فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
سگ نشسته روی جای خواب در کنار شومینه

آیا سگ ها به جای خواب خود آلرژی دارند؟ حساسیت های سگ به محل خواب

حساسیت سگ به محل خوابش

اگر با یک سگ پر عطسه و دارای خارش زندگی می کنید، ممکن است جای خواب سگ مقصر اصلی این مشکل باشد. اگر جای خواب های حیوان خانگی شما به طور مرتب شسته و تعویض نشوند، می توانند منبع اصلی ایجاد پرز و غبار باشد که ممکن است علائم آلرژی و حساسیت سگ شما را برانگیزد.

اگر حدس می زنید که سگ شما به چیزی در خانه حساسیت دارد ، خواهید آموخت که چگونه ممکن است وسایل استراحتش، برایش حساسیت زا باشند و مهمتر از همه، چگونگی انتخاب نوع مناسب وسایل خواب او می تواند باعث تسکین او شود.

 

چرا بستر سگ شما حساسیت های او را تحریک کند؟

دکتر میشل سونگ، متخصص پوست و موی حیوانات اهلی در فونیکس آریزونا می گوید: اگر حیوان خانگی شما به وسایل استراحتش حساسیت دارد، احتمالاً پر کننده های این وسایل مقصر اصلی ایجاد این مشکل هستند. برخی از پر کننده ها می توانند یک واکنش آلرژیک ایجاد کنند. به خصوص اگر وسایل خواب او، مدتهاست که عوض نشده است. این موضوع به مرور زمان می تواند باعث افزایش پرز و غبار در منازل و حتی بوجود آمدن کک و کنه شود.

دکتر جان گوردون، متخصص پوست و موی حیوانات در کلمبوس اوهایو می گوید: تشک های حیوانات خانگی معمولاً با فوم یا لاتکس پر می شوند. اگرچه هر دوی اینها ضد رشد حشراتی مانند کک و کنه و تولید گرد و غبار در خانه هستند، اما باز هم می توانند مشکل ساز باشند.

تجمع سلول های پوستی حیوانات خانگی بر روی سطح و زیر پوشش پارچه ای است که امکان رشد کنه ها و ایجاد پرز را فراهم می آورد. در حالی که روکشهای پوسیده تشک و ملافه های کهنه موجود در استراحتگاه حیوان باعث رشد کنه ها و سایر حشرات یا ایجاد گرد و غبار در خانه می شوند، در صورت وجود رطوبت روی سلول های پوستی، حشرات ممکن است روی سطح بدن حیوان هم تجمع پیدا کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: حساسیت سگ به گربه؛ آیا سگ شما به گربه حساسیت دارد؟

 

جنس مناسبی برای لایه بیرونی تشک انتخاب کنید

دکتر سونگ می گوید: انواع جای خواب و تشک سگ با جنس های مختلف لایه های بیرونی از جمله جیر، خز، پارچه میکرو جیر، پنبه، پشم و پلی استر وجود دارد. اگرچه مواد پر کننده تشک معمولا منبع حساسیت زایی هستند، اما متخصصان می گویند برخی پارچه ها نیز نسبت به سایر آنها باعث تحریک حساسیت حیوان شما می شوند.

دکتر هیونمن کیم، مدیر گروه جامعه دامپزشکی گفته است: “تولید پارچه های مصنوعی نیاز به مواد شیمیایی و فرآیندهای خاصی دارد. این مواد شیمیایی مانند مواد مقاوم در برابر آتش، حساسیت زا هستند. بعضی از پارچه ها نیز باعث می شوند که کنه، گرد و غبار، کپک و باکتری هایی که می توانند حساسیت های پوستی را تشدید کنند، روی سطح پارچه تجمع یابند. “

دکتر سونگ می افزاید: پارچه های صد در صد پنبه ای، کنفی یا پارچه های میکروفایبر، احتمال بروز واکنش های آلرژیک را کاهش می دهند. “کنف یک گیاه طبیعی است که با مواد شیمیایی یا سموم، سمپاشی نمی شود. این الیاف در برابر کپک زدن، آفتاب و پارگی و فرسوده شدن مقاوم هستند.”

