اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
گربه سفید داخل تونل بازی

راهنمای خرید تونل بازی سگ و گربه

اگر شما در خانه حیوان خانگی دارید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که همیشه حیوان خود را شاد و سالم نگه دارید. به غیر از تغذیه حیوان خانگی با وعده‌های غذایی مناسب، شما باید اسباب بازی‌هایی هم برای گربه یا سگ خود تهیه کنید. چون بازی کردن به خوشحالی حیوان خانگی شما کمک زیادی می‌کند و او را فعال نگه می‌دارد. یکی از این اسباب بازی‌های جذاب، تونل بازی سگ و گربه است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که تونل‌های بازی سگ و گربه انواع مختلفی دارند. بنابراین برای اینکه بتوانید تونل مناسبی را تهیه کنید، باید در این زمینه تحقیق کنید. برای جستجوی بهترین تونل بازی حیوان خانگی باید چندین نکته را در نظر گرفت که در اینجا به برخی از آن عوامل اشاره می کنیم. پس با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

مزایای استفاده از تونل بازی برای سگ و گربه

  1. سرگرمی

این اسباب بازی کنجکاوی حیوان خانگی را بر می‌انگیزد. بعلاوه برای حیوانات، مفرح است.

  1. ورزش و فعالیت بدنی برای حیوانات خانگی

اکثر حیوانات خانگی فرصت زیادی برای فعالیت کافی ندارند. تونل بازی باعث می‌شود که حیوانات خانگی بیشتر فعالیت کنند. حرکاتی مانند جست و خیز، سینه خیز، پرش و کمین همگی برای سلامت و آمادگی بدنی حیوان لازم هستند. تونل بازی حتی برای تنبل‌ترین حیوان خانگی هم جذاب است و او را به حرکت وا می‌دارد.

  1. تحریک ذهنی برای حیوانات خانگی

همانگونه که برخی از اسباب بازی‌ها یا ظرف‌های غذا باعث تحریک ذهنی حیوانات خانگی می‌شوند، تونل بازی هم وسیله‌ای است که به تحریک ذهنی حیوانات خانگی کمک می‌کند. این بازی‌ها باعث رشد ذهنی و اجتماعی حیوان خانگی می‌شوند.

تونل بازی قهوه ای رنگ

شما می توانید با آویزان کردن چند توپ کوچک برای گربه یا تشویقی برای سگ، آن را برای حیوان خانگی خود جذاب‌تر هم بکنید.

  1. استفاده از تونل بازی به عنوان جای خواب گربه‌ها

اکثر گربه‌ها فضاهای تنگ و تاریک و دور از چشم را دوست دارند. این مکان‌ها به این حیوانات احساس امنیت و آرامش می‌دهد. فضای کوچک و تاریک داخل تونل، مخصوصا تونل‌های مخملی و گرم، برای گربه‌ها جذابیت فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. بنابراین خیلی از گربه‌ها ترجیح می‌دهند داخل تونل استراحت کنند.

بیشتر بخوانید: اهمیت بازی کردن گربه ها و معرفی چند بازی جالب برای گربه ها

  1. ایجاد اعتماد به نفس برای حیوان خانگی

بازی کردن در تونل به حیوان خانگی خجالتی کمک می‌کند که اندکی اجتماعی‌تر رفتار کنند. اگر حین بازی، چند حیوان خانگی با هم باشند، این کار برای تقویت اعتماد به نفس آنها، عالی است. در حین بازی در تونل، حیوان خانگی باد می‌گیرد که چگونه با هم‌نوع خود تعامل کند.

  1. تونل بازی سگ و گربه سبک و قابل حمل است

تونل بازی حیوان خانگی فضای زیادی را اشغال می‌کند. اما سبک و قابل حمل است. از طرفی وقتی شما تونل بازی را جمع می‌کنید، فضای خیلی کمی را می‌گیرد. به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید. مثلا در روزهای آفتابی، می توانید تونل بازی را به حیاط ببرید یا آن را برای سرگرمی حیوان خانگی، در سفر همراه داشته باشید.

