اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
یک سگ که با صاحبش به اردو رفته اند.

نکات مهم طبیعت گردی و کمپ رفتن با سگ

طبیعت گردی و کمپ رفتن راهی متداول برای دور شدن افراد از عوامل تنش زای معمول زندگی است. به علاوه گاهی استراحت در فضای باز خارج از منزل برای انسانها و سگهایشان لازم است. زیرا این کار باعث تقویت پیوند بین شخص و سگ نیز می گردد. البته ملاحظات مهمی هم وجود دارد که باید برای سلامتی حیوان لازم است. از این گذشته بیرون آوردن یک حیوان خانگی از محدوده امن منزل یا حیاط خانه خطرات احتمالی مختلفی را در بر دارد. در صورت ماندن در خانه، سگ خانگی شما با هیچکدام از آنها روبرو نخواهد شد. اما با همه چالش های موجود، از این تجربه شیرین و لذت بخش نمی توان گذشت. پس در این مقاله از پت خرید با ما همراه باشید تا نکات لازم برای طبیعت گردی، کوهنوردی و یا کمپ رفتن با سگ ها را بیان کنیم

با توجه به موقعیت جغرافیایی، فصل، آب و هوا و میزان وجود حشرات باید در نظر گرفته شود. همچنین مجاورت با حیات وحش، قوای جسمانی، سلامت عمومی سگ نیز باید سنجیده شود. مضاف بر آن سایر عوامل کمپینگ می تواند از یک سو فعالیت بی نظیر و لذت بخشی برای شما بسازد. اما از سوی دیگر، می تواند یک چالش مهم بهداشتی و ایمنی برای همه طرف های درگیر به وجود آورد.

وسایل ایمنی حمل و نقل سگ برای رفتن به طبیعت گردی

بیشتر افراد سگ خود را با اتومبیل حمل می کنند. هنگام طبیعت گردی با سگ، همیشه باید برای اطمینان از امن بودن سفر، نکات ایمنی را رعایت کنید. برای سرنشینان انسانی اتومبیل، استفاده از کمربند ایمنی الزامی است. برای ایمنی سگ هم اولین قدم، انتخاب یک مهار مناسب است . این موضوع به شما اطمینان می دهد که در صورت پیش آمدن حادثه، سگ شما صدمه جدی نمی بیند.

بعضی از صاحبان سگ ها برای بردن حیوان خانگی خود به پیاده روی روزمره، از یک قلاده استفاده می کنند. اما این نوع قلاده برای اتصال به کمربند ایمنی و مهار ایمن حیوان بر روی صندلی مناسب نیست. طبق مطالعات مرکز ایمنی حیوانات خانگی در آمریکا، بسیاری از قلاده ها برای ایمن نگه داشتن سگ شما در تصادفات، مناسب نیستند. قلاده های مسافرتی ایمن، در هنگام بروز تصادفات به طور واقعی از حیوان خانگی شما محافظت می کنند.

توصیه اصلی استفاده از یک باکس مقاوم سگ با دیواره های پلاستیکی محکم است. اتصال محکم جعبه به فضای داخلی اتومبیل، حیوان خانگی را بهتر مهار کرده و احتمال پرتاب شدن سگ را در هنگام توقف ناگهانی یا تصادف کاهش می دهد. بهتر است جعبه حمل سگ، روی کف وسیله نقلیه و پشت صندلی سرنشین جلو یا صندلی راننده اتومبیل قرار داده شود.

یک زوج جوان که با سگ خود به اردو رفته اند.

برای طبیعت گردی با سگ از قلاده های مسافرتی ایمن استفاده کنید.

استفاده از قلاده مناسب دارای تگ تماس

قبل از عزیمت به کمپ با سگ بهتر است نام حیوان خانگی، نام خودتان و شماره تلفن خود را به گردن حیوانتان بیاویزید. در صورت گم شدن حیوان خانگی، فردی که سگ شما را پیدا می کند، بتواند با یک تماس، او را به راحتی به شما برگرداند.

بعلاوه توصیه می کنیم که هرگز حیوان خانگی خود را حتی برای چند لحظه، بدون وجود یک فرد مسئول، تنها در ماشین رها نکنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع قلاده سگ و کاربرد آنها

بررسی دمای هوای محل کمپینگ

اکثر مردم حوالی تابستان یا در ماه های گرم سال به طبیعت گردی و کمپ می روند. اما برخی افراد برای اینگونه سفرهای ماجراجویانه، آب و هوای سرد و فصل زمستان را انتخاب می کنند. باید بدانید که هم گرما و هم سرما، خطرات خاص خود را برای حیوان خانگی شما به دنبال دارد.

