اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
سگ سفید در حال غذاخوردن از ظرف سفید رنگ

پوچ سگ چیست؟ راهنمای خرید پوچ یا سوپ سگ

اگر شما هم سگ دارید، حتما می‌دانید که غذای آماده سگ در دو نوع خشک و مرطوب (تر) موجود است. به غذا‌هایی که زیر مجموعه غذای مرطوب هستند و شامل سوپ و کنسرو سگ هستند، پوچ سگ نیز می‌گویند. غذای‌ تر برای سگ بسیار مغذی و کامل است. اگر معمولا به سگ خود غذای مرطوب می‌دهید، نیازی به مکمل‌های دیگر نیست. برخی افراد معتقدند که این نوع غذاها برای سگ مفیدتر و مناسب‌تر از غذا‌های خشک می‌باشد. اما آیا این باور درست است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

 

مزایای پوچ سگ چیست؟

حجم پوچ سگ معمولا کم است و وزن آن حدود ۱۰۰ گرم است. آبکی است و به همین دلیل به آن سوپ سگ هم می‌گویند. پوچ‌ها به خاطر حجم کمی که دارند، به طور معمول مخصوص توله سگ‌ها هستند. اما گاهی به عنوان غذای تشویقی سگ یا به عنوان میان وعده یا به صورت ترکیبی با غذای خشک جهت سگ بزرگسال استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: حبوبات برای سگ ها ؛ آیا سگ می تواند حبوبات بخورد؟

مزایای مهم سوپ سگ در مقایسه با غذای خشک

• بافت پوچ سگ بسیار شبیه بافت طبیعی گوشت است. این غذای سگ معمولا از ترکیب گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود.
• سوپ سگ به دلیل بسته‌بندی کنسروی خود، تازگی و کیفیت خود را حفظ می‌نماید. به همین دلیل سگ برای استفاده از آن تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهد.

• پوچ سگ دارای رطوبت بالایی است (حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد). از نظر ترکیبات هم در مقایسه با غذای خشک پروتئین و چربی بالاتری دارد. پس هنگامی که توله‌های سگ کوچک هستند و برای رشد خود نیاز به پروتئین بیشتری دارند، استفاده از پوچ سگ مفیدتر است.

در عوض غذای خشک سگ در ترکیب خود غلات بیشتری از جمله ذرت و جو دارد. به دلیل میزان بالاتر کربوهیدرات، غذای خشک برای سگ‌های بالغ مناسب‌تر است.
• انواع سوپ سگ، برای سگ‌های مسن و بیمار و سگ‌هایی که دندان ندارند مفید می‌باشند. دادن غذای خشک به سگ‌های کهنسال مشکلات دهان و دندان آن‌ها را بیشتر می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است، به سگ‌های پیر خود غذای خشک ندهید.
• سوپ سگ هیچگونه رنگ و طعم دهنده مصنوعی ندارد. این نوع غذاها دارای مواد افزودنی کمتری هم نسبت به غذاهای خشک سگ هستند. بنابراین به طور کلی غذاهای سالم‌تری به حساب می‌آیند.
• پوچ‌های سگ حاوی آب زیادی هستند. به همین دلیل تا حد زیادی آب مورد نیاز بدن سگ را تامین می‌کنند. در نتیجه برای سگ‌هایی که تمایل کمتری به نوشیدن آب دارند، مفیدتر هستند. همچنین این نوع غذاها به میزان قابل ملاحظه‌ای، از مشکلات دستگاه ادراری سگ جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مقایسه غذای خشک و مرطوب سگ و نحوه انتخاب غذای مناسب سگ

سگ بالغ کرم رنگ در حال غذا خوردن از ظرف استیل

سوپ سگ، برای سگ‌های مسن و بیمار و سگ‌هایی که دندان ندارند، مفید می‌باشد.

نحوه بسته‌بندی پوچ

پوچ‌های مخصوص سگ در فروشگاه‌های حیوانات خانگی به دو صورت قوطی و کیسه‌ای عرضه می‌گردند. به طور معمول قوطی‌ها قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. نقطه مثبت دیگر آن‌ها این است که برای مصرف غذایی سگ در یک یا دو وعده، کافی هستند. پوچ‌های بسته‌بندی به صورت قوطی از انواع غذاهایی هستند که سگ‌ها بسیار دوستشان دارند. چون بافت مناسب و طعم لذیذی دارند.

