اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳
سگ سفید و کرم رنگ، کف زده شده و در حال شسته شدن است.

حمام کردن حیوان خانگی و ۵ نکته جالب برای شستن حیوانات

شستن و حمام کردن حیوانات خانگی یکی از کارهای مراقبتی مهم برای بهداشت اوست. حیوان شما هر چقدر تمیزتر باشد، سلامتی بیشتری داشته و عمر بیشتری نیز خواهد کرد. به همین دلیل شستشو دوره ای حیوان خانگی دارای اهمیت زیادی است. برای اینکه یک حمام دلچسب و لذتبخش برای حیوان خانگی خود داشته باشید، با ما در ادامه این مطلب از وبلاگ پت خرید همراه باشید.

 

حمام کردن حیوان خانگی

در زمان حمام کردن حیوان خانگی، مهمترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید (مخصوصاً برای گربه سان ها) این است که باید آداب این کار را از زمان کوچک بودنش به او آموزش دهید. اما حتی اگر سگ یا گربه شما نوزاد هم باشند، نمی توانید در حمام او را مستقیماً به داخل آب بیندازید. همانطور که مثلا در حمام، دوش آب را روی کودک خود نمی گیرید!

شما برای شستن حیوانات به یک استراتژی یا یک برنامه درست و حسابی نیاز دارید. این استراتژی کمک می کند که حیوان خود را طوری آموزش دهید که یک عمر از شسته شدن لذت ببرد.

سگ در حمام با موهای پر از کف

بعد از شستشوی سگ با شامپو، بدن او را به دقت آبکشی نمایید تا کف روی بدن یا سر او باقی نماند.

 

۱- استفاده از اسباب بازی ها در زمان حمام کردن حیوان خانگی

برای انجام یک حمام دلچسب، گذاشتن اسباب بازی ها داخل حمام از قبل، ضروری به نظر می رسد. با این موجودات دوست داشتنی در زمان شستنشان بازی کنید و اسباب بازی های مورد علاقه آنها را در اختیارشان قرار دهید. به این ترتیب شما به آنها می آموزید که حمام اصلا مکان ترسناکی نیست.

مطمئناً بازی کردن در وان برای بچه ها جذاب و دلچسب است. به همین ترتیب، بردن اسباب بازی در داخل وان برای حیوان خانگی شما هم جالب و سرگرم کننده است. (البته فقط اسباب بازیهایی که از پلاستیک ساخته شده اند). حیوانات خانگی عاشق اسباب بازی هایی هستند که خوراکی هایی در آنها پنهان شده است. ما انواع اسباب بازی های حاوی خوراکی که دندان ها را تمیز می کنند و نفس را خوشبو می کنند را به شما توصیه می کنیم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ۵ نکته مفید در مورد آموزش اطاعت پذیری به سگ

۲- دمای مناسب آب برای شستن گربه و سگ

در زمان حمام کردن و شستن حیوان، باید به دمای آب توجه ویژه ای داشته باشید. توله سگ ها و بچه گربه ها نسبت به گرما و سرمای آب در حمام بسیار حساس هستند. ابتدا مطمئن شوید که آب حمام برای حیوان خانگی ولرم و است! در واقع گرمای آن در زمان شستن به اندازه ای است که پوست حساس حیوان کوچولوی نازنین شما را نمی سوزاند.

همچنین آب داغ در زمان حمام کردن می تواند برای توله سگ یا بچه گربه شوک آور باشد. بنابراین، رعایت این نکته بسیار مهم در مورد دمای مناسب آب برای شستشو حیوانات را فراموش نکنید. وقتی برای اولین بار حیوان خانگی خود را در آب می شویید، حتما این نکته را به خاطر داشته باشید. بعد از آن کم کم متوجه خواهید شد چه دمایی برای او مناسبتر است.

۳- جلوگیری از لغزیدن حیوان خانگی در آب حمام

برای یک حیوان کم سن و سال که هرگز در آب قرار نگرفته است و حمام نرفته است، سر خوردن و لغزیدن در آب می تواند به اتفاق ترسناکی که هیچکسی دوستش ندارد، تعبیر شود. انداختن یک حصیر ضد لغزش در کف وان، گزینه مناسبی برای جلوگیری از سر خوردن حیوان در وان حمام است. با وجود این حصیر، حیوان خانگی شما در زمان شسته شدن، امنیت خاطر خواهد داشت و استحمام برای او آسیب زا نخواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: نکاتی در مورد انتخاب و آماده سازی خاک گربه

۴- شامپو و لوسیون مناسب شستشوی حیوان خانگی

بهترین راه برای شستشو مناسب حیوانات بازیگوش در وقت حمام، تهیه شامپوها و نرم کننده هایی با کیفیت بالا برای آنها است که امیدواریم از مواد اولیه با کیفیت بالا ساخته شوند. خوشبختانه برخی از بهترین شوینده های سگ و گربه با قیمت های مناسب در فروشگاه پت خرید در دسترس هستند. بنابراین برند یا برندهایی را انتخاب کنید که حیوان خانگی شما آنها را دوست دارد.

سگ قهوه ای در تشت آبی که 2 شامپو در کنار آن قرار دارد و صاجب سگ در حال شستن سگ است.

انتخاب شامپوی مناسب برای سگ به عوامل مختلفی مثل نوع پوست سگ بستگی دارد.

۵- تشویق در زمان حمام کردن حیوان خانگی

قبل از حمام کردن، در هنگام شستن و به ویژه بعد از شستشوی سگ یا گربه تان به او تشویقی بدهید. اما اطمینان حاصل کنید که این جایزه ها برای دوست پشمالوی شما سالم هستند. این موجودات عاشق تشویقی های ارگانیک، سالم و خوشمزه هستند.

برای حمام کردن بدون دردسر حیوان خانگی، به جایزه های خوب اما با قیمت مقرون به صرفه فکر کنید. شما می توانید با دادن چیزهای بسیار کوچک به عنوان تشویقی، حیوان خانگی کوچولوی خود را بسیار خوشحال کنید. در این صورت او همیشه برای نظافت و شسته شدن در حمام تمایل نشان می دهد. علاوه بر آن تشویقی باعث می شود حیوان خانگی دیگر هرگز از حمام فرار نکرده و یا از آن نترسد

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x