سر و صدا و میو میو می‌کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا تغییر در میزان صدا کردن مکرر حیوان خانگی شما می‌تواند یکی از اولین علائمی باشد که شما را متوجه می‌کند که حیوان احساس خوبی ندارد. بنابراین اگر فکر می‌کنید گربه خانگی شما بیش از حد سر و صدا و میو میو می‌کند، به دامپزشک مراجعه کنید.

به عنوان مثال یکی از اولین علائم تیروئید پرکار در گربه‌ها، این است که آنها در طول شب زیاد میو میو می‌کنند. همچنین تغییر در میزان صدا کردن این حیوانات می‌تواند نشان دهنده نیاز حیوان خانگی شما به غذا یا آب باشد.

معنی صدای میو میو گربه ها چیست؟

صدای گربه ها می تواند بیانگر موارد مختلفی باشد. برخی از صداها نشانه ابراز عشق و علاقه حیوان به صاحب خود هستند. در حالی که بعضی دیگر می تواند نشانه هایی از پریشانی، درد یا در بعضی مواقع گیجی باشد.

گربه‌ها می‌توانند به غیر از میو میو کردن انواع دیگری از صدا مانند پچ پچ و زوزه کشیدن را تولید می‌کنند. اما این صداها، متفاوت از میو میوی معمولی است. در ادامه شش دلیل متداول برای صدا کردن این حیوانات را مرور خواهیم کرد.

میو میو کردن گربه

  1. میو میوی گربه‌ها برای سلام و احوالپرسی کردن

یکی از دلایل میو میو کردن گربه، سلام و احوالپرسی کردن با یک شخص است. سلام کردن این حیوان غالباً توسط یک میوی کوتاه انجام می‌شود. شما از طریق صدای حیوان خود می‌توانید بفهمید که او خوشحال است. یا از اینکه شما به خانه برگشته‌اید، هیجان زده شده است.

  1. صدای اعلام حضور گربه

دلیل دیگری که این گربه میو میو می‌کند، اعلام حضور خود است. شما این صداها را اغلب در شرایطی می‌شنوید که گربه از مکانی که در آن مخفی بوده است یا در آن خوابیده است، بیرون می‌آید. گاهی هم حیوان برای کاوش اتاق خواب جدید یا اتاقی که در آن باز شده، از خود صدا در می‌آورد. این میو میو به نوعی اجازه گرفتن از یک شخص برای انجام بازدید است. این حیوانات معمولاً منتظر پاسخ مثبت شخص می‌مانند. صحبت کردن با صدای ملایم و مهربان با این حیوانات، به آنها این اجازه را می‌دهد که اگر مایل به بررسی منطقه یا شی جدیدی هستند، شروع به انجام اکتشاف کنند.

پیشنهاد مطالعه: راه‌های ساده برای بازی و سرگرم کردن گربه با وسایل ساده و ابتدایی!

  1. میو میوی گربه‌ها برای درخواست کردن

دلیل سوم صدا کردن و میو میو کردن گربه‌ها این است که حیوان یک درخواست دارد. او می‌خواهد که شما به نیاز او توجه کنید. معنای این صدای او می‌تواند درخواست غذای گربه باشد. شاید هم می‌خواهد به شما بگوید: من تشنه‌ام، لطفاً به من مقداری آب بده. یا شاید از شما درخواست می‌کند که او را از فضایی که به طور تصادفی در آن گیر افتاده است، خارج کنید.

درخواستهای متداول این گربه که با میو میو اعلام می‌کند عبارتند از:

  • غذا خواستن
  • درخواست آب
  • علاقه به بازی کردن
  • ظرف خاک تمیز
  • نوازش و محبت کردن
  • اجازه برای ورود به جایی یا درخواست خارج کردنشان از جایی

غالباً هنگامی که گربه‌ها چیزی را درخواست می‌کنند، چندین بار میو میو می‌کنند. در بعضی موارد هم صدای خود را کش می‌دهند. اگر متوجه نمی‌شوید که حیوان خانگی شما برای تقاضای چه چیزی سر و صدا می‌کند، ظرف غذا، ظرف آب، ظرف خاک و محل خواب او را بررسی کنید تا مطمئن شوید وضعیت همه چیز مرتب است. اغلب گربه‌های خانگی شما را به سمت مشکلی که دارند هدایت می‌کنند. آنها شما را متوجه می‌کنند که از چه چیزی شکایت دارند.

