فروردین ۹, ۱۴۰۳
گربه ای که در حال خوابیدن است

علت خواب زیاد گربه ها ؛ چرا گربه بیش از حد می خوابد؟

گربه ها معمولا زمان زیادی را صرف چرت زدن یا خوابیدن میکنند. به طور متوسط گربه های بزرگسال در روز بین ۱۳ تا ۱۴ ساعت و بچه گربه ها ممکن است بالای ۱۸ ساعت در روز بخوابند. در حالیکه ممکن است بچه گربه های نوزاد تقریبا تمام روز را خواب باشند. اما بسیاری از افراد نگران خواب زیاد گربه خود هستند و می خواهند علت آن را متوجه شوند.

گربه ها اغلب مواقعی که چرت میزنند خوابشان بسیار سبک است و هر زمانی که نیاز باشد از خواب بیدار میشوند. در واقع در هنگام چرت زدن گربه کوچکترین صدایی او را بیدار میکند. گربه‌ای که بیش از حد معمول میخوابد ممکن است دچار یک بیماری تشخیص داده نشده باشد. همچنین ممکن است ساعات زیاد خواب به دلیل بارداری یا سن زیاد باشد. خوب است بدانید که گربه‌تان معمولا چقدر میخوابد تا قادر به شناسایی هرگونه تغییرات احتمالی در الگوهای خوابش باشید. برای دانستن این امر در ادامه این مطلب از مجله پت خرید با ما همراه باشید.

رابطه افزایش سن گربه و خواب زیاد

خواب زیاد گربه با افزایش سن کاملا طبیعی است. شما باید به گربه پیر خود اجازه بدهید تا ساعات بیشتری را بخوابد. هرچه سن گربه تان افزایش می یابد تمایل او برای حفظ انرژی خود با خواب بیشتر خواهد شد.

تصویر گربه ای که عروسکش را بغل کرده و خوابیده است

گربه ها گاهی به خوابیدن علاقه خیلی زیادی دارند

پیشنهاد مطالعه: گربه من چقدر باهوش است؟

بیماری و تاثیر در خواب زیاد گربه ها

ساعات خواب طولانی گربه ها ممکن است ناشی از کمبود انرژی یا بدلیل بیماری گربه باشد. گربه ای که بیمار است ممکن است بیش از حد معمول بخوابد. ممکن است به این خاطر باشد که بدن سعی میکند با بیماری مبارزه کند و نیاز به زمان استراحت بیشتری داشته باشد. سایر علائم را در گربه تان کنترل کنید و اگر شما متوجه چیز غیر معمولی شدید حتما او را به دامپزشکی ببرید. اگر گربه شما بیش از حد میخوابد و خوابش همراه با خرخر کردن است این مساله ممکن است به دلیل مشکل تنفسی باشد.

رابطه بارداری گربه و زیاد خوابیدن

ممکن است دلیل خواب زیاد گربه ها بارداری باشد. میتواند به این خاطر باشد که گربه دیگر علاقه مند به جفت گیری نیست و در حال آماده شدن برای داشتن بچه گربه ها است. علاوه بر این، همچنین ممکن است افزایش مقدار هورمونها دلیل خواب آلودگی باشد.

نشانه های بارداری میتواند زودتر از ۳ هفته بعد از جفت گیری قابل رویت باشد. سینه های گربه متورم و صورتی خواهد شد و همچنین ممکن است استفراغ کند (حالت تهوع صبحگاهی گربه)، رفتار گربه باردار نیز تغییر خواهد کرد او دوستانه تر و نسبت به شما مهربان تر خواهد شد.

گربه طوسی خوابیده روی ملافه طوسی روشن

پینشهاد مطالعه: مراقبت از گربه باردار ؛ مواظبت های لازم از گربه در بارداری تا زمان زایمان

فصل زمستان و خوابالو شدن گربه ها

در طول فصل زمستان، گربه شما ممکن است برای حفظ مقدار انرژی بیشتر زیاد بخوابد. اگر گربه شما هیچ گونه علائم غیر عادی نشان نمیدهد و فقط بیش از حد معمول خواب است نباید عامل نگران کننده ای باشد. به محض اینکه هوا گرم تر شد، ساعات خواب گربه به حالت طبیعی خود باز میگردد.

جالب است بدانید: زیاد خوابیدن بچه گربه ؛آیا بچه گربه‌ شما هم بیش از حد می‌خوابد؟

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد خواب زیاد گربه های بالغ و دلایل این عمر برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
4.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آوینا
آوینا
3 سال قبل

گربه ی من همش در حال خوابه از ساعت ۸ صبح خوابه تا ۱۱ شب یا ۱۲ شب خوابه این مریضیی نداره و ۲۵ تیر به دنیا امده

14
2
heli
heli
3 سال قبل

گربه منم مدام خوابه قبلا اینجوری نبود خیلی بازیگوش و پر انرژی بود الان فقط میخابه اشتهاشم خیلی کم شده و حتی غذای مورد علاقشو نمیخوره?

49
8
trackback

[…] بیشتر بخوانید: علت خواب زیاد گربه ها ؛ چرا گربه من بیش از حد معمول می خو… […]

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x