فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
لاک پشت در مخزن با آب کمی کثیف

چگونه کیفیت آب آکواریوم لاک پشت را بررسی کنیم؟

امروزه لاک پشت های آبزی یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در رده خزندگان هستند. تماشای زندگی آرام و آهسته آنها می تواند تجربه ای سرشار از آرامش و لذت باشد. با این حال باید در نظر داشت که لاک پشت های آکواریومی حیواناتی کثیف هستند. اگر آکواریوم آنها به درستی کنترل و تمیز نشود، این حیوانات ممکن است مستعد بیماری شوند. آب مخزن لاک پشت را به طور مرتب بررسی و عوض کنید تا حیوان خانگی شما سالم و شاد بماند. اگر تمایل دارید لاک پشت خود را در شرایط بهتری نگهداری کنید، با این مقاله از پت خرید همراه باشید.

چگونه می توان آب مخزن لاک پشت را با کیفیت نگه داشت؟

مهمترین جنبه دستیابی به این مورد مهم، بررسی و عوض کردن مرتب آب مخزن لاک پشت است. استفاده از یک فیلتر با کیفیت مناسب، این امر را آسانتر می کند. به همین سادگی!

بیایید نگاهی به واقعیت ها بیندازیم. این حیوانات، موجودات کثیفی هستند و تمام کارهای خود را در آکواریوم انجام می دهند. به طور مثال حیوان خانگی شما در آکواریوم شنا می کند. در آکواریوم غذا می خورد. در آکواریوم هم دستشویی می کند. بنابراین ضروری است که برای حفظ سلامتی او همیشه آکواریومش را تمیز و مرتب نگه دارید. این تازگی از طریق برنامه ریزی عوض کردن منظم مایع داخل آکواریوم همراه با نصب یک فیلتر مناسب در آن حاصل خواهد شد.

تغذیه مناسب نیز از پارامترهای مهم نظافت آکواریوم به حساب می آید. هنگام تغذیه لاک پشت خود اطمینان حاصل کنید که هر غذایی را که در آکواریوم برای او می گذارید، می خورد. برای جلوگیری از تجمع آمونیاک در آکواریوم هر نوع غذای غیر قابل خوردن را باید از مخزن خارج کنید. یک روش خوب برای آزمایش میزان آمونیاک، از طریق نوارهای مخصوص این کار انجام می شود. این نوارهای مفید شما را قادر می سازد تا تنها با خیس کردن آنها در آکواریوم و خواندن عدد مشخص شده روی آنها، سطح آمونیاک موجود را اندازه گیری کنید.

علائمی که نشان می دهند آب آکواریوم باید عوض شود

شما با نگاه کردن و بو کردن محتوای داخل آکواریوم، خواهید فهمید که آب مخزن لاک پشت باید عوض شود. اگر آکواریوم حیوان خانگی شما بوی نامطبوعی می دهد، زمان آن است که شروع به نظافت آن کنید. در حالت ایده آل قبل از آنکه متوجه هرگونه بوی نا مطبوعی شوید، می بایست مخزن حیوان خانگی خود را نظافت کنید.

استفاده از فیلتر با کیفیت خوب برای کمک به حفظ کیفیت آب برای حیوان آبزی شما بسیار مهم است. شما همچنین می توانید از یک محلول مفید باکتریایی مشابه با آنچه در زیستگاه های لاک پشت ها به کار می رود، استفاده کنید. این محلول به تجزیه مواد آلی و جامد زائد در داخل آکواریوم کمک می کند. به این ترتیب، مایع داخل آکواریوم به راحتی فیلتر می شود.

نصب فیلتر در آکواریوم حیوان خانگیتان، به شما کمک می کند تا هر گونه ناخالصی را از مایع موجود در آکواریوم جدا کنید. هنگامی که محتوای داخل آکواریوم را نظافت می کنید، فراموش نکنید که آب جدید را با یک دستگاه تصفیه که کلر و کلرامین ها را از بین می برد، تصفیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه سن لاک پشت را متوجه شویم؟

همچنین اگر علاقه دارید طول عمر لاک پشت ها را بدانید پیشنهاد می کنیم مطلب مرتبط به آن را بخوانید

 

خلاصه اینکه برای حفظ سلامتی لاک پشت خود و افزایش طول عمر او، یک برنامه نظافت و نگهداری از آکواریومش تنظیم کنید و به آن پایبند بمانید.

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x