اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
لاک پشت با لاک مشکی و قهوه ای - محاسبه سن از روی لاک

محاسبه سن لاک پشت؛ چگونه سن لاک پشت را متوجه شویم؟

لاک پشت از جمله حیواناتی است که دارای بلندترین طول عمر می باشد. این حیوان، یک حیوان خانگی است که شما سالها از داشتن آن لذت خواهید برد. حتی ممکن است این حیوان، سالها پس از شما هم عمر کند. در اینصورت لاک پشت به فرزندانتان به ارث می رسد. محاسبه سن لاک پشت معمایی است که روش هایی را برای حل آن در این مقاله از پت خرید، به شما خواهیم گفت.

امید به زندگی در لاک پشت ها

دکتر جنیفر کوتس، مشاور دامپزشکی است. او می گوید جاناتان، یک لاک پشت غول پیکر است که در جزیره سنت هلنا زندگی می کند. جاناتان رکورد طولانی ترین طول عمر را در بین این خزندگان در اختیار دارد. وی احتمال داد که جاناتان حدودا سال ۱۸۳۲ سر از تخم بیرون آورده است. این در حالی است که امید به زندگی در بین این حیوانات بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال می باشد.

دکتر آدام دنیش دامپزشک یک کلینیک حیوانات در پنسیلوانیا می باشد. او از نزدیک مشاهده کرده است که برخی از این حیوانات، چه مدت عمر می کنند.

وی خاطر نشان می کند: “من یک بیمار دارم که مدتها است تحت نظر من است. این لاک پشت در دهه ۱۸۸۰ در لندن و در باغهای ملکه ویکتوریا زندگی می کرده است. صاحبان این حیوان تمایل دارند که سن حیوان خود را محاسبه کنند. اگر شما این حیوان شگفت انگیز ۲۴ کیلو گرمی را ببینید، حدس خواهید زد که او بسیار پیر است. اما هرگز باور نمی کنید که او بیش از ۱۳۰ سال زندگی کرده باشد.”

شاید برایتان جالب باشد بدانید: تشخیص سن پرنده ها ؛ نکاتی برای تعیین سن پرنده شما

آیا هیچ روش قطعی برای محاسبه سن لاک پشت وجود دارد؟

بسیاری از دارندگان این حیوان، بدون شک درباره چند ساله بودن حیوان خانگی خود کنجکاو هستند. متأسفانه باید بگویم که تا این لحظه، هیچ راه قطعی برای دانستن سن این حیوانات وجود ندارد. اما روش های مختلفی وجود دارد که می توان چند ساله بودن این حیوان را تخمین زد. و حدس های نزدیک به واقعیت ارائه داد که بتوان حس کنجکاوی صاحب این حیوان خانگی را راضی کند. انجام این کار دشوار نیست. با نگاهی عمیق به لاک این خزنده و همچنین به محیط زندگی او، می توان سن و سال او را حدس زد.

لاک پشت سبز با سن متوسط

روش های مختلفی وجود دارد که می توان سن لاک پشت را تخمین زد.

ارتباط اندازه جثه لاک پشت و سن او

مقایسه اندازه جثه حیوان خانگی شما با یک حیوان بزرگسال از همان گونه، می تواند شروع خوبی برای حساب کردن سن او باشد. داشتن جثه کوچکتر، نشانه جوان تر بودن است. اما باید دانست که بسیاری از عوامل بیرونی هم می توانند بر روی سرعت رشد این حیوان تأثیر گذار باشند. بنابراین این بررسی به هیچ وجه قطعی نیست. دکتر کوتس اضافه می کند: ” بر خلاف تصور عمومی، ماده ها معمولا بزرگتر از نرها هستند”. بنابراین این معیار نیز باید در نظر گرفته شود.

ارتباط نحوه مراقبت از لاک پشت و سن او

اگر حیوان خانگی شما با رسیدگی ویژه و در شرایط مطلوب پرورش یافته است، احتمالاً می توانید چند سال از سن او را کم کنید. زیرا این حیوانات، زمانی که دارای یک رژیم غذایی غنی هستند و از آنها به خوبی مراقبت می شود، خیلی سریعتر رشد می کنند. این حیوانات تنها پس از بلوغ قادر به تولید مثل خواهند بود. بنابراین دانستن اینکه آیا حیوان به مرحله تولید مثل رسیده است می تواند به تخمین طول عمر او کمک کند. این حیوانات عموما بین ۵ تا ۸ سالگی به بلوغ می رسند اما برخی از گونه ها هم وجود دارند که تا ۲۰ سالگی به بلوغ کامل نمی رسند.

