مرداد ۶, ۱۴۰۳

چقدر غذای خشک برای سگ کافیه؟ جدول غذای خشک سگ

امروزه چالشی که در بین صاحبان سگ‌ها است، مقدار غذای خشک مورد نیاز سگ بوده و سوالی که پیش میاید این است که دقیقا چقدر باید به سگ غذا خشک بدهیم؟ اما به طور کلی باید بگوییم که تعیین مقدار غذایی که باید به سگ بدهید همیشه یکسان نیست. سگ خانگی شما با توجه به شرایطی که دارد مانند سن، نژاد، اندازه، وزن و … مقدار غذای خشک مصرفی او متغیر خواهد شد. بنابراین شما باید بنا بر شرایط سگ خود یک رژیم تغذیه‌ای مناسب برای او برنامه ریزی کنید تا دوست پشمالوی شما همیشه شاد و سلامت باشد. در این مقاله قصد داریم درباره مقدار غذای مصرفی سگ برای شما در قالب یک جدول مصرف روزانه غذای خشک سگ مطالبی ارائه دهیم که دانستن آن خالی از لطف نیست. پس با ما همراه باشید. 

عواملی که بر روی میزان غذای خشک مصرفی سگ تاثیر دارد

بهتر است قبل از اینکه تصمیم به نگهداری از یک سگ را بکنید درباره همه مسائلی که درباره داشتن حیوان خانگی است، را بدانید. یکی از آن مسائل مهم تغذیه سگ است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت. حال عواملی بر روی مصرف غذای خشک سگ موثراند که در ادامه آنها را مشاهده خواهید کرد.

وزن سگ

وضعیت بدنی سگ رابطه مستقیم با سلامت کلی او رابطه دارد. به گفته دامپزشک مشهور “دکتر کالی هریس” ، در صورتی که سگ شما وضعیت بدنی ایده‌آل نداشته باشد، حیوان دچار مشکل خواهد شد. برای پیشگیری از بروز مشکلاتی مانند اضافه وزن می‌توانید از یک روش مدیریتی تغذیه‌ای از خطر ابتدا به چاقی سگ جلوگیری کنید. برای این کار بهتر است با یک دامپزشک مجرب مشورت کنید. 

سطح فعالیت 

مسئله مهم دیگری که بر روی میزان مصرف غذای سگ تاثیر دارد سطح فعالیت حیوان است. اگر سگ شما در طول روز فعالیت زیادی دارد باید وعده غذایی که به او می‌دهید انرژی کافی برای سگ را تامین کند. می‌توانید در طی روز سه الی چهار بار بسته به نظر پزشک به او غذا بدهید. از سوی دیگر اگر سگ شما فعالیت کمتری دارد و مستعد اضافه وزن است، باید از غذاهای کم کالری استفاده کند. 

رابطه جثه سگ و مقدار غذا

سن سگ

سن سگ یکی دیگر از مسائلی است که با گذر زمان نیازهای تغذیه‌ای حیوان را تغییر می‌دهد. زمانی که سگ بین ۱ ماه تا ۱ سال است به یک نوع غذا احتیاج دارد، سگ بالغ به یک نوع غذا و سگ‌های مسن به یک نوع غذای مخصوص احتیاج دارند. در این بین سگ‌های عقیم شده نیز به فرمول‌های غذایی ویژه‌ای نیاز دارند.

در هر صورت، توصیه می‌شود با دامپزشک سگ خود مشورت کرده تا برنامه تغذیه مناسب و نیازهای خاص سگ خود را مشخص کنید. این اقدام به حفظ سلامت و رشد درست سگ شما کمک خواهد کرد. همچنین برای اطمینان از سلامت غذای خشک سگ می‌توانید از یک پت شاپ آنلاین معتبر استفاده کنید. پت خرید یک پت شاپ آنلاین است که بهترین غذاهای مخصوص برای پت خانگی شما را در وب سایت خود ارائه کرده است تا بتوانید به راحتی خرید غذای سگ خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. 

