اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳
یک ظرف سفید پر از غذای خشک خانگی برای سگ

طرز تهیه غذای خشک سگ در منزل

در دنیای امروز، بسیاری از غذاهای سگ، متاسفانه حاوی مواد نگهدارنده، مصنوعی و یا شیمیایی هستند که ممکن است برای سلامت سگ‌ها مضر باشند. علاوه بر این، این غذاها معمولاً شامل مواد فرآوری شده، گوشت با کیفیت پایین یا نشاسته‌های تراریخته مانند برنج، سیب‌زمینی، ذرت و گندم هستند. همچنین، ممکن است به این غذاها رنگ‌ها و مواد شیمیایی مضر اضافه شده باشد. اما در مقابل، غذاهای باکیفیت سگ، اغلب بهای بالایی دارند که نه همه صاحبان سگ‌ها قادر به تحمل آن هستند. بنابراین، اکثر صاحبان سگ‌ها تمایل دارند به جای خرید غذاهای آماده، زمان و انرژی خود را صرف تهیه غذاهای خانگی و سالم برای سگ عزیزشان کنند.

اگر شما هم به طرز تهیه غذای خشک سگ در منزل، پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ای که از مجله پت خرید برای شما آماده کرده‌ام را مطالعه کنید. این مقاله به شما راهنمایی‌هایی را ارائه می‌دهد تا بتوانید به راحتی و با اطمینان طرز تهیه غذای خشک سگ خود را در خانه تهیه کنید. همچنین می‌توانید غذایی سالم، تازه و با دستورالعمل‌های ساده برای سگ خود تهیه کنید که به سلامتی و شادابی حیوانات عزیز شما کمک خواهد کرد و در عین حال از هزینه‌های بالای غذاهای آماده صرفه‌جویی می‌شود. پس بی‌تردید، مطالعه این مقاله  را از دست ندهید. 

 

نکات مهم برای طرز تهیه غذای خشک سگ

اولین قدم برای تهیه غذای خشک، مشاوره با دامپزشک خود است. اطمینان حاصل کنید که تهیه غذای خشک خانگی برای سگتان هیچ مشکلی را به همراه نخواهد داشت. از دامپزشک خود بپرسید که آیا مواد خاصی وجود دارد که باید به غذا اضافه کنید تا ارزش غذایی آن بهبود یابد. همچنین، سؤال کنید که آیا به دلیل رژیم غذایی خاص یا مسائل بهداشتی سگتان، باید برخی مواد را از غذا حذف کنید یا نه. به عنوان مثال، سگ شما ممکن است حساسیتی به یک نوع سبزی خاص داشته باشد و مصرف آن برایش مضر باشد. بنابراین، این سبزی در غذای سگ شما باید حذف شود.

پس از راهنمایی دامپزشک، می‌توانید غذاهایی را تهیه کنید که سگتان از آنها لذت می‌برد. با ترکیب موادی که مورد تایید دامپزشک قرار گرفته‌اند، می‌توانید غذاهایی سالم و خوشمزه را برای سگتان آماده کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید به سگتان غذاهایی با ارزش تغذیه‌ای بالا ارائه دهید تا سلامت آنها را تامین کنید. در ادامه طرز تهیه غذای خشک سگ را مشاهده خواهید کرد. 

طرز تهیه غذای خشک سگ در منزل

طرز تهیه غذای خشک سگ در منزل می‌تواند یک راه مناسب برای تغذیه سالم سگ باشد. در زیر یک روش ساده برای تهیه غذای خشک سگ در منزل آورده شده است:

 مواد لازم:

  • برنج قهوه ای ۱ فنجان + ۱ قاشق غذاخوری
  • ۵ فنجان آب (۱ و یک چهارم لیتر آب)
  • نیم فنجان عدس (۱۰۰ گرم)
  • ۳ چهارم فنجان جو دوسر (۱۰۰ گرم)
  • ۳ عدد هویج متوسط پوست کنده و خرد شده
  • ۱ عدد سیب زمینی شیرین متوسط، پوست کنده و خرد شده
  • ۱ سیب ، پوست کنده و خرد شده
  • ۲ شاخه کوچک رزماری تازه، ریز خرد شده
  • ۱ و یک چهارم قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
  • ۲ و یک چهارم فنجان بوقلمون آسیاب شده، حدود نیم کیلوگرم
  • ۱ چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن آفتابگردان یا روغن کانولا

