فروردین ۲۹, ۱۴۰۳
سگ ژرمن در حال بازیگوشی

چگونه سطح انرژی سگ ها را تشخیص دهیم؟

تقریباً تمامی توله سگ‌ها بسیار بانشاط و پر از انرژی هستند. اما برخی از آنها هنگامی که بالغ می‌شوند دیگر این انرژی و حس ماجراجویی را ندارند و مانند یک سگ متشخص می‌شوند. اما برخی نیز تا مدت‌های زیادی این رفتارهای را دارند و گویی پر انرژی بودن بخشی از خصلت آنها است. این مقاله از پت خرید به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا سگ مورد نظر شما همچنان پر انرژی باقی می‌ماند یا خیر! اینگونه شما انتخاب بهتری در مورد سگ مورد نیازتان انجام می‌دهید. در واقع این مقاله راهنمایی است برای تشخیص سطح انرژی و بازیگوشی سگ ها !

 

انتخاب سگ با نژاد مناسب

بازیگوش و پر انرژی بودن سگ ویژگی برخی از نژادها است که تا مدت‌های طولانی همراهشان است، شناخت این نژادها کمک می‌کند که انتخاب درست‌تری داشته باشید. برخی از نژادهای سگ که بسیار پرانرژی هستند عبارتند از:

  1. جک راسل
  2. بردر کالی
  3. لابرادور ریتریور
  4. پوینتر
  5. استرالیان شپهرد
  6. سیبرین هاسکی
  7. دالماسین
  8. ایریش ستر
  9. باکسر
  10. استافور شایر
  11. دوبرمن
  12. مالینیوز
  13. و برخی از نژادهای گروه اشپیتز و تریر

این سگ‌ها اگر بیش از حد تنها باشند یا در روز ورزش و بازی زیاد نکنند تبدیل به سگ‌هایی مخرب و نامناسب می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: به سرپرستی گرفتن حیوان های پناهگاه به جای خریدن حیوانات جدید!

 

به پدر و مادر سگتان نگاه کنید

اگر پدر و مادر توله سگ شما سطح انرژی بالایی داشتند، پس مطمئن باشید که توله نیز سطح انرژی بالایی دارد. یا حتی شاید بیشتر از پدر و مادرش انرژی و فعالیت داشته باشد! پس اگر شما فرصت این را دارید که به دیدن والدین توله بروید، حتماً اینکار را بکنید. زیرا شما می‌توانید رفتارهای آنها را در نظر بگیرید و سطح انرژی توله‌ سگ تان را تخمین بزنید.

 

مشکلات رفتاری و اصلاح رفتار

برخی از سگ‌ها بخاطر استرس زیاد، مقدار فعالییتشان بسیار بالاتر از حد معمول می‌رود و به نقطه‌ای می‌رسند که دیگر قابل کنترل نیستند، این مسئله در مورد سگ‌های عصبی و یا تحریک شده نیز صدق می‌کند. برای جلوگیری از این مشکلات ابتدا باید سگتان را به اندازهٔ کافی اجتماعی کنید و در صورتی که مشکل رفتاری داشت با کمک دامپزشک و مربی به اصلاح رفتارش بپردازید.

در واقع گاهی نیاز است که سطح انرژی سگ خود را کنترل کنید تا مخرب نشود.

پیشنهاد مطالعه: ۴ دلیل اصلی که سگ شما همه جا تعقیب تان می کند!

 

زمان به سرپرستی گرفتن توله سگ

زمانی که شما تصمیم دارید توله سگی را به خانه خود بیاورید، لازمهٔ تشخیص سطح انرژی توله، دقت به رفتارش اش است. توله‌هایی با سطح انرژی بالا بسیار سریع دم خود را تکان می‌دهند و با توله‌های دیگر حمله ور می‌شوند (به منظور بازی)، آن‌ها برای بازی و جلب توجه شما روی شما می‌پرند و سریع به دور شما می‌چرخند و در این حالت سریعاً شلوار و کفشتان را گاز می گیرند.

در حالی که اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که تمام توله‌ها اینگونه نیستند و در مقابل شما تحرک زیادی نشان نمی‌دهند. اینگونه توله از سطح انرژی بسیار بالایی برخوردارند و تا مدت‌ها بعد از بلوغشان باز هم چنین انرژی دارند.

بیشتر بخوانید: اسباب بازی دندانی سگ چیست؟ راهنمای انتخاب اسباب بازی جویدنی برای سگ

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد تشخیص سطح انرژی توله سگ ها برایتان مفید بوده باشد. چنانچه تصمیم دارید سگی را به سرپرستی بگیرید دانستن این ویژگی ها حتما برایتان مفید خواهد بود.

اگر قصد تهیهٔ چنین توله‌ای را دارید باید اطمینان حاصل کنید که بخوبی می‌توانید نیازهای تحرکی و ورزشی‌اش را روزانه بر طرف کنید در غیر اینصورت توصیه می‌شود چنین توله‌هایی را انتخاب نکنید. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x