فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
توله سگ در حال خوردن غذای خشک

مقایسه غذای خشک و مرطوب سگ + نحوه انتخاب

غذای مورد علاقه سگ ها

تقریباً هر سگی هنگام دیدن غذا هیجان زده می شود و شروع به تکان دادن دم خود می کند. برای سگ هم مهم نیست که این غذا مرطوب باشد یا خشک و همین که غذا مورد علاقه اش باشد کافیست. اما وقتی شما می خواهید غذای سگ مناسب انتخاب کنید و همه گزینه ها را در اختیار دارید، انتخاب شما بر اساس چه معیاری است؟

واقعیت این است که هر کدام از غذاهای سگ مزایای زیادی برای تغذیه و سلامتی حیوان خانگی شما دارد. اما حتما شما دلیلی دارید که یک غذای خاص را از بین بقیه موارد، برای سگ خود انتخاب می کنید. ادامه این مقاله از مجله پت خرید را بخوانید تا از مقایسه غذای خشک یا مرطوب سگ ها و نکاتی که هنگام انتخاب خود باید در نظر بگیرید، مطلع شوید.

مقایسه بین غذای خشک و مرطوب سگ ها

  • تفاوت اصلی بین غذای مرطوب و خشک سگ، همانطور که از نامشان مشخص است، میزان رطوبت و بافت آن است. غذای خشک سگ حاوی ۳ الی ۱۱ درصد رطوبت و غذای کنسروی سگ حاوی ۵۰ تا ۸۰ درصد رطوبت است.
  • هر غذای سگ متشکل از مواد تشکیل دهنده با تفاوت اندک نسبت به سایر غذاها است.
  • در انواع مختلف غذاهای تر یا خشک از پروتئین های مختلفی استفاده می شود و هر کدام ترکیب متفاوتی از کربوهیدرات ها را دارند.
  • میزان کالری در غذای خشک نیز بیشتر از کالری موجود در غذای مرطوب است.
  • غذای خشک سگ در پاکت بسته بندی می شود. اما غذای تر در یک قوطی کنسروی بسته بندی می شود و اغلب بوی قوی تری دارد.
  • مصرف غذاهای خشک تمیزتر از غذای مرطوب است. گاهی سگ شما با مصرف غذای مرطوب، دور و اطراف ظرف غذایش را کثیف می کند.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تغذیه سگ باردار ؛ چه غذایی برای سگ حامله مناسب است؟

آیا سگم به غذای مرطوب علاقه دارد؟

شما می توانید برای تغذیه سگ خود از غذای مرطوب استفاده کنید. با این حال در مقایسه غذای خشک و تر، غذای تر و کنسروی همیشه گزینه بهتری نیست. بهتر است قبل از اعمال هرگونه تغییر در رژیم غذایی سگ خود، ابتدا با دامپزشک مشورت کنید. دامپزشک می تواند هرگونه نگرانی شما مانند تلاش برای کاهش وزن سگ یا آلرژی غذایی احتمالی او را حل کند. در واقع نباید فقط به علاقه سگ در مورد غذا توجه کنید و باید شرایط دیگری را نیز بسنجید.

در مورد برخی از مزایای خاص غذای مرطوب سگ در بخش بعدی بیشتر بحث خواهیم کرد. این مزایای خاص ممکن است این نوع غذا را به انتخاب بهتری برای سگ شما تبدیل کند.

سگ در حال خوردن غذای مرطوب و خشک

در مقایسه غذای خشک و مرطوب، غذای کنسروی همیشه گزینه بهتری نیست.

نحوه انتخاب غذای خشک و مرطوب سگ

وقتی صحبت از غذای مرطوب و خشک مورد علاقه سگ می شود، موارد زیادی را باید به خاطر داشته باشید. سن، نیازهای تغذیه ای و علاقه سگ از جمله این موارد هستند. در زیر به شرح این موارد خواهیم پرداخت:

۱- سن

یکی از فواید غذای مرطوب سگ داشتن بوی قوی تر است. این بوی قوی ممکن است برای شما امتیاز خاصی به نظر نرسد. اما می تواند سگ های مسنی که حس چشایی و بویایی خود را از دست داده اند را ترغیب کنند تا بیشتر غذا بخورند و سالم بمانند. همچنین غذای تر برای سگ های مسنی که مشکلات دندان یا لثه دارند، به راحتی قابل جویدن و بلعیدن است. سازگاری و بافت آن به گونه ای است که آنها می توانند اغلب آن غذا را لیسیده و همانطور که هست ببلعند. به عبارت دیگر غذای مرطوب احتیاج به جویدن زیادی ندارد.

پیشنهاد مطالعه: مزایا و مضرات لبنیات و شیر برای توله سگ ها و سگ های بالغ

۲- نیازهای تغذیه ای

غذای تر همانطور که از نامش پیداست، دارای آب بیشتری نسبت به غذای خشک معمولی است. اگر سگ شما تمایل زیادی به نوشیدن آب نداشته باشد، غذای تر می تواند برای تامین آب بدن به حیوان کمک کند. همچنین این نوع غذا مناسب سگ هایی است که تمایل به سریع غذا خوردن دارند. همچنین باعث می شود که سگ ها احساس کنند غذای بیشتری برای خوردن وجود دارد و علاقه بیشتری به آن نشان می‌دهند.

