اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
گربه کرم رنگ در باکس دو رنگ طوسی تیره و روشن با درب بسته

انتخاب بهترین باکس برای گربه؛ انواع جعبه حمل گربه

حتما شما هم هنگام تصمیم گیری در مورد شیوه های حمل گربه، به دنبال ایمنی حیوان، راحتی او، با دوام بودن باکس و قیمت مناسب هستید. انتخاب یک باکس مناسب برای گربه یک سرمایه گذاری ارزشمند است. زیرا حمل گربه بدون باکس می تواند برای هم شما و هم حیوان خانگی شما خطرناک باشد. اگر به دنبال انتخاب بهترین باکس برای گربه خود می گردید، پیشنهاد می کنیم این مقاله از مجله پت خرید را مطالعه کنید.

 

اهمیت استفاده از باکس گربه در ماشین

یک گربه وحشت زده می تواند در هر نقطه از ماشین از جمله زیر پدال ها، جلوی داشبورد یا روی فرمان بپرد. اگر گربه خیلی ترسیده باشد، ممکن است چنگ برند، گاز بگیرد یا باعث حواس پرتی شما در هنگام رانندگی شود. اگر گربه در وسیله نقلیه، محفوظ نباشد، در طی مسیر در دست و پای شما پرسه خواهد زد. و قبل از اینکه شما بتوانید عکس العملی از خود نشان دهید، ممکن است مجروح شود.

گربه کرم رنگ در کیف حامل طوسی روشن در ماشین

جالب است بدانید: هرآنچه باید دربارۀ واکسیناسیون گربه بدانید

 

 

چه عواملی باعث می شوند گربه در باکس حمل راحت باشد؟

بیایید از دید گربه به باکس نگاه کنیم. گربه ها فضاهای بسته راحت، دنج و تاریک را دوست دارند. رفتن به چنین جاهایی، به آنها احساس امنیت می دهد. وقتی آنها استرس دارند یا از چیزی می ترسند، دوست دارند خود را قایم کنند. انتخاب یک حعبه حمل گربه که تمام این موارد را در بر داشته باشد، به حیوان خانگی شما کمک می کند که در سفر احساس امنیت و آسایش کند.

 

بهترین اندازه باکس برای گربه

گربه ها باید بتوانند در باکس خود بایستند، بنشینند و بچرخند. به طور کلی اندازه باکس باید یک و نیم برابر اندازه گربه شما باشد. باکس نباید بیش از حد بزرگ باشد. زیرا برقراری تعادل و حمل آن هنگامی که گربه از یک طرف به طرف دیگر حرکت می کند، دشوار است. هیچ گربه ای دوست ندارد زمانی که در باکس است، احساس عدم تعادل داشته باشد.

گربه راه راه در باکس سفید و قهوه ای با در باز

باکس حامل گربه

هنگام خرید یک باکس برای بچه گربه، آن را در اندازه معمولی انتخاب کنید. زیرا وقتی حیوان بزرگ می شود، باز هم اندازه باکس برایش مناسب خواهد بود. پوشاندن قسمت زیرین حامل با یک حوله ضخیم به چلوگیری از لیز خوردن و سر خوردن بچه گربه در طول سفر کمک می کند.

 

پیشنهاد مطالعه: ادرار کردن گربه خارج از خاک

 

فضای داخلی و بیرونی جعبه حمل گربه

باکس باید به گونه ای ساخته شده باشد که هوای داخل آن به خوبی تهویه شود. اما می توان در صورت لزوم با یک پتو یا حوله روی آن را پوشاند تا فضایی تاریک و محافظت شده برای گربه ایجاد شود.

باکس باید بیش از یک درب ورودی داشته باشد تا گربه هنگام شروع به کاوش یا نگاه کردن به اطراف آن، گزینه های مختلفی داشته باشد. همچنین از نظر ایمنی هم لازم است هر باکس حداقل دو درب داشته باشد.

از نظر تمیز کردن هم باید دسترسی به همه نقاط باکس راحت باشد. به این ترتیب در زمان شستشو و تمیز کردن باکس، با مشکلی مواجه نخواهید شد.

 

پیشنهاد مطالعه: بیماری های گربه ؛ ۱۰ بیماری شایع در گربه ها و دلایل و علت آن

 

آشنایی با انواع باکس و کیف حامل به منظور انتخاب بهترین باکس برای گربه

 

  • باکس پلاستیکی

 

باکس پلاستیکی سبک است و برای حمل گربه گزینه مناسبی است. علاوه بر این استفاده از این باکس برای حیوان خانگی هم دلپذیرتر است. چون دارای دیوار‌های نرمی است. این نوع باکس حتی برای سفر بردن حیوان گزینه بسیار مناسبی است. باکس های قابل قبول برای پرواز در فرودگاه ها، اغلب از همین نوع هستند.

جعبه پلاستیکی حمل سبز و طوسی برای گربه ها

باکس پلاستیکی حمل گربه

 

  • کیف و کوله حمل گربه

 

این نوع کیف ها کاربردی مشابه باکس دارند ولی برای سفر و راههای طولانی مناسب نیستند. خوبی این نوع حامل ها، این است که گربه از داخل آنها امکان تماشای بیرون را دارد. چون کوله ها معمولا دارای یک یا چند پنجره هستند.

مزیت این نوع حامل ها این است که بسیار سبک هستند. جای کمی اشغال می کنند. وقتی هم نیازشان ندارید می‌توانید به راحتی آنها را تا کرده و در گوشه ای بگذارید.

گربه سفید و طوسی در کیف حامل آبی در حال نگاه کردن به بیرون

شاید برایتان جالب باشد بدانید: راهنمای خرید بهترین باکس برای سگ و لوازم جانبی آن

 

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین باکس برای گربه، حتما به همه موارد قید شده دقت کنید. نکته ای که کمتر به آن توجه می شود، دسته باکس است. زمان خرید باکس دقت کنید که دسته آن محکم باشد و بتواند وزن گربه را تحمل کند. چون از جا درآمدن دسته در زمان حمل گربه، باعث دردسر برای شما و حیوان خانگیتان خواهد شد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و نکات گفته شده برای شما مفید باشد. چنانچه پیشنهاد یا انتقادی دارید، آن را در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع:  www.ahna.net

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] پیشنهاد مطالعه: انتخاب بهترین باکس برای گربه؛ انواع جعبه حمل گربه […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x