بیشتر بخوانید: ادرار کردن گربه خارج از خاک؛ جلوگیری از ادرار کردن گربه خارج از ظرف خاک

  1. صدای ترس و اضطراب گربه

گربه‌های ملوس ممکن است به دلیل ترسیدن از چیزی، اضطراب داشتن یا احساس درد میو میو کند. اگر آنها از شخص یا حیوان دیگری بترسند، ممکن است صداهای مکرر از خود سر دهند. چون می‌خواهند به صاحب خود بفهمانند که در وضعیت پر استرسی قرار دارند.

یکی از عوامل اصلی ایجاد استرس در گربه‌ها، این است که شما آنها را در جعبه‌شان قرار می‌دهید تا آنها را به مطب دامپزشک ببرید. در صورت بروز اینگونه استرسها در حیوان با دامپزشک او در مورد روش‌های کم استرس بردن حیوان به دامپزشکی صحبت کنید. دامپزشکان معمولاً مواردی مانند کنار گذاشتن جعبه‌ها و استفاده از فرومون‌های آرام بخش گربه‌ای را روی ملافه‌های حامل توصیه می‌کنند.

گربه‌هایی که احساس درد می‌کنند، اغلب میو میوهای بلند و با شدت بالا سر می‌دهند. اگر هم به شدت بیمار باشند، ممکن است سر و صداهای آهسته و ضعیفی بکنند که به سختی شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلایل اسپری کردن گربه‌های نر و روش‌های جلوگیری از آن

  1. صدای اخطار گربه

دلیل دیگری که میو میو گربه زیاد است و حیوان سر و صدا می‌کند، علامت هشدار دادن او است. به این معنا که گربه قصد چنگ زدن دارد. غالباً این میو میوهای گربه‌ها صدای کمتری دارند و با غرغر همراه می‌شوند.

هنگامی که دو گربه در مورد چیزی اختلاف نظر داشته باشند ممکن است غرغر هشداردهنده سر بدهند. گاهی اوقات هم اگر حیوان خود را در آغوش گرفته اید و او نمی‌خواهد در آغوش شما بماند، ممکن است با صدایش به شما هشدار بدهد یا غرغر کند. در این شرایط یک صدای هشدار به چنگول زدن تبدیل می‌شود. پس مراقب باشید!

  1. زوزه گربه

گربه‌های دوست داشتنی به غیر از میو میو معمولاً صداهای بلندتر و واضح تری هم دارند. این صداها بیشتر به عنوان «زوزه‌کشیدن» طبقه‌بندی می‌شوند.

این زوزه کشیدن‌ها اغلب می‌توانند مشکلات سلامتی زمینه‌ای مانند بیماری پرکاری تیروئید یا زوال عقل را نشان دهند. اغلب اوقات زوزه بیش از حد یکی از اولین علائم یک بیماری است. حیواناتی که عقیم نشده‌اند ممکن است بیشتر زوزه بکشند. اگر صدای زوزه حیوان خانگی خود را شنیدید، برای بررسی بیماری یا زوال عقل حیوان با دامپزشک تماس بگیرید تا او بتواند درمان مناسبی را پیدا کند.

پیشنهاد مطالعه: چگونه گربه را بخوابانیم؟ راهنمای خواباندن گربه و منع از شب‌گردی

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد میو میو کردن گربه‌ها برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز تجربه‌ای در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.8 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

41 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
2 سال قبل

باسلام من یک گربه دارم ک مورد حمله سگهای بیرون قرار گرفته واسیب از ناحیه ناخن شده چند روزی هس غذا کم میخورد و مدام زوزه میکشد چه باید بکنم؟؟ممنون?

پت خرید
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام. بهتره گربه رو به یک دامپزشک نشون بدید

7
1
سمیرا‌ رجبی
سمیرا‌ رجبی
2 سال قبل

سلام من یک گربه هیمالین ۶ ماهه نر‌ دارم و خواهرم هم به تازگی گربه پشین ماده ی ۴۵ روزه ایی رو آورده.گربه ی من تا حالا اون رو فقط از دور دیده. چجوری میتونن با هم ارتباط برقرار کنن؟ امکان افسرده شدن گربه ی من وجود داره؟

3
2
معصومه
معصومه
2 سال قبل

سلام
گربه من از نژاد سیبرین هست و نر و حدودا یکسال و اندی سن دارد. دو روز هست گم شده. جا و غذاش همیشه براه بود. همه جا را گشتم اما پیداش نکردم. خیلی وابسته بهش بودم. اونم همینطور. چرا پس نیست؟ چکار کنم پیدا بشه؟

7
1
نسترن
نسترن
1 سال قبل
پاسخ به  معصومه

به کلینیک های حیوانات شهرتون عکس گربتونو بفرستید بگید اگهی بزارن تو صفحشون.مژدگانی ام تعیین کنید.
دوربینای اطرف خونه و همسایه ها رو چک گنید تا ببینید وقتی رفته از چه سمتی رفته و ایا کسی بردتش یا نه.

