فروردین ۹, ۱۴۰۳
دو همستر قهوه ای در طبیعت

همستر ها چه مدت عمر میکنند؟ طول عمر همسترها و نکاتی برای افزایش آن

عمر همسترها چقدر است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد عمر همستر چند سال است؟ عوامل زیادی در طولانی یا کوتاه شدن طول عمر همستر نقش دارند. مانند ژنتیک، رژیم غذایی، بیماری، استرس و … در مقایسه با حیوانات خانگی محبوب مثل سگ و گربه که اغلب بیش از یک دهه طولانی زندگی میکنند، به نظر میرسد که همسترها طول عمر کوتاهی دارند. به همین دلیل بعضی از افراد همستر را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب نمی کنند.

در این مطلب از مجله پت خرید به طول عمر همسترها و نکاتی برای نگهداری بهتر از همستر خواهیم پرداخت

به طور متوسط همستر ها چقدر عمر میکنند؟

هر نژادی از همسترهای طول عمر متفاوتی دارد. البته طول زندگی همسترها نسبت به حیوانات خانگی دیگر کمتر است و معمولا بین ۱ تا ۳ سال عمر می کنند. ولی بعضی از نژادهای همستر نسبت به دیگران مقاوم هستند و حتی ممکن است تا ۴ سال نیز زنده بمانند. در جدول زیر طول عمر هر کدام از نژاد های همستر بیان شده است.

نژاد همستر طول عمر
همستر سوریه ۲ تا ۲٫۵ سال
کمپبل همستر کوتوله ۱٫۵ تا ۲ سال
کوتوله زمستان سفید همستر ۱٫۵ – ۲ سال
روبروفسکی همستر کوتوله ۳ – ۳٫۵ سال
همستر چینی کوتوله ۲ – ۳ سال

چالب است بدانید: آیا همستر ها می توانند به تنهایی در طبیعت زندگی کنند؟

 

نکاتی برای افزایش طول عمر همستر

دقیقا مثل انسان ها طول عمر همستر ها نیز رابطه مستقیمی با سلامت جسمی و روحی آن ها دارد. مهم ترین کار برای مراقبت از همستر ها شستشوی مرتب دست‌ها است. زیرا ممکن است با دست آلوده به همستر دست بزنید و او را مریض کنید. همستر ها به راحتی می توانند توسط انسان ها به سرماخوردگی مبتلا بشوند.

یک سرماخوردگی در انسان ها که کاملاً به نظر قدیمی و درمان شده می رسد می تواند سبب بروز عفونت تنفسی باکتریایی در همسترها شود. نه فقط افراد بیمار بلکه هر کسی که به همسترها, وسایل و غذای آن ها دست می‌زند باید از قبل دست های خود را ضد عفونی کرده باشد.

 

جراحات عامل اصلی کاهش طول عمر همستر

بسیاری از همستر ها هنگام حرکت در قفس و یا بازی در چرخ و فلک پست و پاهای خود را می شکنند. دلیل اصلی این موضوع آن است که همستر ها قسمت هایی از چرخ و فلک خود را می جوند و آن را خراب می‌کنند. به همین دلیل بهتر است اسباب بازی همستر با کیفیت و مناسب خریداری کنید. به این ترتیب همستر شما کمتر آسیب می بیند و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

 

توجه به بستر و قفس همستر ها

حفظ سلامت همسترها یکی از مهم ترین فاکتورهای افزایش طول عمر آن ها است. بهتر است از روزنامه به عنوان بستر همستر استفاده نکنید. این کار آسیب‌های زیادی به سلامت تمامی جوندگان می رساند. شما به عنوان یک صاحب مسئولیت پذیر باید مرغوب ترین نوع بستر را برای همستر خود تهیه کنید. توجه به کیفیت قفس همستر و بستر مناسب آن حتما برای حیوان شما مفید خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: حمام کردن همستر؛ چگونه همستر خود را حمام کنیم؟

موارد مثبت کوتاهی عمر همستر

درست است که همه ما دوست داریم همستر ما سال ها عمر کند و همیشه زنده بماند. ولی همسترها به این شکل نیستند و عمر کوتاهی دارند. هر چند مرگ حیوان  خانگی باعث ناراحتی ما می شود ولی این کوتاه بودن عمر برای همستر ها نیز مزایایی دارد که آن را تبدیل به یک حیوان خانگی مناسب برای بچه ها و یا افرادی که می خواهند به تازگی جیوان خانگی نگهداری کنند دارد.

 

ابزار آموزش

در ایالات متحده، همسترها حیوانات خانگی واقعا رایج برای کودکان هستند. این موجودات نه تنها می توانند حیوان خانگی باشند بلکه میتوانند مسئولیت و شفقت را به کودکان آموزش بدهند.

 

تعهد کوتاه تر

صاحب حیوان خانگی برای نگهداری هسمتر خود باید هزینه، زمان، انرژی و … را در نظر داشته باشد. بیشتر مردم فاقد تعهد مورد نیاز برای داشتن یک حیوان خانگی هستند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: پیدا کردن همستر گم شده

 

تقدیر

در نهایت، به دلیل اینکه همستر ها دارای عمر کوتاه تر هستند، انسان ها را به نگهداری از آنها به عنوان حیوان خانگی تشویق میکند. طول عمر کوتاه همستر ها باعث می شود ما آنها را بهتر درک کنیم. زندگی همسترها اگر چه کوتاه است اما کامل است و از آن لذت کافی را می برند.

 

سخن پایانی

سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که همستر چند سال عمر می کند. امیدواریم این مطلب در مورد میزان عمر کردن همسترها، این حیوانات خانگی کوچک و بامزه برایتان مفید بوده باشد. در صورتی که نظر یا پیشنهادی دارید حتما در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌

3.7 14 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x