فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
دو گربه یکی سفید و دیگری کرم رنگ در حال خوردن پوچ

پوچ گربه چیست؟ راهنمای خرید سوپ و پوچ مخصوص گربه

اگر شما هم در خانه گربه نگه می‌دارید، حتما می‌دانید که غذای آماده گربه در دو نوع خشک و مرطوب (تر) موجود است. به غذاهایی که زیر مجموعه غذای مرطوب هستند و شامل سوپ گربه هستند، پوچ گربه نیز می‌گویند. غذای‌تر برای گربه بسیار مغذی و کامل است. این خوراکی گاهی به عنوان تشویقی گربه هم استفاده می شود.

وقتی برای خرید غذای حیوان خانگی خود به فروشگاه‌های آنلاین یا حضوری حیوانات مراجعه می‌کنید، با محصولات مختلفی مواجه می‌شوید که پوچ گربه یکی از آن‌ها است. پوچ گربه که در ایران به سوپ گربه معروف است، یکی از انواع غذاهای‌تر حساب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

 

پوچ گربه و کنسرو گربه چه تفاوتی با هم دارند؟

ترکیبات پوچ گربه تا حد زیادی شبیه به ترکیبات کنسرو گربه است و ترکیبات اصلی آن‌ها هم یکی است. اما این دو تفاوت‌هایی با هم دارند که هر کدام را به محصول جداگانه‌ای تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: پوچ سگ چیست؟ راهنمای خرید پوچ یا سوپ سگ

گربه قهوه ای و مشکی در حال غذا خوردن

پوچ گربه و کنسرو گربه ترکیبات مشابهی دارند ولی روش فراوری آنها اندکی متفاوت است.

مزایای پوچ گربه نسبت به کنسرو گربه چیست؟

  • سوپ گربه فاقد مواد نگهدارنده است

در این غذاها از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود. زیرا کیسه‌های پوچ گربه در شرایط خلأ بسته‌بندی می‌شوند. در هنگام بسته بندی، تمام هوای داخل بسته‌ها خارج می‌گردد تا هیچ میکروبی در آنجا امکان رشد نداشته باشد. پس از خالی شدن هوا، بسته‌های پوچ گربه با حرارت بالا پخته می‌شوند. بعلاوه هر میکروب احتمالی موجود در بسته‌ها با حرارت بالا از بین می‌رود. بنابراین پوچ گربه یک محصول کاملا بهداشتی است.

  • دارای رطوبت بالا است

سوپ‌های گربه حداقل ۵۰ درصد و حداکثر ۸۰ درصد رطوبت دارند تا گربه‌ها از طریق مصرف آن‌ها کمبود آب مورد نیاز بدنشان را جبران کنند. مصرف پوچ گربه باعث می‌شود تا حیوان خانگی دچار یبوست یا بیماری‌های کلیوی مثل سنگ‌های ادراری (سنگ کلیه) نشوند. کمبود آب بدن علاوه بر مشکلات بالا، خشکی پوست، شکنندگی و کدر شدن موها را نیز در پی خواهد داشت. پس بهتر است علاوه بر مصرف غذای خشک حتماً رژیم غذایی مرطوب را هم در برنامه تغذیه گربه خود بگنجانید.

در مورد گربه ها بیشتر بدانید: علاقه گربه ها به جعبه برای چیست؟

گربه کرم و مشکی در حال خوردن سوپ از یک کاسه سفید رنگ

با توجه به اینکه سوپ گربه به طور متوسط  حاوی ۶۵ درصد آب است، گربه را دچار یبوست نمی کند.

  • سوپ گربه خوش خوراک است

غذای گربه داخل یک سس (اغلب) ژله‌ای قرار دارد و بسیار لذیذ و خوشمزه است. بنابراین اکثر گربه ها، حتی گربه‌های بد غذا، سوپ گربه را دوست دارند.

  • بافت سوپ گربه نرم است

بافت پوچ گربه بسیار نرم و آبکی است. به همین دلیل برای بچه گربه‌ها، گربه‌های بیمار و گربه‌هایی که دندان ندارند، انتخاب بسیار مناسبی است.