A anahita.kamai
A anahita.kamai
1 ماه قبل
پاسخ به  معصومه

سلام اگر کسی ندزدیده باشش هر جا رفته باشه دوباره میاد احتمالا با گربه ماده ای جفت شده باشه

A anahita.kamai
A anahita.kamai
1 ماه قبل
پاسخ به  معصومه

از خاکش که داخلش مدفوع کرده سر کوچه تو کوچه تا در خونه و یا تو بالکن بریز اگر خونه رو گم کرده باسه بو میکشه و برمیگرده

Deli
Deli
1 سال قبل

سلام گربه ی تو حیاط ما چند روز پیش بجه هاشو آورد تو و ما هم چند روزی توی خونه خودش و بچه هاش رو نگه داشتیم ولی از دیروز که دوباره بچه ها رو بردیم همون جای قبلی گربه مدام میو میکنه و گاهی هم بچه ها رو به دندون میگیره میاره و ما برمیگردونبمشون این میو مداومش برای چی هست؟
چجوری آرومش کنیم؟ چون نمیشه دیگه بیاریمش تو خونه.

1
2
مریم
مریم
1 سال قبل
پاسخ به  Deli

گربه شما دچار استرس شده گاهی گربه مادر در جایی بیشتر احساس امنیت می کنه و بچه هاشو منتقل می‌کنه به اون مکانی که خودش احساس امنیت می‌کنه بهتره که به بچه هاش دست نزنید و کاری نداشته باشید اگر نه ممکنه دیگه شیرشون نده چون وقتی به بچه هاش دست می زنید بوی انسان می گیرند و گربه مادر رهاشون می‌کنه .

5
1
A anahita.kamai
A anahita.kamai
1 ماه قبل
پاسخ به  Deli

سلام ازت درخواست داره بچه هاشون مراقبت کنید

Elham
Elham
1 سال قبل

سلام من دیشب یک بچه گربه ای رو از صدای میو میو کردنش توی جوب پیدا کردم آوردمش توی خونه داخل یک قفس گزاشتم شیر خشک مخصوص نوزاد گربه گزاشتم براش که بخوره و کمی خاک آماده کردم برای راحت بودنش ولی اصلا به شیر دست نمیزنه و هی میو میو میکنه باید چیکارکنم؟؟

5
1
محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  Elham

سلام
اول اینکه اگه بچه گربه کمتر از دو ماه سن داره حتما باید با قطره چکان بهش بدی و اگه بیش تر از سه چهار ماه سن داره به نظرم غذا خشک رو امتحان کن من که عاشق گربه هستم امیدوارم گربه ات زود تر خوب بشه
راستی گربه من تا یک سالو نیمش فکر میکردیم این چرا اصلا صدا نداره الان شبا و روزا پدرمونو در میاره نمیزاره بخوابیم یکی بگه چیکار کنم

1
1
بهار
بهار
1 سال قبل

چرا گربه باید دچار زوال عقل بشه؟
گربه من به تازگی خیلی خیلی میو میو میکنه. و توی ظرف خاکش هم وقتی اجابت مزاج میکنه روش رو با خاک نمیپوشونه در حالی که قبلا اینطور نبود
آیا ممکنه دچار زوال عقل شده باشه؟!

کیاوش
کیاوش
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر گربه من نژاد dsh و نر تقریبا هفت ماهه است الان دو سه هفته پیش به علیت میو میو کردنای زیاد پشت در و اینکه مدام میخواست به بیرون بره متوجه شدیم زمان عقیم کردنش هست .عقیمش کردیم . حالش خوب شد و آروم شد و بازی و خوراکش خوب همه چیز عادی تا دو سه روز پیش دوباره اون رفتار قبل از عقیم شدنش رو داره تکرار میکنه . یک حالت کلافگی داره انگار مشکل از چیه

4
3
ZAHRA
ZAHRA
1 سال قبل
پاسخ به  کیاوش

دقیقا گربه من همین طوریه ۵ ماهشه و واقعا صبح ها کلافم میکنه هر کاری میکنم آروم نمیشه فقط لیس میزنه و میو میو میکه و این کارش فقط از ۴ صبح شروع میشه روزا اروم تره

