اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
یک سگ و نوزاد در کنار هم خوابیده اند.

چگونه سگ را برای به دنیا آمدن کودک آماده کنیم؟

قرار است به زودی یک فرزند به خانواده شما اضافه شود. بدون شک این یک تغییر بزرگ برای همه افراد خانواده خواهد بود. به خصوص اگر “فرزند اول” در حال تولد باشد. از آنجا که توجه شما باید بین سگ و کودک دلبندتان تقسیم شود، باید قبل از تولد نی نی، آمادگی سگ برای آمدن نوزاد را بالا ببرید. در اینصورت سگ شما هم برای جشن گرفتن و شادی کردن برای ورود عضو جدید خانواده، آماده خواهد بود. اگر علاقه مند به آماده کردن سگ خود برای ورود عضو جدید به خانواده هستید با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

دکتر آمی پایک، دامپزشک و رئیس بخش آموزش به حیوانات در یک کلینیک معتبر در ویرجینیای شمالی است. وی نکات و ترفندهای آموزشی را برای کمک به شما در ایجاد تغییرات لازم در خانه ارائه می دهد.

۱- از همان ابتدای بارداری برای آمدن نوزاد برنامه ریزی کنید

بهترین زمان برای شروع آموزش به حیوان خانگی جهت تولد یک نوزاد، ابتدای بارداری است. شما نه ماه فرصت خواهید داشت تا با به کار بردن روشهای موثر، آموزشهای لازم را به حیوان خانگی خود بدهید تا در زمان تولد نوزاد، با مشکل خاصی مواجه نشوید.

سگ در کنار یک خانم باردار

بهترین زمان برای آماده کردن سگ جهت تولد یک نوزاد، همان ابتدای بارداری است.

۲- محل تغذیه سگ را به محل امن منتقل کنید

دکتر پایک می گوید: غذای حیوان خانگی خود را پشت در بسته اتاق نوزاد قرار بدهید. انجام این کار قبل از ورود نوزاد جدید، استرس اوضاع را در هنگام ورود کودک کاهش می دهد. به علاوه این کار باعث می شود که حیوان خانگی شما احساس نکند که این موضوع غیرعادی است.

دکتر پایک اضافه می کند: یکی از دلایلی که سگ ها بچه ها را گاز می گیرند، این است که بچه در حین صرف غذای حیوان با او ارتباط برقرار می کند. محدود کردن حیوان خانگی در یک فضای امن در زمان غذا خوردنش، هیچ مشکلی برای او ایجاد نمی کند. در ضمن این کار کمک می کند تا زمانی که کودک شما شروع به حرکت کرد، از اتفاقات بد جلوگیری شود.

سگ سفید و قهوه ای در حال غذا خوردن از یک ظرف استیل

پیش از تولد کودک، محل صرف غذای سگ خود را به یک منطقه امن منتقل کنید.

۳- کم کم وسایل کودک را به سگ نشان دهید

دکتر پایک می گوید: در اسرع وقت شروع به تهیه تجهیزات مربوط به فرزندتان کنید تا در زمان تولد، تغییرات برای حیوان شما ناگهانی به نظر نرسد. جهت آمادگی سگ برای آمدن نوزاد، این کار را طی ۹ ماه و به تدریج انجام دهید. سعی کنید تهیه وسایل نوزاد را به ماه های آخر بارداری موکول نکنید.

موارد ساده مانند حرکت با کالسکه کودک در مسافت های کوتاه، نصب صندلی نوزاد در ماشین، دکوراسیون اتاق او و حمل کریر در خانه در حین بارداری، به حیوان خانگی شما این امکان را می دهد تا مدت ها قبل از تولد نوزاد، به همه رایحه ها و وسایل جدید عادت کند.

پیشنهاد مطالعه: رسیدگی و مراقبت بهداشتی پوست و موی سگ

اتاق خواب نوزاد

جهت آمادگی سگ برای آمدن نوزاد، وسایل نوزاد را قبل از تولد نوزتد به سگ نشان دهید.

۴- استفاده از مبلمان را برای سگ غیرمجاز کنید

منطقه دیگری که این حیوانات می توانند آن را قلمروی خود بدانند، مبلمان خانه جهت استراحتشان است. دکتر پایک می افزاید: مبلمان خانه محل دیگری است که حیوان خانگی در آنجا بچه ها را گاز می گیرند. معمولاً بچه شما به سمت سگی که روی مبلمان استراحت می کند، می آید. اما سگ به عنوان یک واکنش طبیعی، بچه را گاز می گیرد. برای آمادگی سگ برای تولد نوزاد، مدتی قبل از تولد بچه، به حیوان خانگی خود آموزش دهید که مبل تختخواب او نیست. جهت اجرای بهتر این فرایند، سعی کنید برای حیوانتان هم یک مکان خواب مخصوص سگ که راحت و جذاب باشد تهیه کنید. بدین ترتیب او برای تغییر مکان استراحت خود از مبل به آن مکان جدید، مشکلی نخواهد داشت!

