اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
گربه ای در داخل جعبه نشسته و به بیرون نگاه می کند.

علاقه گربه ها به جعبه برای چیست؟

یک جعبه خالی ممکن است برای شما حکم زباله را داشته باشد. اما خوب است بدانید که گربه شما از بودن در آن سیر نمی شود. دلیل این همه علاقه او به جعبه های مقوایی چیست؟ برای یافتتن علاقه گربه ها به جعبه، این مقاله از مجله پت خرید را مطالعه کنید.

دلایل علاقه گربه ها به جعبه

۱- یک پناهگاه امن

دکتر مریلین کریگر، مشاور مجازی رفتارشناسی حیوانات اهلی می گوید: دلایل مختلفی وجود دارد که گربه ها کارتن های خالی را دوست دارند. اما دلیل اصلی آن حس ایمنی و امنیت است که در هنگام بودن درون آنها، دریافت می کنند.

 

او می افزاید: “همه حیوانات ساز وکارهای مختلفی برای مقابله با استرس دارند و این روش اختصاصی گربه ها برای مقابله با استرس است. اگر حیوان خانگی شما احساس خستگی بیش از حد می کند یا مشکل خاصی دارد، می تواند به یک فضای محصور و ایمن پناه ببرد که می تواند از آنجا همه چیز را مشاهده کند ولی خودش مخفی بماند.”

شاید برایتان جالب باشد: علت رفتن گربه از خانه ؛ چگونه گربه گم شده خود را پیدا کنیم؟

اخیرا یک مطالعه نشان داده است که کارتن های کوچک در واقع می توانند به کاهش میزان استرس گربه شما کمک کنند. در این مطالعه، گروهی از این حیوانات که در معرض عوامل استرس زا بودند، به طور تصادفی برگزیده شدند که به برخی از آنها یک کارتن کوچک داده شد اما به بعضی دیگر، کارتنی داده نشد. محققان گزارش دادند تنها پس از چند روز، حیوانات در کارتن سریعتر بهبود یافتند. همچنین او سریعتر از حیواناتی که کارتن نداشتند، با محیط خود سازگار شدند.

 

بنابراین اگر جدیدا یکی از این حیوانات را به عنوان عضو جدید خانواده خود قبول کرده اید یا او را به مکان جدیدی منتقل کرده اید یا حیوان خود را برای یک روز تنها گذاشته اید، دکتر کریگر پیشنهاد می کند چند کارتن کوچک برایش تهیه کنید. وی توضیح می دهد: “این کار بلافاصله حس مخفیگاه ایمن را به او می دهد. بنابراین در آن احساس امنیت و آرامش می کند.”

خوب است بدانید: علت خواب زیاد در گربه ها 

 

۲- محیطی گرم برای گربه ها

دلیل دیگری که حیوان شما کارتن های کوچک را دوست دارد، این است: گرما. دمای طبیعی بدن این حیوان از ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتیگراد متغییر می باشد. بنابراین دمای بدن این حیوان بالاتر از دمای نرمال بدن انسان می باشد. دکتر کریگر می گوید: این بدان معنی است که آنها در محیطی با دمای ۳۰ تا ۳۶ درجه راحت ترند. علاوه بر این انسان ها دمای خانه های خود را در حدود ۲۲ درجه نگه می دارند. بنابراین کارتن های کوچک مقوایی، عایق های گرمایی برای این حیوانات به شمار می روند. پس گربه ها می توانند در آن گرم شوند.

خوب است بدانید: چشمک زدن گربه ؛ دلیل اینکه گربه ها چشمک می زنند چیست؟

به نظر شما، بهترین موقعیت مکانی برای کارتن های کوچک مقوایی برای حیوان خانگی شما کجاست؟ دکتر کریگر می گوید کارتن خالی را باید با فاصله چند فوت از دیوار قرار دهید. می توانید خوراکی های دلخواه حیوان خود را در آن قرار دهید و یک حوله هم برای راحتی او کف کارتن در نظر بگیرید. گاهی گربه شما با شرایط جدید یا عدم حضور شما به خوبی کنار نمی آید. برای حل این مشکل یک تی شرت یا پتویی که بوی شما روی آن است را درون کارتن قرار دهید.

 

دکتر کریگر می گوید: به یاد داشته باشید که ایمنی این حیوانات، حرف اول را می زند. قبل از اینکه به گربه خود اجازه استراحت کردن در کارتن خود لذت ببرد، منگنه ها، چسب ها و دستگیره ها را از کارتن ها جدا کنید.

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x