7
2
Sarina
Sarina
8 ماه قبل
پاسخ به  ZAHRA

دقیقا گربه ی منم خیلی میو میو میکننهه نمیدونم چیکار کنم از سر صب شروع میکنهه و واقعا کلافه ام کرده

A anahita.kamai
A anahita.kamai
1 ماه قبل
پاسخ به  Sarina

وقت جفت گیریشه

الی
الی
4 ماه قبل
پاسخ به  کیاوش

دقیقا گربه منم همینطوریه البته عقیم نشده هنوز ولی خیلی میو میو میکنه میره پشت در میو میکنه یعنی باز کنین من برم نمیدونیم چیکارکنیم

___ناشناس__
___ناشناس__
1 سال قبل

سلام من تو حیاط مون یه گربه سفیده و اون روز اومد روی پله های خیلی میو کیو کرد رفتم غذای ماهی براش آوردم و تا ته خورد و بعد در بالکن که باز میکنیم چند قدم میاد داخل خونه هی چشاشو به هم میماله و میو میو می‌کنه زیاد وقتی نگاش میکنم چند باری دستمو بردم نزدیکش دهنشو باز می‌کنه و هر سری باز میاد پشت پنجره اتاقم باز میخواد بیاد داخل و میو میو میکنه!من میترسم که مریضی چیزی باشه اگه بهش دست بزنم واقعا نمیدونم دلیل کار های این گربه چیه؟! اگه میدونید ممنون میشم راهنمایی کنید… بیشتر بخوانید

Rezafash
2 ماه قبل
پاسخ به  ___ناشناس__

مخوادخواستگاری کنه روش نمیشه .حتمااگشتری چیزی اورده میخوادبده تا مطالب بعدی خدانگهدار 🤣🤣

مهی
مهی
1 سال قبل

من یه گربه ی خیابونی دارم که میاد پیش ما یه چند روزی هستش خیلی صدای میو میو خیلی خیلی بلنده انگار داره از ته دل ناله میکنه نمیدونم مشکلش چیه و حتی نمیتونم ببرمش دامپزشکی

Sama
Sama
1 سال قبل
پاسخ به  مهی

توروخدا ببرش دکتر گناه داره احتمالا درد داره باید دامپزشک ببینتش

2
4
A anahita.kamai
A anahita.kamai
1 ماه قبل
پاسخ به  مهی

وقت جفت گیریشه

آروین
آروین
1 سال قبل

گربه ی من میو میو کشدار میکنه و هیچ دلیلی نمیبینم چون همه چی داره وو همیشه چک میشع همه چیش ولی باز میو میکنه خیلیییی چیکار باس بکنم مشکلی داره یعنی؟

1
1
یاسین
یاسین
1 سال قبل
پاسخ به  آروین

اگه گربت تنها هست دلیلش اینه چون بیشترشون دوست دارن با جنس مخالف خودشون باشن

1
2
آروین
آروین
1 سال قبل

و اینکه ۲تا سگم دارم ک میونشونم خوبه خداروشکر و بعضی وقتا باهم بازیم میکنن حالا من فک میکنم چون همبازی نداره اینطوریه.. نمیدونم

1
1
یاسین
یاسین
1 سال قبل

سلام گربه من وقتی که ترکش میکنم یه صدای بلند و بد مثل مممیوو یجورایی هم بلنده هم یکدفعی و پشت سرهمه چکارش کنم

2
1
پریا
پریا
11 ماه قبل

سلام گربه من دورگه اسکاتیش و پرشین ، ۱ سال و ۲ ماهشه و هروز حدودا ساعت ۴ و ۵ صبح شروع می‌کنه به میوه میوه کردن بلند و پشت سر هم ، غذا و آبو ظرف غذا و خاکو جای خوابو همه چیش هم سر جاشه و آمادست از ساعت ۷ به بعد هم صداش قطع میشه و دیگه میخوابه علت چی می‌تونه باشه؟

رضا
رضا
11 ماه قبل

درود
ممنون که پاسخگوی مشکلات هستید. خانه کناری ما خالی شده و ظاهرا گربه ای به داخل خانه راه پیدا کرده. و از صبح تا شب با صدای بلند میو میکنه طوری که از دیوار صدا رد میشه و ما به راحتی میشنویم. این خانه پنجره باز هم داره که بتونه ازش بیات بیرون البته پنجره چسبیده به سقف هست.(جای کولر پنجره ای بوده) چه باید کرد؟ احتمال میدم صاحبان قبلی به این گربه غذا میدادند.