روش آماده کردن مواد اولیه غذای خشک سگ

برای طرز تهیه غذای خشک سگ، ابتدا عدس و برنج قهوه‌ای را در یک قابلمه قرار داده و روی آنها آب بریزید. آنها را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیایند. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۲۰ دقیقه پخته شوند. 

پس از پخت عدس، می توانید سیب زمینی شیرین، هویج و سیب را خرد کرده و به آنها اضافه کنید. همچنین، سبزیجات خرد شده و جو دوسر را نیز به مواد اضافه کنید. سپس مواد را آرام‌آرام با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.

اگر مخلوط خیلی خشک شد، می توانید یک فنجان دیگر آب به آن اضافه کنید. سپس فر را تا دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. در حالی که فر در حال گرم شدن است، بوقلمون آسیاب شده را در یک ماهیتابه دیگر سرخ کنید به مدت ۱۰ دقیقه.

سپس نیمی از مخلوط سبزیجات و دانه‌های پخته شده را با نیمی از بوقلمون پخته شده در ظرف غذاساز قرار دهید و سپس نیمی از روغن را به آن اضافه کنید تا مخلوط به صورت پوره‌ای غلیظ درآید.

روش پختن غذای خشک سگ

برای تهیه غذای خشک سگ، دو ورق کاغذ روغنی را چرب کنید و مخلوط را روی یکی از آنها بریزید. ضخامت مخلوط باید حدود شش دهم سانتی متر باشد. توصیه می‌شود ضخامت مواد زیاد نباشد تا غذا به خوبی پخته شود. می‌توانید این کار را روی ورق دوم نیز تکرار کنید.

مواد ریخته شده روی ورقه‌ها را داخل فر قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه بپزید. سپس مواد را برگردانید تا روی دیگر آن هم پخته و خشک شود. سپس آن را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه دیگر بپزید. بعد از پخت کامل، مواد به شکل دو کوکی بزرگ در می‌آیند. اگر احساس می‌کنید مواد کاملاً پخته نشده اند، می‌توانید آنها را برای مدت بیشتری داخل فر بگذارید. در غیر اینصورت، قسمت‌های خشک نشده ممکن است کپک بزنند بنابراین توصیه می‌شود آنها را در مدت زمان مناسب پخته کنید.

دمای فر را به ۱۶۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید. بعد از مدتی، غذا را از فر خارج کرده و آنها را سرد کنید و به قطعات کوچکتر برش دهید. سپس آنها را دوباره روی ورقه‌ها بگذارید و برای یک ساعت دیگر یا تا زمانی که کاملاً خشک شوند، بپزید. پس از اتمام کار، آنها را از فر خارج کرده و بگذارید کاملاً سرد شوند. می‌توانید این غذاها را تا ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید.

اگر سگ شما غذای مرطوب را ترجیح می‌دهد، می‌توانید غذای خشک سگ را با همان حجم آب گرم مخلوط کنید و به او بدهید. همچنین می‌توانید آن را با کره بادام زمینی مخلوط کنید تا برای حیوان خانگی شما جذاب‌تر شود.

سخن پایانی

اگر تمایل ندارید سگ خود را به غذاهای فرآوری شده وابسته کنید، می‌توانید خودتان غذای خشک برای او تهیه کنید. با تایید دامپزشک درباره سلامتی سگتان، می‌توانید این نوع غذا را برای او استفاده کنید. با اطمینان می‌توان گفت که با طرز تهیه غذای خشک سگ خانگی و سالم، سگتان می‌تواند زندگی طولانی‌تر و شادتری را تجربه کند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر تجربیاتی در زمینه تهیه غذای خشک برای سگ دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x