اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
بهترین غذای توله سگ

بهترین غذای توله سگ از بدو تولد

نگهداری از یک توله سگ بسیار جذاب بوده و باعث انگیزه و روحیه خوب در زندگی‌تان می‌شود. اما باید بدانید که مانند کودک انسان توله سگ نیز نیازمند مراقبت بسیاری است. قبل از اینکه بخواهید تصمیم به نگهداری از توله سگ را بگیرید باید نکات اساسی را به یاد داشته باشید. 

یکی از مهم ترین نکات، غذای توله سگ است زیرا در سلامت و رشد آنها رابطه مستقیم دارد. معمولا توله سگ‌ها هر چیزی جلوی دهانشان بگذارید را می‌خورند، به همین دلیل هم باید به تغذیه آنها توجه بسیاری داشته باشید. اگر از همان ابتدای نوزادی تغذیه سگ مناسب باشد سلامت او در طی مراحل رشد و بلوغ تامین خواهد شد. در ادامه این متن قصد داریم درباره غذای توله سگ از بدو تولد تا بلوغ نکاتی به شما بگوییم. پس با ما همراه باشید.

بهترین غذا برای توله سگ 

خوب است بدانید که غذای توله سگ ۱ ماهه با غذای توله سگ سه ماهه متفاوت است. به همین دلیل باید در انتخاب بهترین غذا برای توله سگ به چند پارامتر توجه داشته باشید. غذایی که باید به توله سگ ‌ها بدهید باید شامل: چربی، پروتئین، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات و انواع ویتامین باشد تا نیازهای جسمی برای سلامت و رشد توله سگ را تامین کند. 

به دلیل اینکه توله‌ها سیستم گوارشی حساسی دارند نمی‌توانند غذاهای سفت و سنگین بخورند. همچنین هضم برخی غذاها شاید برای توله سگ سخت باشد. با توجه به این مسائل باید بهترین راه برای انتخاب یک غذای مناسب استفاده از غذاهای صنعتی و تجاری است که با توجه به شرایط هر سگی تولید می‌شود. در کنار همه اینها شما می‌توانید با یک دامپزشک مجرب مشورت کرده و برای توله سگ‌تان غذای خانگی تهیه کنید. 

غذای توله سگ از بدو تولد

انواع غذای مناسب توله سگ

توله سگ شما اگر تغذیه مغذی و مناسبی داشته باشد، زندگی شاد و سلامتی خواهد داشت. انواع غذای مناسب برای توله‌ها در بازار موجود است که می‌توانید از آنها تهیه کنید. در ادامه این غذاها را برای شما تقسیم بندی کرده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

غذای خشک و تر

قبل از اینکه سگ بتواند غذای خشک یا تر مناسب سنش را بخورد باید از شیر مادرش تغذیه کند. معمولا مصرف شیر مادر در بین توله‌ها تا هشت هفته اول بوده و بعد می‌توانند غذاهای جامد بخورند. اما این تغییر غذایی باید به صورت آرام و پیوسته انجام شود تا گوارش توله سگ دچار مشکل نشود. 

زمانی که توله سگ از شیر گرفته شد می‌توانید به او غذای تر بدهید. همچنین می‌توانید غذای خشک را با مقداری آب گرم مخلوط کرده تا نرم شود و به او بدهید. اما بهتر است در ابتدای شروع خوردن غذا، با غذای تر و نرم شروع کرده و بعد به سراغ غذای خشک بروید. 

غذای بدون غلات و گندم

برخی از سگ‌ها به غلات حساسیت دارند و دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. به همین دلیل شما می‌توانید در صورت مشاهده این مشکل از غذاهای بدون غلات و گندم استفاده کنید. 

غذای خانگی

اگر قصد این را دارید که به توله سگ خود غذای خانگی بدهید، توجه داشته باشید که باید در وعده‌ای که برای او حتما ترکیباتی که در بالا گفته شد باشد. حتما غذایی که به سگتان می‌دهید به طور کامل پخته شود. برای مثال گوشت ها را باید کاملا بپزید و بعد به او بدهید. اما سبزیجاتی مانند خیار، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای و … نیاز به پخت ندارند و می‌توانید به صورت خام آن را به سگ بدهید. 

تشویقی

کودکی دورانی است که می‌توانید به راحتی سگ را مورد آموزش قرار دهید تا تربیت شود. بهترین راه برای یادگیری بهتر دادن تشویقی به گ است. برخی از تشویقی ها مخصوص توله سگ ها تولید می‌شوند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از میوه و برخی سبزیجات مانند هویج به عنوان تشویقی نیز استفاده کنید.

بهترین غذا و تشویقی برای سگ

تعداد دفعات غذایی توله سگ چگونه است؟

تعداد دفعاتی که توله سگ باید غذا بخورد، معمولا به شرایطی مانند سن، اندازه، نژاد، سطح فعالیت و نیازهای فردی آن بستگی دارد. توصیه می‌شود تا شش ماهگی، توله سگ سه وعده غذا در روز بخورد. این سه وعده می‌تواند شامل وعده صبحانه، ناهار و شام باشد.

سپس بعد از شش ماهگی، این وعده‌های غذایی به دو وعده در روز تبدیل شده که یک وعده آن صبح و یک وعده آن شب به سگ داده می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که این توصیه‌ ممکن است برای هر سگ متفاوت باشد. برخی از سگ‌ها نیاز دارند در طول روز بیشتر از دو وعده غذا بخورند، به ویژه اگر فعالیت بدنی زیادی داشته باشند.

مهمترین نکته این است که رژیم غذایی توله سگ‌تان را با راهنمایی دامپزشک خود هماهنگ کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند که چقدر غذا باید به توله داده و چگونه تقسیم بندی کنید تا نیازهای غذایی سگ شما برطرف شود.

مواد غذایی مضر برای توله سگ ها

برخی از مواد غذایی که ما انسان ها مصرف می‌کنیم و با اینکه برای ما مفید بوده اما برای سگ ها بسیار مضر است. این مواد غذایی شامل: آووکادو، انگور، کشمش، پیاز، سیر، پیازچه، لبنیات کارخانه ای و صنعتی، کافئین و قهوه، قند، کیک و خوراکی‌های دیگر است. حتما به این لیست توجه داشته باشید تا سگتان دچار بیماری و عارضه‌های دیگر نشود. 

چه زمانی باید به توله سگ غذای دوران بلوغ را بدهیم؟

بهترین غذا برای سگ در حال رشد

همانطور که در بالا گفته شد غذای توله سگ با غذای سگ بالغ بسیار متفاوت است و در هر سنی حیوان باید غذای مخصوص به سن خود را مصرف کند. حدودا سگ زمانی که به ۱ سال می‌رسد یعنی به دوران بلوغ خود رسیده است. از آن پس شما می‌توانید غذای مناسب برای سگ بالغ را به او بدهید. 

جمع بندی

در این مقاله درباره غذای توله سگ مطالبی به شما ارائه دادیم. امیدواریم این مقاله مورد پسندتان واقع شده باشد و از آن بهترین استفاده را برده باشید. با تشکر از همراهی شما تا انتهای این مقاله از شما خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید غذای مخصوص توله سگ را از پت شاپ آنلاین پت خرید سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x