جدول مصرف روزانه غذای خشک سگ

جدول محاسبه غذای خشک سگ یک راهکار مفید برای تعیین میزان تغذیه مناسب سگ شماست. این جدول شامل راهنمایی‌هایی است که بر اساس نیازهای مختلف سگ‌ها در مواردی مانند جثه، سن و سبک زندگی، تهیه شده است. با مطالعه و استفاده از این جدول، می‌توانید بهترین غذا را برای سگ خود انتخاب کرده و مقدار مناسبی از آن به او ارائه دهید.

با استفاده از جدول محاسبه غذای خشک سگ، می‌توانید میزان و نوع غذا را به‌طور دقیق‌تر تعیین کنید. همچنین می‌توانید با مشاوره دامپزشک یا متخصص تغذیه حیوانات، برنامه تغذیه مناسبی را برای سگ خود تنظیم کنید. 

اندازه سگ (به کیلوگرم) میزان غذای خشک (به پیمانه)
۱٫۵ تا ۶ یک سوم پیمانه تا یک پیمانه
۶ تا ۹ یک پیمانه تا یک‌ و یک‌‌سوم پیمانه
۹ تا ۱۶ یک‌ و یک‌‌سوم پیمانه تا دو پیمانه
۱۶ تا ۲۳ دو پیمانه تا دو‌ و دو سوم پیمانه
۲۳ تا ۳۴ دو و دو سوم پیمانه تا سه و یک سوم پیمانه
۳۴ تا ۴۵ سه‌ و یک‌سوم پیمانه تا چهار و یک‌چهارم پیمانه
۴۵ به بالا ¼ پیمانه به ازای هر ۵ کیلو

در حالت کلی، تغذیه مناسب برای حفظ وضعیت بدنی سالم سگ شما باید غذایی با کیفیت، کامل و متعادل باشد. برای مثال، سگ‌های فعال و پر تحرک به مقدار بیشتری کالری و پروتئین نیاز دارند تا انرژی و عناصر غذایی لازم برای فعالیت‌هایشان را تامین کنند. از طرف دیگر، سگ‌هایی که کمتر فعالیت می‌کنند، به مقدار کمتری کالری نیاز دارند تا از افزایش وزن غیر ضروری جلوگیری شود.

زمان مناسب برای دادن غذای خشک به سگ

چقدر و چه زمان به سگ غذا بدیم

سگ‌های بالغ معمولاً در طول روز باید دو وعده غذا بخورند یک وعده در صبح و یک وعده عصر. اگر این برنامه غذایی را از نظر زمانی ثابت نگه دارید شاهد سلامت و عملکرد صحیح گوارش حیوان خواهید بود. به طور کلی یک برنامه غذایی برای سگ تنظیم کنید و طبق آن با توجه به سن، وزن و فعالیت سگ، به او غذا بدهید. در کنار غذای خشک حتما گاهی از غذای خانگی مخصوص برای سگ (یعنی سبزیجات و گوشت پخته شده بدون ادویه و چاشنی) و سبزیجات خام مفید برای سگ نیز استفاده کنید. استفاده از مواد غذایی مفید برای سگ در کنار غذای خشک باعث می‌شود تمام نیازهای تغذیه‌ای سگ تامین شود. 

کلام آخر

در این مقاله درباره اینکه چقدر باید به سگ غذای خشک بدهیم مطالبی به شما ارائه کردیم و در قالب یک جدول محاسبه غذای خشک سگ را به طور واضح بیان کردیم. امیدواریم این مقاله مورد پسندتان قرار گرفته باشد و در آخر اگر سوال و یا نظری درباره این مقاله دارید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید. همچنین خوشحال می‌شویم که به وب سایت پت خرید مراجعه کنید و از تنوع غذای خشک سگ در این سایت بهره‌مند شوید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهام.ف
الهام.ف
5 ماه قبل

بسیار مفید بود ممنون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x