اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
سگ سفید و قهوه ای که صاحبش ناخنش را می گیرد و سگ به صاحبش زل زده است.

روش کوتاه کردن ناخن سگ ها؛ چگونه ناخن سگ خود را بگیریم؟

همانطور که ما انسان ها ناخن های خود را به طور منظم می گیریم، ناخن های سگ نیز باید دائما کوتاه شوند. ناخن های بلند می توانند باعث مشکلات سلامتی حیوان خانگی شوند و برای او آزار دهنده باشند. در طبیعت، ناخن سگ به طور طبیعی ساییده می شود و کوتاه می ماند. اما این امر در زندگی راحت خانگی اتفاق نمی افتد. پس باید برای این موضوع خودتان دست به کار شوید. طبیعی است که در هنگام یادگیری نحوه کوتاه کردن ناخن سگ ها و یا چند بار اول کمی عصبی باشید. اما با یادگیری روش های درست، می توانید این روند را برای خودتان و سگتان آسان تر و لذت بخش کنید. پس از شما دعوت می کنیم که با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

 

نکاتی در مورد کوتاه کردن ناخن سگ ها

اگر سگ شما عادت به گرفتن ناخن هایش ندارد، این موضوع می تواند آغاز یک روند طولانی برای شما باشد. بنابراین داشتن صبر و حوصله کافی یک نکته مهم و کلیدی است. اصلا عجله نکنید و به آرامی شروع کنید. در ابتدا سگ خود را به لمس کردن و نگه داشتن پنجه هایش در دستتان عادت دهید. همچنین به او اجازه دهید ناخن گیر را ببویید و آن را بررسی کند و قبل از شروع کار با آنها آشنا شود. بهتر است از ناخن گیرهای مخصوص سگ استفاده کنید چون ایمنی بهتری دارند.

هنگامی که ناخن سگ خود را کوتاه می کنید، کمک یک نفر دیگر می تواند بسیار ارزشمند باشد. زیرا ممکن است به فردی احتیاج داشته باشید که سگ شما را ثابت نگه دارد. به این ترتیب شما هر بار فقط روی یک پا تمرکز می کنید. امکان دارد ناخواسته و بوسیله ناخن گیر به گوشت کنار ناخن سگ آسیب برسانید. به این ترتیب آماده داشتن پودر استپتیک برای بند آوردن خونریزی لازم است. اگر سگ شما اصلا دوست ندارد که پنجه هایش لمس شود یا شما با انجام این کار خیلی عصبی می شوید، دامپزشک یا آرایشگر سگ ممکن است گزینه بهتری برای این کار باشند.

اگر سگ شما ترسو است  مطالعه مطلب سگ ترسو و نحوه برخورد کردن و درمان ترس سگ حتما برایتان مفید خواهد بود.

 

کوتاه کردن ناخن حیوان خانگی

هنگامی که برای پیرایش ناخن سگ خود آماده شدید، به آرامی پنجه سگ خود را در دست بگیرید. آن را کمی فشار دهید تا ناخن بیشتر بیرون بیاید. اگر ناخن های سگ شما شفاف هستند، به دنبال یک خط صورتی در محلی باشید که ناخن به پنجه متصل می شود. این قسمت، جایی است که رگ های خون رسان به ناخن در آن قرار دارند. بنابراین برای جلوگیری از خونریزی، فقط قسمت بالای آن را کوتاه کنید.

هنگام گرفتن ناخن، پنجه سگ خود را محکم بگیرید و قسمت بالایی ناخن را قطع کنید. همیشه بهتر است به آرامی شروع کنید. هر بار فقط تکه کوتاهی از ناخن را بگیرید تا اطمینان حاصل کنید به گوشت پای حیوان خانگی آسیب نمی رسانید. اگر سگ شما ساکت است و همکاری می کند، حتما او را تشویق کنید. برای سگ هایی که در این مورد همکاری نمی کنند، بهتر است هر بار فقط یک ناخن را کوتاه کنید. با این روش نه خودتان خسته می شوید و نه سگ اذیت می شود.

