اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
یک ظرف سفید پر از غذای خشک خانگی برای سگ

طرز تهیه غذای خشک برای سگ؛ راهنمای پخت غذای خشک سگ

امروزه بسیاری از غذاهای سگ حاوی مواد نگهدارنده و آلرژن هستند که ممکن است برای سگ ها مفید نباشد. این غذاها همچنین می توانند شامل مواد فرآوری شده، گوشت بی کیفیت یا نشاسته های تراریخته مانند برنج، سیب زمینی، ذرت و گندم باشند. بعلاوه ممکن است رنگ ها و مواد شیمیایی مضر به این غذاها اضافه شده باشد. از طرف دیگر غذاهای با کیفیت سگ بسیار گران قیمت هستند. به این معنا که همه صاحبان سگ ها نمی توانند از عهده خرید آنها برآیند. اکثر صاحبان سگ ها ترجیح می دهند به جای خرید یک غذای آماده فرآوری شده، زمانی را صرف تهیه غذای خانگی برای سگ خود کنند. اگر شما هم تمایل دارید غذای خشک سگ خود را خودتان تهیه کنید، این مقاله از مجله پت خرید را مطالعه نمایید.

سگ سفید و قهوه ای با پاپیون مشکی در حال غذا خوردن

قبل از تهیه غذای خشک خانگی، برای اطمینان از مفید بودن آن برای سگ، با دامپزشک خود مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: دستور پخت غذای خانگی برای سگ

برای تهیه غذای خشک حیوان خانگی خود، ابتدا با دامپزشک مشورت کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در این مورد با دامپزشک خود صحبت کنید. مطمئن شوید که آماده کردن غذای خشک خانگی برای سگ شما مشکلی پیش نخواهد آورد. از دامپزشک خود بپرسید آیا مواد خاصی وجود دارد که باید برای بهبود ارزش غذایی به مواد خود اضافه کنید. یا آیا لازم است به دلیل رژیم غذایی خاص یا مسائل بهداشتی سگ خود، موادی را از غذایش حذف کنید. به عنوان مثال، سگ شما ممکن است به سبزی خاصی حساسیت داشته باشد. بنابراین خوردن آن برایش مضر است. پس این سبزی نباید در غذای سگ وجود داشته باشد.

هنگامی که دامپزشک شما را راهنمایی کرد، می توانید غذاهایی را آماده کنید که سگتان از آن لذت می برد.

یک ظرف پر از ترکیبات غذای سگ شامل گوشت پخته و انواع سبزیجات

روش پخت غذای خشک حیوان خانگی را در ادامه بخوانید.

طرز تهیه غذای خشک برای سگ خانگی

 

مواد لازم:

  • برنج قهوه ای ۱ فنجان + ۱ قاشق غذاخوری
  • ۵ فنجان آب (۱ و یک چهارم لیتر آب)
  • نیم فنجان عدس (۱۰۰ گرم)
  • سه چهارم فنجان جو دوسر (۱۰۰ گرم)
  • ۳ عدد هویج متوسط پوست کنده و خرد شده
  • ۱ عدد سیب زمینی شیرین متوسط، پوست کنده و خرد شده
  • ۱ سیب ، پوست کنده ، خرد شده
  • ۲ شاخه کوچک رزماری تازه، ریز خرد شده
  • ۱ و یک چهارم قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
  • ۲ و یک چهارم فنجان بوقلمون آسیاب شده، حدود نیم کیلوگرم
  • یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن آفتابگردان یا روغن کانولا

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه بیسکویت کدو حلوایی برای سگ و گربه

 

روش آماده کردن مواد غذای خشک سگ

عدس و برنج قهوه ای را در یک قابلمه بریزید و سپس روی آنها آب بریزید. آنها را روی حرارت بگذارید تا این مواد به جوش آیند. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید این مواد به مدت ۲۰ دقیقه پخته شوند. پس از پخت این مواد، می توانید سیب زمینی شیرین، هویج و سیب خرد شده را به آنها اضافه کنید. سبزی های خرد شده و جو دوسر را نیز اضافه کنید. سپس مواد را به آرامی هم بزنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشند.

اگر مخلوط خیلی خشک شد یک فنجان آب دیگر به آن اضافه کنید. سپس فر را تا دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. در حالی که فر در حال گرم شدن است، بوقلمون آسیاب شده را به مدت ۱۰ دقیقه در ماهیتابه دیگری سرخ کنید.

نیمی از مخلوط سبزیجات و دانه پخته شده را با نیمی از بوقلمون پخته شده در غذاساز بریزید و سپس نیمی از روغن را به آن اضافه کنید تا مخلوط به صورت پوره غلیظ درآید.

گوشت خام تکه تکه شده و هویج رنده شده به عنوان مواد اولیه غذای خشک سگ

مراحل تهیه غذای خشک خانگی برای سگ

روش پختن غذای خشک سگ

دو ورقه کاغذ روغنی را چرب کرده و مخلوط را روی یکی از آنها بریزید. ضخامت مخلوط باید حدود شش دهم سانتیمتر باشد. ضخامت مواد نباید خیلی زیاد باشد. وگرنه غذا به خوبی پخته نمی شود. می توانید این کار را روی ورق دوم نیز تکرار کنید.

مواد ریخته شده روی ورقه ها را داخل فر بگذارید و به مدت ۴۵ دقیقه بپزید. سپس مواد را برگردانید تا روی دیگر آن هم پخته و خشک شود. سپس آن را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه دیگر بپزید. بعد از پخت کامل، مواد به شکل دو کوکی بزرگ در می آیند. اگر احساس می کنید مواد کاملاً پخته نشده اند، آنها را برای مدت بیشتری داخل فر بگذارید. در غیر اینصورت قسمت های خشک نشده ظرف چند روز کپک می زنند.

دمای فر را به دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید. بعد از مدتی غذا را از فر خارج کرده، سرد کنید و آنها را به قطعات کوچکتر برش دهید. سپس آنها را دوباره روی ورقه ها بگذارید و  برای یک ساعت دیگر یا تا زمانی که کاملا خشک شوند، بپزید. پس از اتمام کار، آنها را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا سرد شوند. شما می توانید این غذاها را به مدت ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید.

اگر سگ شما این غذا را به صورت مرطوب می پسندد، می توانید غذای خشک سگ را با همان حجم آب گرم مخلوط کنید و به او بدهید. همچنین می توانید آن را با کره بادام زمینی مخلوط کنید تا برای حیوان خانگی شما اشتها آورتر شود.

جالب است بدانید: مقایسه غذای خشک و مرطوب سگ و نحوه انتخاب غذای مناسب سگ

 

سخن پایانی

اگر نمی خواهید سگ شما غذای فرآوری شده بخورد، می توانید خودتان غذای خشک او را تهیه کنید. تا زمانی که دامپزشک شما تایید کند که سگ شما سالم است، می توانید این غذا را ادامه دهید. مطمئنا با خوردن غذای خانگی و سالم، سگ شما زندگی طولانی تر و شادتری را تجربه خواهد کرد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. چنانچه در زمینه تهیه غذای خشک برای سگ تجربیاتی دارید، آن را در قسمت کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:  cuteness

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x