فروردین ۹, ۱۴۰۳
روش های خواباندن گربه و جلوگیری از شب گردی گربه

چگونه گربه را بخوابانیم؟ راهنمای خواباندن گربه و منع از شب‌گردی

راهنمای خواباندن گربه‌ها در طول شب

اکثر کسانی که گربه دارند از بیدار ماندن به خاطر شب گردی گربه‌شان شکایت دارند. خیلی از افراد می‌پرسد که چگونه گربه را بخوابانیم؟ یا اینکه چگونه بچه گربه را بخوابانیم؟ خواباندن گربه به کمی صبر و حوصله نیاز دارد که اگر آن را رعایت کنید به سادگی می‌توانید چرخه خواب گربه را تنظیم کنید. در این مقاله از مجله پت خرید امیدواریم که با راهکارهای ارائه شده بتوانید با جایگزین کردن عادات خوب، زمان خواب گربه‌تان را با خود همگام کنید.

تنظیم چرخه خواب گربه

انسان‌ها به صورت طبیعی فعالیت خود را در طول روز انجام داده و شب‌ها استراحت می‌کنند. هدف ما این است که چرخهٔ خواب گربه با انسان را تنظیم کنیم. به شکلی که در روز فعالیت کرده و شب‌ها بخوابند. اگر تصمیم به خواباندن گربه دارید مهم این است که درک کنید که گربه به طور غریزی حیوانی شب‌گرد است و کار ساده‌ای پیش رو ندارید. این بدین معناست که آنها شب‌ها به شکار پرداخته و در طول روز استراحت می‌کنند.

 

گربه که با صدا کردن نامش، واکنش نشان می دهد.

چکار کنیم تا گربه‌هایمان در طول شب بخوابند؟

بازی کردن با گربه

درطول روز یا ابتدای شب برنامه‌ای را برای گربه‌تان بچینید. بازی‌هایی که شما نیز در آن مشارکت دارید بهترین کار است. اسباب بازی‌های گربه که مهارت او را در یک تعقیب و گریز و در نهایت شکار محک می‌زنند، به گربه حس رضایت می‌دهد. قبل از اینکه بخوابید، ۱۰ دقیقه با گربه بازی کنید. اگر شما بازی شبانه با گربه را به طور مستمر انجام دهید، گربه بعد از مدتی با شروع بازی، سیگنال های مربوط به خوابیدن را دریافت خواهد کرد و یاد خواهد گرفت که زمان خوابیدن با بازی کردن شروع شده است.

بیشتر بحوانید: اهمیت بازی کردن گربه ها و معرفی چند بازی جالب برای گربه ها

غذا دادن به گربه بعد از بازی

بعد از بازی، به گربه غذا با پروتئین بالا مخصوص گربه بدهید. با این کار برای خوی وحشی‌گریش شکار را شبیه‌سازی می‌کنید. شکار، کشتن و خوردن طعمه و حالا نوبت خواباندن گربه است!

گربه در حال خوابیدن

استراحت کردن گربه

بگذارید گربه در غروب و ابتدای شب خواب سبکی داشته باشد. سپس نقشه‌تان را شروع کنید. اگر می‌خواهید گربه را از خوابیدن در اتاق خوابتان بازدارید، به سادگی در یک روز می‌توان این امر را محقق کرد و درب اتاق را ببندید.

پیشنهاد مطالعه: انتخاب بهترین باکس برای گربه؛ انواع جعبه حمل گربه

همبازی برای گربه

برای گربه یک هم‌بازی بیاورید. اگر گربه‌تان در خانه تنهاست، احتمالاً ساعات بیشتری خواهد خوابید و شب ها بیدار خواهد ماند. اما اگر همبازی داشته باشد، تمایل بیشتری به فعالیت و بازی در طول روز خواهد داشت. اتفاقی که باعث می‌شود شب‌ها را به خوابیدن اختصاص دهد و کارتان برای خواباندن گربه راحت‌تر باشد.

برای خواباندن گربه چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟

بیدار کردن گربه در طول شب

اشتباه رایج اکثر صاحبان اینست که گربه خود را در طول شب برای بازی و غذا خوردن بیدار می‌کنند. این عمل برای آنها به معنای پاداش و جایزه است و گربه‌ها را برای ادامهٔ این روند تشویق می‌کند.

تنبیه بدنی گربه

اگر قصد خواباندن گربه را دارید یادتان باشد تنبیه کردن گربه نه تنها عملی بی‌رحمانه است بلکه باعث به وجود آمدن ترس از شما برای گربه می‌شود. کدام عمل گربه‌تان را دوست ندارید؟ اگر از هرعمل گربه ناراضی هستید روی درب اتاق کاغذی چسبانده روی آن اعمال گربه را بنویسید و با چوب خط زدن، این علامت را بگذارید که مثلاً این کار گربه‌ام را دوست ندارم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: آرام کردن گربه مضطرب؛ چگونه یک گربه وحشت زده را آرام کنیم؟

بچه گربه با چشم های بسته خوابیده روی زمین

محدود کردن گربه

برای خواباندن گربه بهتر است گربه را به یک اتاق محدود کنید. بدیهی است که همهٔ ملزوماتش از جمله خاک گربه، غذا و… باید به آن اتاق انتقال داده‌شود. تأثیر این آموزش برای گربه نیاز به زمان و برای شما نیاز به صبر بیشتر دارد. حتی ممکن است در ابتدا خواب و آسایش را از شما بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: پوچ گربه چیست؟ راهنمای خرید سوپ و پوچ مخصوص گربه

سخن پایانی:

اگر با تمام این اوصاف باز گربه به شب بیداری تمایل داشت و خواباندن گربه برایتان سخت بود می‌توانید به دامپزشک مراجعه کرده و درمان پزشکی اختیار کنید. امیدواریم این مطلب در مورد خواباندن گربه برایتان مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.9 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x