اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
تصویر سگی که بر گربه آلرژی دارد در کنار یک گربه

آلرژی سگ به گربه ؛ آیا سگ من نسبت گربه حساسیت دارد؟

حتما شما هم شنیده اید که برخی از افراد می توانند به گربه ها حساسیت نشان دهند. قرار گرفتن در معرض شوره گربه، می تواند علائم ناراحت کننده ای را از عطسه و خارش گرفته تا خس خس سینه و سرفه، برای انسان ایجاد کند. اما آیا ممکن است سگ شما به پیشی کوچولوی خانه حساسیت داشته باشد؟ بله، وجود حساسیت سگ به گربه اثبات شده است. برخی سگ ها حتی می توانند از بسیاری از علائم مشابه با آلرژی رنج ببرند. اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای کمک به کنترل آلرژی او انجام دهید تا حیوانات خانگی شما با خوشحالی در کنار هم زندگی کنند.

در این مقاله از مجله پت خرید به در مورد حساسیت سگ ها به گربه پرداختیم و حتما اطلاعات جالبی در اختیارتان قرار خواهیم داد

آیا سگ شما نسبت به گربه آلرژی دارد؟

اگرچه وجود حساسیت یا آلرژی سگ به گربه نسبتاً غیرمعمول است، اما گاهی این اتفاق می افتد. دکتر الیزابت فالک می گوید: ما در تست آلرژی داخل پوستی یک تست هم برای شوره گربه داریم. دکتر فالک توضیح می دهد که در تجربه شخصی اش، از هر ۲۰ بیمار، جواب تنها ۱ نفر به این آزمایش مثبت می شود. این یعنی ۵ درصد از کل بیماران.

سگ مبتلا به آلرژی کنار گربه

وجود حساسیت سگ به گربه نسبتاً غیرمعمول است، اما گاهی این اتفاق می افتد.

علائم حساسیت سگ به گربه

دکتر سوزان جفری می گوید: سگی که به گربه آلرژی داشته باشد، علائمی شبیه سایر حساسیت های محیطی دارد. برخی از این علائم شامل خراشیدن و لیسیدن زیاد است. این کارها منجر به واکنش های پوستی مانند ایجاد قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست می شود.

برخی از این سگ های خانگی حساس ممکن است علائم تنفسی مانند سرفه، عطسه یا آبریزش چشم و بینی از خود بروز دهند. اما این مورد به اندازه وجود آلرژی در انسان شایع نیست. فقط دامپزشک شما می تواند وجود آلرژی را تشخیص دهد. وجود آلرژی می تواند از طریق آزمایش داخل پوستی یا آزمایش سرم خون تأیید شود.

در این مورد بخوانید: آیا سگ من سرما خورده است؟ 

شاید برایتان جالب باشد بدانید: خرافات و باورهای اشتباه در مورد گربه ها

درمان آلرژی سگ به گربه

دکتر جفری می گوید: هیچ درمان خاص و راهی برای جلوگیری از حساسیت سگ به گربه وجود ندارد. هدف فقط مدیریت علائم است.

شرکت هایی هستند که قطره ضد آلرژی تولید می کنند. این قطره بسیار شبیه آمپولی است که افراد مبتلا به آلرژی هم دریافتش می کنند. این داروها سیستم ایمنی بدن را در طی چند ماه حساسیت زدایی می کنند. روند حساسیت زدایی ممکن است بین ۶ ماه تا یک سال طول بکشد.

دامپزشکان می توانند واکسن های آلرژی یا قطره های آلرژی را تنظیم کنند تا آلرژی های خاص را در حیوانات اهلی هدف قرار دهند و تحمل آنها را نسبت به ماده آلرژی زا افزایش دهند. این روش های درمانی به عنوان ایمونوتراپی اختصاصی آلرژن شناخته می شوند. این روش ها به طور کلی برای حدود ۷۰ درصد از سگ های آلرژیک کاملاً موثر واقع می شود.

داروی خوراکی آلرژی برای جلوگیری از خارش پوست این حیوانات – از جمله آنتی هیستامین ها – نیز موجود است. علاوه بر این برای درمان هر گونه عفونت ثانویه، آنتی بیوتیک و یا داروی ضد قارچ نیز موثر خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید:چگونه گربه ها اهلی شدند؟

چگونه در خانه به یک حیوان خانگی آلرژیک کمک کنیم؟

دکتر هولم می گوید: مواردی وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید تا از واکنش آلرژیک سگ شما بکاهد. اولین مورد برای کاهش حساسیت سگ به گربه، تقویت پوست از بیرون و داخل است. برای تقویت لایه داخلی پوست، می توانیم از طریق رژیم غذایی یا با استفاده از یک داروی مکمل، به حیوان خود اسیدهای چرب سطح بالاتری به ویژه اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) بدهیم.

برای تقویت لایه خارجی پوست، شستشوی سگ با شامپوهای مخصوص سگ که برای تقویت سطح پوست و برای استفاده چند بار در هفته مناسب هستند، بسیار مفید می باشد. این شامپوها در عین حال مواد آلرژی زا را از روی پوست حیوان خانگی از بین می برند. اما همیشه بهتر است ابتدا با دامپزشک خود مشورت کنید تا بهترین راه حل را برای رفع مشکل حیوان خانگی شما تعیین کند.

پاک کردن حیوانات خانگی با یک تکه پارچه مرطوب پس از قرار گرفتن در معرض شوره گربه نیز ممکن است به کاهش خارش پوست او کمک کند.

سگ و گربه طوسی رنگ در کنار هم

اولین مورد برای کاهش حساسیت سگ به گربه، تقویت پوست از بیرون و داخل است.

جلوگیری از واکنش های آلرژیک در حیوان

استعداد ابتلا به آلرژی در حیوانات خانگی، تا حد زیادی ژنتیکی است. اگرچه ممکن است دور از عقل به نظر برسد اما قرار گرفتن در معرض آلرژن می تواند برای حیوان خانگی ما مفید باشد. قبلاً تصور می شد که کودکانی که در خانه در کنار پیشی های ملوس بزرگ می شوند، بیشتر نسبت به آنها حساسیت نشان می دهند. اما ما دریافته ایم که عکس این قضیه درست است. کودکانی که در خانه هایشان گربه نگهداری می شد، کمتر دچار آلرژی به شوره او می شدند. این قضیه را می توان به سایر جانوران هم تعمیم داد.

البته این موضوع هنوز قطعی نیست اما به احتمال زیاد در مورد سگ ها نیز چنین است. داشتن چند نوع حیوان خانگی در کنار هم ممکن است احتمال بروز آلرژی را کاهش دهد.

همچنین بخوانید: دلیل دعوا گربه ها چیست؟

سخن پایانی

با ایمونوتراپی مخصوص آلرژن، مصرف داروهای تجویز شده توسط دامپزشک و استفاده از محصولاتی که بدون نسخه برای کنترل آلرژی در دسترس هستند، نیازی به یافتن خانه جدیدی برای بچه گربه یا سگ خود نخواهید داشت. البته همیشه برای تشخیص صحیح ترین و بهترین توصیه های درمانی باید با دامپزشک خود مشورت کنید.

امیدواریم این مطلب در مورد آلرژی داشتن سک ها نسبت به گربه برایتان مفید بوده باشد. چننچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x