  • پوچ گربه دارای پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم است

پوچ‌های گربه با داشتن مقدار کمی از غلات مثل نشاسته برنج، گندم و ذرت یک گزینه عالی برای گربه‌های دارای اضافه وزن می‌باشند. این غذاها حتی به کاهش وزن گربه‌ها نیز کمک می‌کنند. بیشتر محتوای غذاهای مرطوب گربه، گوشت و مشتقات آن است که منبع خوبی برای تأمین پروتئین به شمار می‌رود. پروتئین بالا در رشد گربه و تقویت سیستم عضلانی او تاثیر به سزایی دارد.

  • حجم مناسبی دارد و حمل آن راحت است

پوچ گربه معمولا به اندازه یک وعده غذای گربه (حدود ۱۰۰ گرم) است. شما می‌توانید به راحتی درب آن را باز کنید و محتویات آن را به گربه خود بدهید. پوچ گربه بسیار سبک است و به راحتی قابل حمل است. بنابراین برای سفر و مواقعی که به یخچال دسترسی ندارید، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت بوی بد دهان گربه چیست؟ روش های رفع از بوی دهان گربه

گربه قهوا ای رنگ در محیط خانه در حال میل کردن پوچ گربه

پوچ گربه بسیار سبک است و به راحتی قابل حمل است. پس برای سفر و پیک‌نیک گزینه خوبی به شمار می‌آید.

  • سرو کردن راحت سوپ گربه

کنسرو گربه بعد از باز شدن لبه‌های تیزی دارد و ممکن است باعث زخمی شدن گربه بشود. بنابراین باید کنسرو را در ظرفی جداگانه ریخت و به گربه داد. اما بسته‌بندی پوچ‌ها نرم است و در صورتی که ظرف غذا در دسترس نباشد، می‌تونید آن را باز کنید و در همان ظرف برای گربه سرو کنید.

  • تنوع طعم پوچ‌های گربه

پوچ گربه در انواع طعم‌ها موجود است. این تنوع طعم، هر ذائقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. انواع پوچ‌های گربه عبارتند از: فیله خرگوش، مرغ، انواع ماهی، جگر، مرغ و جگر، خرگوش و مرغ، گوشت بره، گوشت گوساله، شترمرغ، اردک و میگو.

بیشتر بخوانید: گربه بد غذا و نکات اساسی در تغذیه گربه هایی که غذا نمی خورند

  • طعم و بوی سوپ گربه از کنسرو گربه بیشتر است.

سوپ گربه نمک و قند بیشتری دارد. علاوه بر این طعم و بوی سوپ گربه نسبت به کنسرو قوی‌تر است. بنابراین گربه‌ها را بیشتر به خود جذب می‌کند. بوی آن به قدری قوی است که گربه را از دورترین اتاق به آشپزخانه می‌کشاند.

 

سخن آخر

گربه‌ها اصولاً با توجه به بوی غذا آن را انتخاب می‌کنند. تعداد گیرنده‌های بویایی آن‌ها حدود ۴ برابر انسان است. پس حتما هنگام خرید غذا به ویژگی‌های پوچ گربه به خصوص بوی آن توجه کنید.

اندازه قطعات غذای گربه را متناسب با بزرگی دهان و فک گربه و قدرت جوندگی دندان‌های او انتخاب کنید. به طور مثال برای بچه گربه‌ها که دهان کوچک و دندان‌های ظریفی دارند، بهترین پوچ گربه، پوچ‌های حاوی گوشت رُست شده است.

چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، لطفا آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Purina

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گندم
گندم
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر، وقتی در پوچ و باز میکنیم باید یکجا بدیم بچه گربه بخوره یا میشه مقداریش بمونه و در مشما یا ظرف دربسته نگهداری کنیم برای دفعه بعد؟

trackback

[…] پیشنهاد مطالعه: پوچ گربه چیست؟ راهنمای خرید سوپ و پوچ مخصوص گربه […]

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x