پیشنهاد مطالعه: علت تکان خوردن سگ در خواب 

چگونه یک تخت هیپوآلرژیک می تواند به حیوان ما کمک کند

یکی از ویژگی های مهم تشک های هیپوآلرژیک یا ضد آلرژی و حساسیت این است که از فوم های ضخیم تر ساخته می شوند که این ضخامت برای سگ هایی که از بیماریهای آرتریت رنج می برند نیز مناسب است.

یک تشک ساخته شده از مموری فوم متراکم کمتر احتمال دارد که کنه یا گرد و غبار ایجاد کند. به خصوص اگر روی آن پوششی پارچه ای به اندازه کافی محکم داشته باشد. پر کننده های شل و فوم های کمتر متراکم، اجازه می دهند تا گرد و غبار بیشتری از تشک بیرون آید.

دکتر کیم می گوید برخی از پارچه های ضد آلرژی از یک میکروفایبر محکم ساخته شده اند که مانع از عبور پرز و گرد و غبارهای حساسیت زا می شوند. مزیت دیگری که این پارچه ها دارند این است که تمیز کردن آنها آسان است که به گفته وی ممکن است به جلوگیری از عفونت های باکتریایی پوست سگ کمک کند. به طور کلی “هر پارچه ای که به راحتی تمیز شود، بدون مواد شیمیایی تولید شود و جلوی ریزش گرد و غبار و پرزها را بگیرد، می تواند انتخاب مناسبی باشد.”

شاید برایتان جالب باشد بدانید: روش کوتاه کردن ناخن سگ ها؛ چگونه ناخن سگ خود را بگیریم؟

 

اهمیت تعویض منظم وسایل خواب سگ برای جلوگیری از آلرژی

دکتر گوردون می گوید: “یک مطالعه انجام شده توسط یکی از دانشگاه های دامپزشکی که حضور کنه ها و گرد و غبار را در تخت های حیوانات خانگی ارزیابی کرده است ، نشان داده که در وسایل خواب حیوانات که بیش از یک سال تعویض نشده بودند، میزان قابل توجهی از مواد آلرژی زا، کنه و گرد و غبار در خود داشتند.” او می گوید: صرف نظر از اینکه صاحبان این حیوانات چند بار در سال تخت یا ملافه ها و تشک حیوانات خود را تمیز می کردند، این مشکل، مشاهده می شد.

انجام اقدامات احتیاطی برای کاهش قرار گرفتن سگ خانگی شما در معرض کنه ها و گرد و غبار در خانه، به کاهش شدت علائم حساسیت آنها کمک می کند. دکتر گوردون پیشنهاد می کند: “از آنجا که جای خواب های حیوانات خانگی کمتر تمیز می شوند و سگ ها قبل از رفتن به جای خواب شسته نمی شوند، منطقی است که برنامه ای سالانه برای تعویض تخت حیوانات خانگی و وسایل خواب آنها، در نظر بگیرید.”

حتی اگر قدرت خرید سالیانه این وسایل را برای حیوانات خانگی خود دارید، متخصصان توصیه می کنند جای خوابی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود. مثلا آنهایی که دارای روکش های قابل شستشو هستند، گزینه های بسیار مناسبی هستند.

دکتر گوردون توصیه می کند: “هنگامی که پوشش تشک یا ملافه شسته می شود، مهم است که قبل از کشیده شدن مجدد روی بستر، کاملاً خشک شود.” کارشناسان، شستشوی هفتگی روتختی ها و رویه تشک ها را برای جلوگیری از ایجاد یا تشدید حساسیت حیوانات، توصیه می کنند.

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد آلرژی سگ ها به جای خواب اش برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز تجربه یا نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x