اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
سگ دارای اضطراب جدایی که از پنجره رفتن صاحبش را تماشا می کند

اضطراب جدایی سگ و روش های رفع اضطراب جدایی سگ

آیا شما از آن دسته صاحبان سگ هستید که هنگام بیرون آمدن از خانه با حیوان خانگی خود خداحافظی می کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، خجالت نکشید. چون شما تنها نیستید. این کار بیشتر به این دلیل انجام می شود که بخشی از فرهنگ انسانی ما این است که هنگام ترک منزل، اهالی خانواده خود را از خروج خود مطلع کنیم یا به آنها بگوییم چه زمانی منتظر بازگشت ما باشند. اما سوال این است که آیا سگ شما اهمیتی به این موضوع می دهد یا نه؟ آیا این کار برای حیوان خانگی شما معنی خاصی دارد یا خیر؟ آیا خداحافظی کردن با او اوضاع را بدتر می کند یا نه؟ و اینکه در مورد اضطراب جدایی در سگ چه کاری می توانید انجام دهید؟ در ادامه این مقاله از مجله پت خرید، پاسخ این سوالات را خواهید خواند.

 

آیا باید با سگ خداحافظی کنیم؟

تحقیقات در مورد اضطراب جدایی سگ نشان داده است که آنها از قبل می دانند که صاحبان آنها می خواهند محل را ترک کنند. ممکن است شما هنگام آماده شدن برای عزیمت، متوجه نشوید که این حیوانات از رفتن شما باخبر هستند. بیشتر افراد کفش های خود را می پوشند، کت خود را بر می دارند، ساعت خود را به دست می بندند، کیف، تلفن همراه و کلیدهای خود را برمی دارند و به سمت درب منزل می روند. همه این کارها برای حیوان خانگی شما یک نشانه است و به او خبر می دهد که شما قصد خروج از منزل را دارید.

برخی از صاحبان حیوانات ممکن است اسباب بازی های مخصوص حیوان یا غذای سگ را قبل از ترک در اختیار او قرار دهند. اینها هم سیگنالهایی است که به حیوان خانگی شما می گوید که شما قصد ترک او را دارید.

برخی دیگر از دارندگان حیوانات خانگی قبل از ترک منزل، کارهایی نظیر در آغوش گرفتن حیوان خانگی خود یا بوسیدن آنها و گفتن اینکه زود برمی گردند، انجام می دهند.

سگ دارای اضطراب جدایی

سگ های دارای اضطراب جدایی، از قبل می دانند که صاحبان آنها می خواهند محل را ترک کنند.

واکنش سگ به خداحافظی کردن

واکنش هر حیوان به خروج صاحبش با توجه به شخصیت او متفاوت خواهد بود. شنیده شدن صدای بلند پارس کردن حیوان بعد از رفتن صاحبش امر غیر معمولی نیست. بعضی از آنها ممکن است هنگام بیرون رفتن صاحبان خود، برای مدت کوتاهی غر بزنند، پارس کنند یا زوزه بکشند و پس از چند دقیقه ساکت شوند.

این حیوانات رفتارهای تماسی را به نمایش می گذارند که مجموعه ای از صداهایی است که برخی از گونه های اجتماعی برای تماس با سایر اعضای گروه خود که ممکن است دورتر از آن حوالی باشند، استفاده می کنند. این حیوانات به طور معمول این رفتار را با پارس کردن یا زوزه کشیدن نشان می دهند. مثل اینکه آنها می گویند، “سلام. آیا کسی آنجا هست؟”

 

حتی ممکن است برخی از این حیوانات به درب خانه چنگ بزنند. یا به سمت پنجره بدوند تا نظاره گر ترک صاحبانشان باشند. به نظر می رسد اکثر این حیوانات غیبت صاحبانشان را با غصه تحمل می کنند. با این حال ، ۱۴ تا ۲۹ درصد از این حیوانات از اضطراب جدایی از صاحب خود رنج می برند.

اگر سگ شما بیش از حد استرس دارد مطالعه اضطراب در سگ ها و روش های درمان اضطراب سگ به شما کمک می کند.

 

چگونه بفهمیم سگ ما از اضطراب جدایی رنج می برد؟

بیشتر صاحبان حیوانات خانگی برای تشخیص این مورد به نشانه هایی در خانه استناد می کنند. از آن جمله می توان به خراشیدگی در یا اشیاء جویده شده اشاره کرد. بعضی دیگر از افراد ممکن است در خانه اشیاء جویده شده پیدا نکنند. اما از همسایگان خود بشنوند که حیوانشان در زمان بیرون بودن آنها از خانه به شدت پارس می کنند.