۵- دستورات اولیه را به سگ خود آموزش دهید

برخی از دستورات اولیه آموزش سگ هنگام تولد نوزادتان بهترین کمک ها را به شما خواهند کرد. در اینجا به سه ​​دستور کلیدی اشاره خواهیم کرد که باید بر آنها تمرکز کنید. در اینصورت می توانید در هر زمان که بخواهید وضعیت را در خانه کنترل کنید:

  • بنشین: دستور بنشین بسیار مهم است. اگر این دستور را با توجه خود به حیوان همراه کنید، او کمتر دچار حسادت یا ناامیدی می شود.
  • نپر: سگ ها به این مورد مشهور هستند که برای استقبال از انسانها در ورودی منزل، بالا می پرند. این یک مشکل بزرگ به ویژه هنگام ورود کودک تازه متولد به خانه است.
  • ولش کن: بعضی وسایل کودک مثل پستانک او نباید توسط سگ برداشته شود. هنگامی که حیوان خانگی شما به سراغ آنها می رود، از دستور ولش کن استفاده کنید. سگ شما باید بداند که اجازه برداشتن آن وسایل را ندارد و از آن مکان دور شود.

اگر سگ شما دوست ندارد وقت زیادی را بدون شما سپری کند، باید کم کم به او بیاموزید تا استقلال پیدا کند. آموزش مستقل شدن، یک تکنیک ارزشمند است که زندگی شما را راحت تر و محیط را برای حیوان خانگی و نوزادتان امن تر می کند. به سگ خود مواردی مانند رفتن به رختخواب و مشغول نگه داشتنش با یک اسباب بازی جویدنی را بیاموزید. دکتر پایک می گوید: لازم است که این آموزش ها را از همان اوایل دوران بارداری و قبل از تولد کودک شروع کنید. آموزش استقلال کلید تغییر رابطه از توجه کامل به حیوان تا تقسیم توجه با نوزاد است.

بهتر است بدانید: اشتباهات رایج تربیتی سگ

۶- میزان توجه تان را درست تقسیم کنید

دکتر پایک می گوید: یکی از اشتباهاتی که والدین مرتکب می شوند، توجه به سگ فقط هنگام خوابیدن بچه است. ما نباید فقط هنگامی که کودک در محیط نیست به حیوان خانگی خود توجه کنیم. زیرا این امر به تدریج باعث می شود حیوان ما نوزاد را به عنوان چیزی که باعث کم شدن توجهات به او می شود، درک کند. این رفتار حسادت سگ را نسبت به نوزاد بر می انگیزد.

ایجاد تعادل در توجهات بسیار مهم است. برای دستیابی به این موضوع مهم به طور همزمان به حیوان خود و فرزندتان توجه کنید. در این حالت سگ احساس می کند که هنوز عضو مهمی از خانواده است. دکتر پایک اضافه می کند: در حالی که کودک خود را بغل کرده اید، با حیوان خانگی خود بازی کند. اینگونه او آموزش می بیند که با نوزاد ارتباط خوبی برقرار کند و متوجه می شود حضور کودک با اتفاقات خوب همراه است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین غذاهای تشویقی سگ برای ایجاد انگیزه در او

چند نکته مفید برای آمادگی سگ برای آمدن نوزاد

زبان بدن سگ را درک کنید

دکتر پایک می گوید: درک کردن زبان بدن حیوان، یک کلید برای اطمینان پیدا کردن از این است که صاحب حیوان می داند چه موقع حیوانش ناراحت است و ممکن است شروع به پرخاشگری کند.

سگ را با صداهای گریه نوزاد آشنا کنید

با پخش یک سی دی یا یک ویدیوی آنلاین از نوزادان، سگ را با صداهایی که نوزاد ایجاد می کنند، آشنا کنید. سی دی را با میزان بلندی صدایی پخش کنید که باعث ایجاد ترس یا اضطراب در حیوان نشود. سپس سگ کم کم می تواند با این صداهای کودک تازه متولد شده ارتباط برقرار کند.

به سگ‌تان آموزش دهید تا به اتاق نوزاد نرود

ایجاد محدودیت برای رفتن سگ به اتاق نوزاد نیز ایده خوبی است. به این نحو حیوان خانگی شما یاد می گیرد در خارج از اتاق منتظر بماند. او نباید سعی کند روی نوزاد یا در گهواره او بپرد یا وسایل نوزاد را بردارد. توصیه می کنیم در هر بار ورود یا خروج از اتاق نوزاد، درب اتاق را ببندید. به سگ خود آموزش دهید که نباید به داخل اتاق برود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تونل بازی سگ و گربه

 سخن پایانی

امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا در زمان به دنیا آمدن نوزاد، به سگ‌تان آموزش های لازم را داده باشید. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی دارید حوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. البته فواید سگ برای کودکان  نیز بسیار جالب است و می توانید اطلاعات زیادی در مورد آن به دست بیاورید

 

منبع : PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x