ظاهر تونل بازی سگ و گربه

ظاهر تونل‌های بازی حیوان خانگی یک عامل اساسی برای جذب حیوان است که نباید از آن غافل شوید. علاوه بر این، شما تونل را در خانه خود نصب خواهید کرد. بنابراین ظاهر تونل بازی حیوان خانگی باید مناسب باشد. در واقع شما باید تونلی را برای حیوان خانگی خود خریداری کنید که به دکوراسیون خانه شما بیاید.

همچنین شما باید به نمای داخلی تونل نیز توجه کنید. همانطور که می‌دانید، گربه‌ها علاقه زیادی به بررسی مکان‌های تاریک دارند. پس برای اینکه تونل برای بازی گربه شما جذابیت کافی داشته باشد، خرید یک تونل تاریک ایده‌آل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پارک سگ چیست و چه کاربردی برای تربیت سگ دارد؟

آیا استفاده از تونل بازی برای سگ هم به اندازه گربه جذاب است؟

اغلب افراد فکر می‌کنند که تونل بازی فقط مناسب گربه‌ها است. ممکن است شما از خود بپرسید که آیا تونل بازی برای سگ هم جذاب است؟ تونل بازی جدا از تقویت پیوند سگ با صاحبش، یک ورزش عالی برای او است. برخی از سگ‌ها انرژی زیادی دارند و این بهترین فعالیت برای کمک به تخلیه انرژی او است. علاوه بر این، تونل بازی به این حیوان خانگی کمک می کند تا تناسب اندام خود را حفظ کند و سالم بماند. بازی در تونل از چاق شدن بی‌رویه سگ‌ها جلوگیری می‌نماید.

بیشتر بخوانید: روش های کاهش وزن برای سگ هایی که اضافه وزن دارند

این اسباب بازی سگ هم بدن و هم ذهن حیوان را درگیر می کند. بنابراین باعث بهبود شرایط فیزیکی، استقامت، مهارت‌های ارتباطی و کارایی سگ می‌شود. در نتیجه سگ یاد خواهد گرفت که بیشتر فکر کند و این نه تنها به چابکی او بلکه به تقویت ذهنی این حیوان نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه برای سگ اسباب بازی درست انتخاب کنیم

سک در حال بازی در تونل در فضای باز

تونل بازی به سگ شما کمک می کند تا تناسب اندام خود را حفظ کند و سالم بماند.

سخن آخر

عوامل متعددی بر قیمت تونل بازی حیوان خانگی تأثیر می‌گذارد. این عوامل شامل اندازه، طراحی و جنس تونل هستند. شاید شما نخواهید برای خرید تونل، هزینه زیادی صرف کنید. اما باید اطمینان حاصل کنید که آنچه می‌خرید از کیفیت مناسبی برخوردار است. خرید وسیله‌ای که برای مدت معقولی دوام نمی‌آورد، عاقلانه نیست. بنابراین، همیشه مطمئن شوید که تونل بازی حیوان خانگی شما از جنس با کیفیتی ساخته شده است. علاوه بر این، حتما آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

در صورتی که وقت ساختن تونل بازی سگ و گربه را دارید، می‌توانید با چند وسیله ساده در خانه، برای حیوان خانگی خود تونل بازی بسازید. مثلا با استفاده از چند کارتن خالی از جنس مقوای مقاوم یا با سر هم کردن چند لوله پی‌وی‌سی، تونل هیجان انگیزی برای بازی حیوان خانگی پدید می‌آید.

بعلاوه شما می توانید با آویزان کردن چند توپ کوچک برای گربه یا تشویقی برای سگ، آن را برای حیوان خانگی خود جذاب‌تر هم بکنید.

در صورت تمایل شما هم می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: k3bsa و activedogsports

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x