اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

شوگر گلایدر و واقعیت هایی که در مورد آن باید بدانید

شاید شما تا حالا یک شوگر گلایدر را از نزدیک دیده باشید و با آن ارتباط برقرار کرده باشید. اما تا چه حد با خصوصیات این حیوان آشنا هستید؟ آیا این موجود، مناسب نگهداری در خانه است؟ از ماجرای تجارت بین المللی این حیوان، چه می دانید؟ در این مقاله از مجله پت خرید به معرفی شوگر گلایدر خواهیم پرداخت.

مشخصات، خصوصیات و رفتارهای شوگر گلایدر

شوگر گلایدرها ، با نام مستعار “بادپر شکری” ممکن است دل ما را ببرند. وزن یک گلایدر بالغ، بیشتر از ۱۲۰ گرم نیست و قدش حدود ۱۶ سانتیمتر است. طول زمان بارداری این جانور، ۱۷ روز است. جذابیت این حیوان، سقوطش از ارتفاع و پرش های طولی است. بادپر شکری ها جزو کیسه داران بسیار کوچک بومی استرالیا هستند و در زیستگاه طبیعی خود، در گروه های بزرگ خانوادگی زندگی می کنند آنها از نظافت و تعامل با یکدیگر لذت می برند. این کوچولوها برای سالم ماندن باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند و عمر آنها حداکثر ۱۵ سال است.

شوگر گلایدر به عنوان حیواناتی که زیست شبانه دارند، معمولاً جذب چراغهای روشن می شوند و شبها صداهای بلندی تولید می کنند. گلایدرها ساکن درختان هستند ، کوهنوردانی مشتاق با پوست خزدار از مچ دست تا مچ پا که به آنها اجازه می دهد همانند یک سنجاب پرنده، از درختی به درخت دیگر بپرند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: آمادگی سگ برای آمدن نوزاد؛ چگونه سگ را برای به دنیا آمدن کودک آماده کنیم؟

آیا شوگر گلایدر حیوان خانگی است؟

شیوه زندگی درختی شوگر گلایدر به این نحو است که آنها برای بالا رفتن از درخت، از چنگ زدن با پنجه های تیزشان استفاده می کنند و همین پنجه های تیز باعث می شود که انسان نتواند آنها را در دست خود نگه دارد.

شوگر گلایدرحیوانات خانگی مناسبی برای کودکان نیستند. چون زمانی که بترسند، ممکن است با دندانهای بسیار تیز خود، گاز بگیرند. گلایدرها حیواناتی دارای صداهای مختلفی هستند که هنگام ناراحتی، خشم، وحشت، گرسنگی و موارد دیگر انواع مختلف صدا تولید می کنند. آنها معمولاً وقتی عصبانی هستند قبل از گاز گرفتن، هشدار شنیداری می دهند.

شوگر گلایدر

شوگر گلایدر حیوان خانگی مناسبی نیست

اشتباهات انسانها در خرید شوگر گلایدر

بسیاری از افرادی که هوس خرید شوگر گلایدر به سرشان می افتد، بعد از مدتی می فهمند که خانه آنها محیط مناسبی برای نگهداری این نوع حیوانات نیست. وقتی این جاندار به عنوان حیوان خانگی نگه داشته می شود، از هر آنچه که برایش طبیعی و پرمعنی است مثل همراهی گونه های خود، هوای تازه، فضای آزاد و امکان صعود یا تقریباً از هر کاری غیر از قدم زدن یا نشستن و تماشا کردن بیرون از پشت میله های قفس کوچک خود ، محروم می شود. ضمنا این جانور به طور کلی آموزش پذیر نیست که کار نگهداری این حیوان را سخت تر می کند.

شوگر گلایدر یا بادپر شکری نشسته روی دست انسان

پنجه های تیز شوگر گلایدر ممکن است به انسان آسیب بزند

خرید و فروش و تجارت بادپر شکری

در تجارت بین المللی حیوانات خانگی، شوگر گلایدر ها در شرایطی جهنمی پرورش داده می شوند. تعداد بسیار زیادی از این حیوانات کوچک، درون ظروف در بسته (و حتی گاهی بطری های پلاستیکی) گذاشته می شوند و به سراسر جهان حمل می شوند تا به مصرف کنندگان از همه جا بی خبر فروخته شوند.

خرید هر یک از این حیوانات باعث کمک مالی به این شبکه تجارت بین المللی دردسر ساز می شود. بنابراین، تجارت آنها در برخی از ایالات آمریکا از جمله آلاسکا ، هاوایی و کالیفرنیا غیرقانونی است.

شاید برایتان جالب باشد: کرم شب تاب چیست؟

از ما چه کاری ساخته است؟

هرگز با خرید حیواناتی از جمله شوگر گلایدرها ، از صنعت بی رحم پرورش حیوانات، حمایت نکنید. اگر برای پذیرفتن مسئولیت ورود یک همراه حیوان به زندگی خود آماده اید، لطفاً یک حیوان بی خانمان را از یک پناهگاه معتبر تحویل بگیرید و آن را پرورش دهید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: معرفی ۱۰ نژاد برتر سگ آپارتمانی

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x