۳- ترجیح سگ

بعضی از سگ ها غذای مرطوب را به دلیل بوی بهتر، طعم، مزه و بافت به غذای خشک ترجیح می دهند. ممکن است سگ شما علاقه ای به مصرف غذای خشک نداشته باشد. بعلاوه ممکن است شما در تلاش برای نگه داشتن او در یک وزن سالم باشید. روی آوردن به یک غذای تر یا حتی اضافه کردن کمی غذای تر روی غذای خشک سگ می تواند او را به خوردن غذای بیشتر ترغیب کند.

سگ در حال خوردن غذای مرطوب

بعضی از سگ ها علاقه بیشتری به غذای مرطوب نسبت به غذای خشک دارند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: چه زمانی غذای کم پروتئین به سگ بدهیم؟

نکاتی برای استفاده از غذای مرطوب مورد علاقه سگ

اگر تصمیم دارید یک غذای تر برای سگ خود انتخاب کنید، نکات کلیدی وجود دارد که می تواند استفاده از آن را آسان کند. نکته قابل توجه این است که اگر سگ همه غذایش را نخورد، شما نمی توانید اضافه آن را مانند غذای خشک کنار بگذارید. این مورد باعث به هدر رفتن مقداری از غذا می شود. برخی از غذاهای مرطوب سگ در حجم کم و برای مصرف یک وعده تهیه می شوند. اما اگر قوطی های بزرگتری خریداری می کنید، برای جلوگیری از اسراف، پیشنهادی برای شما داریم. اگر سگ شما غذای یک وعده خود را به طور کامل نخورد، مازاد غذا را برای وعده بعدی در یخچال بگذارید. شاید لازم باشد.

برای یافتن غذایی که مورد علاقه سگتان است، ابتدا با روش آزمون و خطا پیش بروید. غذاهای متفاوتی با طعم های مختلفی در در بازار موجود است. اما اگر چند مورد را امتحان می کنید، دستور العمل های تغییر غذای سگ را دنبال کنید تا از ناراحت کردن معده سگ خود جلوگیری کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: نحوه تغذیه سگ باردار

مزایای غذای خشک سگ

مصرف غذای مرطوب فواید زیادی دارد. اما این بدان معنا نیست که در مقایسه غذاهای خشک و تر سگ ها، غذاهای خشک امتیازات کمتری نسبت به مرطوب دارد. یک نکته برجسته در مورد غذاهای خشک وجود دارد که بسیار مورد علاقه صاحبان سگ است. نکته این است که اگر حیوان خانگی شما همه غذایش را میل نکرد، می توانید مازاد آن را کنار بگذارید. اگر سگ شما همه غذای یک وعده اش را نخورد، می توانید دوباره آن را در ظرف در بسته برگردانید. به این ترتیب مقدار دور ریز آن بسیار ناچیز است.

در فروشگاه های مخصوص حیوانات خانگی، غذاهای خشک در پاکت هایی با اندازه های مختلف عرضه می شود. این موضوع برای صاحبان سگ ها یک امتیاز مثبت به حساب می آید. اغلب پاکت های بزرگ مقرون به صرفه تر هستند و برای تهیه آنها، مراجعه کمتری به فروشگاه ها لازم است. به این ترتیب در وقت و انرژی شما هم صرفه جویی می شود.

غذاهای خشک سگ مزیت دیگری هم دارد که می توان به عنوان تشویقی استفاده شود. هنگامی که به سگ خود آموزش می دهید، می توانید بخشی از وعده اصلی غذایی او را همراه داشته باشید. هر زمان که حیوان خانگی شما از فرمان شما اطاعت کرد، با دادن غذای خشک تشویقی او را تشویق کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید:  بهترین غذا برای سگ های با بیماری کلیوی

کلام پایانی

انتخاب نوع غذای مورد علاقه سگ، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. هرگز نمی توان از نظر ترجیح نوع غذا، سگی را با سگ دیگر مقایسه کرد. همانطور که گفتیم مهمترین عوامل برای انتخاب بین غذای خشک و مرطوب برای سگ ها، سن و سال حیوان، نیازهای تغذیه او و علاقه شخصی حیوان است. اما این مورد را هم در نظر داشته باشید که در مقایسه غذای خشک و تر سگ غذایی را انتخاب کنید که با کیفیت تر بوده و سگ علاقه بیشتری به آن نشان می‌دهد. باشد.

کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که رژیم تغذیه ای سگ، متشکل از ۷۰ % گوشت و ۳۰ % سبزیجات باشد. همچنین غذاهایی با چربی کم برای تغذیه این حیوانات مناسب ترند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تغذیه سگ و اطمینان از داشتن یک رژیم تغذیه کاملاً مناسب و متعادل برای حیوان خانگی خود هستید، سایر مقالات ما را در مجله پت خرید بررسی کنید.

 

منبع: PURINA

پت خرید را دنبال کنید :‌
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمید
احمید
1 سال قبل

اینهمه گفتی یک کلام نگفتی چی به سگ بدیم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x