همیلا
همیلا
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید ۳یا۴ روزه یه بچه گربه اسکاتیش انفولد ۲ماهه آوردم تازه از مادرش جدا شده و هی شبا میو میو میکنه آیا این عادیه که انقد میو میو میکنه ؟

ashil
8 ماه قبل

سلام من یک گربه رو دو هفته ای بعد یک تصادف پیدا کردم و درمانش کردم و بزرگش کردم و الان یک سال و خورده ای سنشه و سه روزه هم کم غذا شده هم دائم زوزه میکشه و میو های بلند و کش دار میکنه چیکار کنم؟ لطفا بگین

پانی
پانی
5 ماه قبل

من یه گربه ی پرشین ۲ ساله دارم
این گربه اکثرا تمام مدت شب با ایجاد سرو صدا یا خرخر کردن کنار گوشم یا گاز گرفتن پاهام می خواد منو بیدار کنه که نوازشش کنم ، بهش غذا بدم و باهاش بازی کنم و واقعا از نداشتن خواب شبانه خسته شدم
چطور میتونم رفتارش رو اصلاح کنم

مهسا
مهسا
5 ماه قبل

سلام ببخشید گربه من چند وقت پیش چند دیقه از بالکن خونه رفته بود بیرون از اون موقع هعی میاد دم بالکن یا پنجره یا کلا تو خونه میو میو میکنه یا ناله میکنه ولی فقط این نیست احساس میکنم رون پاها و شکمش پف یا سفت شده وقتی ماساژ میدم شکمشو خرخر میکنه ولی گازم هم میگیره یا مثلا عجیب شده یعو میاد کنارم میخوابه یهو باز فرار میکنه

Rezafash
2 ماه قبل
پاسخ به  مهسا

میخوادبخورتتون.خوب معلومه دیگه وقتی نوازشش کنی خورخورمیکنه گربه ای بابا🤣🤣

Nina
Nina
4 ماه قبل

گربه ای هست که شبها هر چند دقیقه یکبار میو میو میکنه و من فقط صداشو می‌شنوم و او را نمیبینم کجاست..
خیلی ناراحت هستم که نمیتونم کمکی بهش بکنم و دلیل میو او را نمیدونم چیست!!!@

Rezafash
2 ماه قبل
پاسخ به  Nina

ای وای 🤣

vahidam
vahidam
3 ماه قبل

سلام.یه گربه خیابونی چند باری میومد توی حیاطمون.ویه جوری بود زیاد نمیترسید از ماها.بعد وقتیکه میاد پشت سر هم یه میو میو خیلی آرومی میکنه نمیدونم چی میخواد خیلی عجیبه برام نگاهم میکنه بعد همش میومیو ارومی میکنه.هر چقد میهوام بیشتر بهش نزدیک بشم بهش دست بزنم فرار میکنه .تا یه روز یه کم گوشت دادم خورد(این گربه کاملا وحشیه)و کذاشت بهش دست بزنم .از اون روز به بعد همش میاد تو حیاط میومیوهای مکرر و پشت سر هم ولی خلی ملوس.نمیدونم چی میخواد ولی حس میکنم یه چیزی میخواد بهم بگه از همون اولشم که اومد.اینم بگم کربه های… بیشتر بخوانید

Rezafash
2 ماه قبل
پاسخ به  vahidam

غذاوآب بهش بدین این خیلی سخته واقعا.

Nazanin
2 ماه قبل

من ی گربه ۶ ماهه دارم خیلی زوزه میکشه یعنی میو های همراه با قر قر بعد ما از بچگی میذاشتیم بره تو کوچه و بیاد الان هم میاد
امکان داره به دلیل خواستن رابطه باشه؟
تا حالا هم سابقه بیماری نداشته

محدثه
محدثه
1 ماه قبل

سلام من یک گربه ی نر و ماده دارم که دوتاشونم عقیم نشدن
گربه نر شبا همش زوزه میکنه و یک هفتس که من نخوابیدم از دست این
همش میخواد با ماده جفتگیری کنه که ماده نمیزاره
بعد اینکه اگه میشه یه راهکار بدید که شب بخوابه تا منم بتونم بخوابم
ممنون

فریبا
فریبا
8 روز قبل

سلام بچه گربه ای داخل کوچه مون مدام میو میو میکنه براش غذا و شیر گرفتم تو ظرف گذاشتم جلوش تا بخوره خودمم رفتم دور ولی فرار کرد نخورد نمی‌دونم چیکار کنم مدام سر و صدا می‌کنه میخوام بگیرمش و ببرم دامپزشک ولی فرار میکنه چیکار میتونم انجام بدم ؟

41
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x