دلیل دیگری که سگ‌ها این مدل غذا را بیشتر می‌پسندند، بوی مطبوعشان است. همان طور که می‌دانید، حس بویایی سگ‌ها بسیار قوی است. چنانچه آن‌ها از بوی غذایی خوششان نیاید، احتمال دارد که آن را نخورند.

بیشتر بخوانید: میزان آب مورد نیاز سگ ؛ سگها باید روزانه چه مقدار آب بنوشند؟

معایب پوچ سگ در مقایسه با غذای خشک

• مهم‌ترین مورد، قیمت بالای این غذا در برابر غذای خشک است. بنابراین از نظر اقتصادی، تهیه غذای خشک مقرون به صرفه‌تر است.
• دلیل دیگر برای انتخاب غذای خشک به سگ، وعده‌بندی و تغذیه آسانتر آن است.
• نگهداری غذای خشک راحت‌تر است. غذای سوپی سگ، طی چهار ساعت پس از بیرون آوردن از بسته‌بندی اصلی (اگر خارج از یخچال بماند)، خراب می شود. ضمنا پوچ سگ، پس از باز شدن بسته بندی، باید ظرف مدت ۷ روز مصرف شود. حتی در صورت نگهداری در یخچال، نباید سوپ سگ باز شده را بیش از این مدت نگه داشت.

پوچ سگ در طعم و مزه‌های مختلفی موجود است

پوچ سگ در طعم‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشد. صاحبان سگ می‌توانند با توجه به ذائقه سگ خود، یک طعم را انتخاب و تهیه نمایند. اما باید گفت که اکثر طعم‌های سوپ سگ، بسیار هیجان‌انگیز و خوش‌خوراک می‌باشند.
طعم‌های معمول سوپ سگ موجود در بازار عبارتند از: مرغ، گوشت، سیرابی، بوقلمون، ماهی و اردک.

پوچ سگ از چه موادی تشکیل می شود؟

ترکیبات کلی پوچ سگ باید شامل کربوهیدرات کافی باشد. بنابراین حتما در ترکیب آن برنج، سیب زمینی و نان موجود است.
همچنین پروتئین از مواد مهم تشکیل دهنده سوپ سگ می‌باشد. به همین خاطر در انواع پوچ، ماهی، سیرابی، گوشت، مرغ و حبوبات وجود دارد.
ویتامین‌ها هم نقش مهمی برای سلامتی سگ دارند. پس میوه‌ها و سبزیجات تازه و یا پخته شده مثل کرفس، کدو، سیب، خیار، هویج و اسفناج هم از اجزای مهم پوچ‌های سگ هستند.
مواد معدنی موجود در لبنیات مانند شیر کم چرب، ماست کم چرب شیرین و پنیر هم برای سگ لازم هستند.
باید توجه داشت که ترکیب تمام گروه‌های غذایی، باید به میزان معینی باشد. تناسب این ترکیبات به سن، نژاد، وضعیت جسمانی، میزان فعالیت سگ و محیط زندگی سگ بستگی دارد. به همین دلیل برای خرید سوپ سگ باید دقت کافی لحاظ گردد تا نوعی انتخاب شود که مناسب با شرایط حیوان خانگی شما باشد.

بیشتر بخوانید: برنج برای سگ خوب است؟ آیا سگ ها می توانند برنج بخورند؟

توله سگ کرم رنگ در حال خوردن سوپ سگ

ترکیبات پوچ سگ به سن، نژاد، وضعیت جسمانی، محیط زندگی و میزان فعالیت سگ بستگی دارد.

سخن پایانی

پوچ سگ حجم کمی دارد و در اکثر مواقع به عنوان غذای اصلی توله سگ‌ها به شمار می‌آید. افرادی که می‌خواهند از سوپ سگ به عنوان غذای اصلی برای حیوان خانگی خود استفاده کنند، باید در کنار آن غذای خشک را هم قرار دهند. اما پوچ برای سگ‌هایی که از نژادهای کوچک هستند، یک غذای کامل به شمار می‌رود.

اگر معمولا به سگ خود غذای مرطوب می‌دهید، نیازی به مکمل‌های دیگر نیست. چون این غذاها بسیار کامل و مغذی هستند.
چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، لطفا آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Polypouch

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x