 

سوالات متداول در مورد گرفتن ناخن سگ ها

  • بلندی ناخن سگ چقدر باید باشد؟

هنگام راه رفتن، ناخن سگ شما نباید به زمین برخورد کند. این بدان معناست که وقتی سگ شما روی کفپوش سخت (مثل سنگ یا سرامیک) راه می رود، نباید هیچ صدایی ناشی از برخورد ناخن به زمین شنیده شود. پیاده روی منظم بر روی سطوح بتنی و سایر سطوح سخت می تواند به ساییده شدن ناخن های سگ شما کمک کند. در نتیجه فاصله بین جلسات کوتاه کردن ناخن، طولانی تر می شود.

پنجه یک سگ برای گرفته شدن ناخن ها در دست صاحبش است.

 

  • چگونه ناخن سگ سیاه را کوتاه کنیم؟

گرفتن ناخن های سگ سیاه می تواند سخت تر از سگ های به رنگ روشن باشد. زیرا شما به راحتی نمی توانید ببینید که ناخن حیوان از کجا شروع می شود. برای گرفتن ناخن این سگ ها، خیلی آرام پیش بروید. سعی کنید هر بار فقط یک تکه کوتاه از ناخن را بگیرید. اگر سگ با شما همکاری می کند یا شما یک نفر کمکی دارید، ممکن است بتوانید با نگاه کردن به زیر ناخن، راحت تر متوجه شوید که ناخن را تا کجا باید کوتاه کنید. اما اگر هنوز با گرفتن ناخن سگ سیاه مشکل دارید، بهتر است این کار را به دامپزشک یا پیرایشگر سگ خود بسپارید.

اگر در خانه گربه دارید و می خواهید بدانید کوتاه کردن ناخن گربه به چه روشی امکان دارد، مطالعه مطلب مربوط به آن را به شما توصیه می کنیم

سگ سیاه کنار یک پیرایشگر در حال ناخن گرفتن

گرفتن ناخن سگ های سیاه اندکی دشوارتر از سگ های به رنگ روشن است.

 

  • چگونه جلوی خونریزی ناخن سگ را بگیریم؟

اگر به طور تصادفی با ناخن گیر سریع کار کردید یا سگ شما هنگام کوتاه کردن ناخن، پنجه خود را تکان داد، ممکن است پنجه او زخمی شود. پس احتمالا خونریزی اتفاق می افتد. در چنین شرایطی، بلافاصله ناخن حیوان خانگی را با یک تکه گاز استریل، تحت فشار قرار دهید. سپس روی زخم مقداری پودر استپتیک بگذارید. خونریزی باید در عرض چند دقیقه متوقف شود. کوتاه نگه داشتن ناخن های سگ شما می تواند به سلامت او کمک کند. همچنین این کار از مشکلاتی مانند شکافته شدن ناخن جلوگیری می کند.

سگ پشمالوی قهوه ای که صاجبش دارد ناخنش را می گیرد.

در هنگام گرفتن ناخن سگ مراقب باشید که جراحتی به او وارد نشود.

اگر خون ناخن ها به این سادگی بند نمی آید مطالعه مطلب روش هایی برای کنترل خون ریزی ناشی از کوتاه کردن نا درست ناخن به شما کمک خواهد کرد.

 

سخن پایانی

گرفتن ناخن های سگ مخصوصا برای بارهای اول کمی حساس و پر استرس است. سعی کنید دفعات اول، حتما با کمک یک فرد دیگر ناخن سگ خود را کوتاه کنید. اما اگر احساس کردید ممکن است به هر نحوی به سگ خود آسیبی برسانید، حتما از دامپزشک یا آرایشگر حیوان کمک بخواهید.

طی فرایند کوتاه کردن ناخن هرگز عجله نکنید تا اتفاق بدی  رخ ندهد و تبدیل به یک خاطره بد در ذهن حیوان نشود. در صورتی که شما هم در این زمینه تجربه ای دارید، حتما در بخش کامنتها آن را با ما و سایر دوستداران سگ به اشتراک بگذارید.

 

منبع: PURINA

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x