اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
همستر در طبیعت در حال غذا خوردن

آیا همستر ها می توانند به تنهایی در طبیعت زندگی کنند؟

بسیاری از افراد فکر می کنند می توانند همستر خود را در طبیعت آزاد کنند تا به زندگی خود بیرون از اسارت ادامه دهد. اما متاسفانه این امکان برای همستر ها وجود ندارد و بهتر است که در خانه و تحت مراقبت شما باقی بمانند. در این مطلب از مجله پت خرید به آسیب هایی که ممکن است همستر شما بیرون از اسارت ببیند خواهد پرداخت.

اگر همستر شما گم شده و به دنبال پیدا کردن آن هستید مطالعه مطلب پیدا کردن همستر گم شده؛ ترفندهای موثر برای بازگرداندن ممکن است برایتان مفید باشد.

 

قرار گرفتن در معرض بیماری

نباید همسترهای کوچولو را خارج از خانه قرار داد. چرا؟ چون متأسفانه همستر اهلی شما برای خارج از خانه ماندن یا در دل طبیعت زندگی کردن آماده نیست و به احتمال زیاد به بیماری مبتلا می شود. او هیچگونه مصونیتی در برابر باکتریها و بیماریهای ساده موجود در خارج از خانه نخواهد داشت. همین مسئله باعث می شود حتی اگر اتفاقی برای همستر نیفتد، به مرور زمان به دلیل بیماری ها جان خود را از دست بدهد.

جالب است بدانید: همستر ها چه مدت عمر میکنند

 

ناسازگاری با تغییرات دما هوا در طبیعت

همسترها به تغییر دمای محیط طبیعت عادت ندارد زیرا گرما یا سرمای بیش از حد ممکن است جان همستر را با خطر مواجه کند. همستری که مدت ها در قفس و تحت مراقبت شما بوده نمی تواند به راحتی برای خودش جای گرم و نرم پیدا کند. ضمنا خطر اینکه آنها خیس شوند، به آنها آسیب برسد یا چیزی سمی بخورند، وجود دارد.

 

شکار شدن همستر در طبیعت

همستر در طبیعت نمی تواند از خودش محافظت کند. این حیوانات کوچک، حیواناتی هستند که ممکن است طعمه حیوانات دیگر شوند و از بیرون ماندن در فضای باز استرس می گیرند. همچنین خطر صید شدن آنها توسط حیوانات درنده مانند پرندگان شکاری، روباه یا گربه زیاد باشد!

شاید برایتان جالب باشد: حمام کردن همستر؛ چگونه همستر خود را حمام کنیم؟

 

سخن پایانی

همستر شما ممکن است از خانه فرار کند ولی یادتان باشد همستر در طبیعت به تنهایی زنده نمی ماند. خیلی بعید است که شما یکی از این حیوانات فراری را در خارج از منزل ببینید! بنابراین این کار ارزش خظر کردن ندارد و هیچ دلیلی هم ندارد که همستر شما از خارج از خانه بودن سودی ببرد.

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x