بیشتر بخوانید: باکتری خوب آکواریوم چیست؟

محاسبه از روی لاک حیوان

با افزوده شدن هر یک سال به عمر درختان، حلقه ای در تنه شان ایجاد می گردد. به طور مشابه با افزایش سن لاک پشت هم حلقه ای در لاک او ایجاد می شود. این حلقه ها صفحات پوسته لاک را تشکیل می دهند. دکتر کوتس می گوید: با این حال با شمردن این حلقه ها و فرض کردن اینکه هر کدام از حلقه ها نشان دهنده یک سال از عمر حیوان است، به عدد قطعی نخواهیم رسید. او توضیح می دهد که حلقه های روی لاک این حیوان به جای طول یک دوره، دوره های رشد او را نشان می دهد. در بعضی از سال ها حیوان ممکن است رشد زیادی کند و در بعضی سال های دیگر، بسیار کم رشد کند. یک حلقه می تواند جهش رشد این حیوان را نشان دهد. حتی اگر این جهش نسبت به طول عمر حیوان بسیار کوتاه باشد.

در طول زندگی یک لاک پشت، زمان و عناصر مختلفی می توانند بر پوست و لاک او تأثیر بگذارند. فرورفتگی یا تغییر رنگ روی پوسته لاک، ممکن است از علائم یک عمر طولانی باشد. اما همچنین می تواند نتیجه آفتاب خوردگی زیاد به لاک یک حیوان جوان هم باشد.

لاک پشت قهوه ای مسن

در طول زندگی یک لاک پشت، زمان و عناصر مختلفی می توانند بر پوست و لاک او تأثیر بگذارند.

کمک گرفتن از دامپزشک

به گفته دکتر دنیش، مراجعه به یک دامپزشک می تواند به شما کمک کند تا سن حیوان خانگی خود را تخمین بزنید. ” من ماهیانه چند لاک پشت می بینم که به علت داشتن سوابق بیماری به قدری دچار تغییر شکل شده اند که علی رغم جوان بودن، پیر به نظر می رسند. فرم پوسته، کیفیت لاک و رنگ آن و بافت پوست حیوان همه از جمله نشانه هایی هستند که به من کمک می کنند که بتوانم طول زندگی حیوان را تا این لحظه حدس بزنم. ” اما از نظر دامپزشکی باز هم این فقط یک حدس است.

پیشنهاد مطالعه: ؛ چگونه کیفیت آب مخزن لاک پشت خود را بررسی کنیم

اهمیت دانستن سن لاک پشت

آیا محاسبه سن لاک پشت شما اینقدر مهم است؟ دکتر دنیش میگوید: خیر. وی می افزاید: “در حقیقت دانستن چند ساله بودن این حیوان، فقط در چند مورد حائز اهمیت است. اول: برای تولید مثل. اگر قرار است این حیوان تولید مثل کند، دانستن طول عمر او این امکان را می دهد که بدانید چه موقع می توان انتظار تولید مثل از او داشت. دوم: حدس اندازه جثه حیوان در بزرگسالی. دانستن چند ساله بودن حیوان، کمک می کند تا بدانید که او در بزرگسالی چه اندازه ای خواهد داشت. این موضوع به شما کمک می کند تا برآورد کنید که آیا محفظه ای که برای حیوان خانگی خود در نظر گرفته اید، برای سالهای آتی زندگیش مناسب است یا خیر.

در نهایت در برخی از گونه ها چون رژیم غذایی مناسب برای نوزاد تازه متولد شده، با رژیم غذایی حیوان نوجوان و بزرگسال یا سالمند متفاوت می باشد، دانستن اینکه حیوان شما چند ساله است، برای تغذیه او ضروری به نظر می رسد. از نظر من، تحقیق در مورد گونه حیوانی که می خواهید برای نگهداری انتخاب کنید، بسیار مهم است. زیرا باید در ابتدا مطمئن شوید که حیوان خانگی از نظر خلق و خو، اندازه، نیازهای مراقبتی، نوع تغذیه و هزینه ماهیانه، با زندگی شما سازگاری دارد یا خیر. ”

همچنین بخوانید : شوگر گلایدر و واقعیت هایی که در مورد آن باید بدانید

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x