اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
سگ که کفی شده و در وان حمام نشسته است

استفاده از صابون و شامپوی انسان برای شست و شوی سگ مناسب است؟

شستن سگ با شامپوی بچه یا استفاده از شامپوهای انسانی برای سگ ها درست است؟ این سوالی است که خیلی از دارندگان حیوانات از جمله سگ و گربه می پرسند. در این مقاله از مجله پت خرید به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا صابون و شامپوی انسان ها برای سگ ها، توله سگ ها و سایر حیوانات خانگی مناسب است یا خیر؟ همچنین به این سوال که سگ خود با چه شامپو و صابونی بشوییم پاسخ می دهیم.

 

آیا می توانم از صابون و شامپو انسان ها برای شست و شوی سگم استفاده کنم؟

جواب این سوال بسیار ساده است، شما می توانید از شامپو و صابون خود برای شست و شوی سگ یا گربه خود استفاده کنید ولی سعی کنید تا جایی که امکان دارد استفاده نکنید. واقعیت این است که لوازم آرایشی و بهداشتی انسان ها مانند شامپو و صابون دارای ph زیادی هستند. این امر باعث می شود محصولات مربوط به انسان برای پوست حیوانات خانگی مناسب نباشند.

به هر صورت بعضی از لوازم بهداشتی انسان ها وجود دارد که استفاده از آنها برای سگ شما ضرر ندارد. اما تا جایی که امکان دارد بهتر است از صابون و شامپوی مخصوص انسان برای توله سگ یا سگ خود استفاده نکنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: درمان خانگی خشکی پوست در سگ ها

 

آیا استفاده از شامپو بچه برای سگ ها امن است؟

در مقدمه ذکر کردیم که بهتر است از استفاده شامپوی انسان برای سگ ها اجتناب کنید. به این علت که شامپوی انسان می تواند دارای ترکیباتی باشد که برای انسان امن است ولی برای سگ ها زیاد آور! همچنین شامپوهای انسانی دارای ترکیبات شیمایی خشن تری هستند که می تواند باعث تحریک کردن پوست سگ گردد.

در مورد استفاده از شامپوی بچه برای شستن سگ ها باید بگوییم که  این درست است که شامپوی بچه ملایم تر و دارای حداقل ترکیبات است. اما شستشوی گاه به گاه سگ با آن زیان آور خواهد بود. این شامپو ها دارای PH بالانس برای پوست سگ ها نیست. این گفته تمامی برندهای محبوب و معروف از جمله شامپو بچه جانسون و یا شامپو بچه فیروز را نیر شامل می شود.

توله سگ ها بطور طبیعی نسب به انسان ها دارای سطح PH قلیایی بالاتری هستند. شستشو مرتب سگ و توله با شامپوهایی که بیشتر اسیدی هستند می تواند محافظ اسیدی پوست آنها را مختل کند. این یک مانع محافظ است که از ورود باکتری، ویروس و ناخالصی های دیگر به سیستم سگ جلوگیری می کند. همچنین می تواند باعث خشکی و تحریک شدن پوست شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: شامپو خشک سگ چیست؟ محاسن استفاده از شامپو خشک برای سگ

صاحب سگ در حال شستن سگ خود با شامپو است

استفاده از شامپو و شوینده های انسانی برای سگ ها توصیه نمی شود

 

صابون های گیاهی برای سگ

صابون های گیاهی برای شستشوی سگ شما نسبتا امن هستند. این صابون ها از عصاره روغن های گیاهی ساخته شده و مواد شوینده آزاد دارند.

معمولا مواد شوینده برای پوست حیوان شما بسیار مضر هستند. این مواد باعث از بین بردن روغن طبیعی پوست و موی سگ شما می شود. بیشتر صابون هایی که به صورت تجاری تبلیغ می شوند حاوی این مواد هستند. اما صابون های گیاهی را می توان از این قاعده جدا دانست. پس مطمئن شوید که برای شست و شوی سگ خود از مواد شوینده صنعتی استفاده نمی کنید.

 

صابون های سنتی برای سگ

صابون های سنتی و قدیمی که در گذشته استفاده می شد خیلی بهتر و سالم تر از صابون های امروزی هستند. این صابون های قدیمی و معطر برای حمام کردن سگ شما بسیار عالی هستند. اگر می خواهید از صابون انسان ها استفاده کنید ما این صابون را برای سگ شما پیشنهاد می کنیم.

این نگرانی برای خیلی ها وجود دارد که با استفاده از این صابون ها مشکلات پوستی در سگ بروز خواهد داد و برای سگ ها مضر هستند. اما صابون های مدل قدیمی چون دست ساز هستند و با مواد طبیعی درست شده اند بسیار امن هستند و ph آنها برای پوست سگ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: مراقبت از سگ در زمستان؛ ۷ مورد مراقبتی برای سگها در هوای سرد

 

سخن پایانی

هر چند ممکن است برای یکی دوبار بتوانید از شامپو، صابون و محصولات انسانی برای شستشوی سگ خود استفاده کنید. اما به شما توصیه می کنیم برای حفظ سلامت و همچنین شادابی پوست و موی سگ خود بهتر است از محصولات انسانی برای آنها استفاده نکنید. بسیاری از شامپوها و لوسیون های مخصوص سگ هستند که با قیمت مناسب در دسترسند. شما می توانید خرید شامپوهای مخصوص سگ را از پت شاپ پت خرید با خیال راحت انجام دهید و از کیفیت آنها راضی باشید. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x