سرما می تواند سگ شما را در معرض مسائلی مانند هیپوترمی (درجه حرارت بسیار پایین بدن) و سرمازدگی قرار دهد. در عین حال دمای بالا هم می تواند مکانیسم های داخلی تنظیم حرارت حیوان خانگی شما را دچار مشکل کند. سگ ها بر خلاف انسان ها نمی توانند با عرق کردن در دماهای بالا، دمای بدن خود را به حالت نرمال بر گردانند. این حیوانات در آب و هوای متعادل یعنی بین  ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد احساس راحتی می کنند. روش اصلی این حیوانات برای دفع گرما از طریق دستگاه تنفسیشان است. این روش در برابر روش ما انسان ها که گرما را از طریق تعرق دفع می کنیم، کارایی کمتری دارد.

سگ ها مقداری گرما از طریق پوست و پنجه های خود دفع می کنند. اما این میزان به اندازه ای نیست که بتواند به طور موثر باعث خنک شدن بدن و بازگشت بدن به دمای طبیعی شود. بدن سگ ها و گربه ها به طور معمول پوشیده از مو است که مانند یک عایق حرارتی عمل می کند. موهای روی پوست این حیوانات باعث می شود که گرما در بدن حیوانات خانگی بماند. این گرما در نهایت منجر به هایپرترمی (افزایش درجه حرارت بدن) می شود.

پیشنهاد مطالعه: افسردگی فصلی حیوانات خانگی و روش درمان آن

 

سگی که به اردو رفته است.

زمان مناسب برای طبیعت گردی با سگ، فصل بهار و تابستان است.

بررسی ایمنی محل طبیعت گردی برای سگ

قبل از رفتن به طبیعت با سگ لازم است که امنیت حیوان خانگی خود را نسبت به جایی که برای سفر انتخاب می کنید، مورد سنجش قرار دهید. در بسیاری از مناطق  حشراتی زندگی می کنند. این حشرات می توانند از خون حیوان شما تغذیه کنند. حشراتی که باعث گسترش عفونت های باکتریایی، انگلی یا ویروسی تهدید کننده زندگی آنها شوند. کنه ها معمولاً عوامل بیماری زای باکتریایی مانند بیماری لایم، تب کوهستان و سایر مریضی ها را گسترش می دهند. پشه ها هم ممکن است ناقل انگلهایی مانند کرم قلب باشند.

محافظت صحیح و کامل از سگ در برابر این ناقلین بیماری برای اطمینان از تداوم سلامتی دراز مدت آنها ضروری است. پس لازم است قبل از رفتن به سفر، با یک دامپزشک مشورت کنید. دامپزشک مناسب ترین استراتژی پیشگیری از انگل برای حیوانات خانگی را شما پیشنهاد می کند. برای محافظت از سگ خود در طبیعت ممکن است به یک دارو یا چند محصول جلوگیری از کک و کنه سگ احتیاج داشته باشید.

علاوه بر این، بسته به تراکم جمعیت حیات وحش در محل کمپ، حیوان خانگی شما ممکن است طعمه حیوانات دیگر شود. انسان ها از طریق عادت های غذایی خود، با آوردن غذا به محل سفرشان، باعث جلب توجه و جذب حیوانات حیات وحش به کمپ های خود می شوند. بنابراین برای جلوگیری از جلب توجه موجوداتی که در حیات وحش زندگی می کنند، مواد غذایی و زباله های خود را در ظروف در بسته و داخل وسیله نقلیه خود نگه دارید.

مراجعه به دامپزشکی و بررسی سلامت سگ

اگر قصد طبیعت رفتن با سگ خود را دارید، یکی دو هفته قبل از تاریخ عزیمت، سگ را جهت معاینات پزشکی نزد دامپزشکش ببرید. زیرا دامپزشک سلامت جسمی حیوان خانگی شما را بررسی می کند. او سالم بودن سگ را برای مسافرت و طبیعت گردی تضمین می کند. به علاوه نکات ایمنی برای بهداشت و سلامت حیوان خانگیتان را هم به شما گوشزد می کند. به این ترتیب هر دوی شما در کنار هم، از یک سفر چند روزه، نهایت لذت را خواهید برد.

منبع: 

https://www.petmd.com/dog/topiccenter

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x