اگر نمی دانید که آیا حیوان خانگی شما از این مشگل رنج می برد یا خیر، رفتار او را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پس از بیرون رفتن از خانه، با استفاده از یک دوربین ثبت کنید. شما می توانید از دوربین رایانه یا تلفن همراه خود استفاده کنید تا فعالیت آنها را ضبط کنید.

مهم است که این صحنه سازی را به طور واقعی انجام دهید تا واکنش واقعی آنها را ثبت نمایید. چون زمانی که شما از در بیرون می روید، در را قفل می کنید و به سمت ماشین خود می روید، سگها به همه صداهای مربوطه به دقت گوش می کنند. اگر شما فقط تظاهر به ترک منزل بکنید، این حیوانات خواهند فهمید. زیرا آنها شاخص های آشنایی مانند دور شدن صدای قدم های شما یا صدای روشن شدن موتور ماشین را نخواهند شنید.

پس از ثبت این ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، شما می توانید رفتار حیوان خانگی خود را مرور کنید. بعد این ویدیو را به دامپزشک یا مربی حیوان یا رفتار شناس او نشان دهید. در صورت وجود اضطراب جدایی در سگ، او شدیدترین فشار و پریشانی را در دقایق ابتدایی غیبت شما تجربه خواهد کرد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: لیس زدن سگ ها را چه مفهومی دارد

سگ دارای اضطراب جدایی در حال غصه خوردن

بیشتر صاحبان حیوانات خانگی برای تشخیص اضطراب جدایی در سگ به نشانه هایی در خانه استناد می کنند.

روش درمان اضطراب جدایی در سگ

ابتدا باید تشخیص دهید که حیوان خانگی شما در غیاب شما ناراحت است و از نبود شما غصه می خورد یا نه. پس از آن بهتر است بلافاصله از یک متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید. فرد متخصص کمک خواهد کرد تا تشخیص دهید میزان جدی بودن این مشکل، خفیف است یا متوسط یا حتی شدید.

 

  • نوع خفیف

خوشبختانه اضطراب جدایی خفیف در این حیوانات، با مصرف یک دوره دارو قابل رفع می باشد.

 

  • نوع متوسط ​​تا شدید

به دارندگان آن دسته از حیواناتی که از سطح متوسط ​​تا شدید اضطراب جدایی در سگ رنج می برند، توصیه می کنیم عزیمت خود را با خداحافظی کردن اعلام نکنند. همچنین هنگام بازگشت به خانه، با هیجان و پر حرارت به حیوان خود سلام نکنند.

یک متخصص دامپزشکی، شروع یک برنامه درمانی را با استفاده از گزینه های مدیریت فوری مشکل، تمرینات اصلاح رفتار و استفاده بالقوه از داروهای ضد استرس، توصیه می کند. سایر متخصصان مانند رفتارشناسان حیوانات اهلی نیز می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

گاهی این حیوانات به قدری ناراحت می شوند که رفتارهای عجیب ناشی از وحشت زدگی از خود نشان می دهند. برخی از آنها در این شرایط ممکن است به خود یا به خانه آسیب برسانند. در این شرایط ممکن است حیوان به داروهای تجویز شده توسط دامپزشک احتیاج داشته باشد. در برخی موارد حاد، صدمات ممکن است شامل اینگونه موارد باشد:

  • حیوان دندانهای خود را بشکند
  • از پنجره ای در ارتفاع به بیرون بپرد
  • از طریق جویدن، در دیوار ها سوراخ هایی ایجاد کند

جالب است بدانید: احساس ترس انسان توسط سگ؛ آیا سگ بوی ترس انسان را حس می کند؟

گاهی صاحب حیوان در زمان غیبت خود، امکان سپردن حیوان خانگی خود به مراکز نگهداری روزانه حیوانات را ندارد. یا قادر به استخدام پرستار حیوان نیست. گاهی دارو می تواند به کاهش مشکل روحی حیوان کمک کند تا او بتواند تنها ماندن  را تحمل کند. مشکلی که این حیوانات تجربه می کنند یک بحران سلامتی روان است. پس هرچه سریعتر به این مشکل رسیدگی کنید، بهتر است.

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x