اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

فواید و مضرات استخوان برای سگ ها چیست؟

خرید و تهیه استخوان برای سگ ها باید متناسب با سلیقه و سن آنها صورت بگیرد. استخوان مرغ و خرگوش یا ماهی یا گاو و گوسفند برای هر سگی دوست داشتنی و جذاب است. در این مقاله از مجله پت خرید می خواهیم از فواید و مضرات خوردن استخوان برای سگ اطلاع پیدا کنیم.

 

فواید خوردن استخوان برای سگ

خیلی از سگ ها دوست دارند استخوان بخورند و این عمل به آنها کمک می کند از انباشته شدن جرم دندان ها جلوگیری کنند. خوردن استخوان برای سگ نتیجه ای مانند مسواک زدن برای او دارد.

خیلی مهم است که برای سگ استخوانی بزرگ تهیه کنید زیرا استخوان های کوچک در اثر جویدن خرد شده و باعث خطر خفگی می شوند.

 

مضرات خوردن استخوان برای سگ

هیچگاه به سگ استخوان مرغ و خرگوش ندهید چون زود خرد می شوند و تراشه های تیزی دارند که خوردن آنها سبب پاره شدن رودۀ و یا زخمی شدن دهان سگ می شود و بسیار خطرناک است. مطالعه مطلب گر سگ استخوان مرغ خورد چه کنیم؟ در این زمینه به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

هیچگاه استخوان تازه پخته شده که گرم است را بر روی زمین در هوای آزاد و یا بر روی فرش قرار ندهید، چون از لحاظ بهداشتی این عمل نادرست است و سبب بیماری سگ می شود.

 

آیا سگ ها ترجیح می دهند استخوان بجوند؟

در بسیاری موارد سگها به صورت غریزی ترجیح می دهند استخوان بجوند. اما اگر سگ شما تمایلی به خوردن استخوان نشان نداد، احتمالا علت آن را باید در زمان تولگی جستجو کنید. اگر از سنین پایین استخوان را در اختیار توله قرار دهید از آن استقبال خواهد کرد.

جویدن استخوان در دورانی که لثه سگ به علت در آوردن دندان می خوارد بسیار موثر و لازم است. در غیر این صورت ممکن است سگ به جویدن اجسام دیگر بپردازد و دچار آسیب شود.

شما می توانید از انواع جویدنی های مخصوص سگ برای این منظور استفاده کنید. مانند: استخوان های مصنوعی و انواع گوشت های خشک.

 

سخن پایانی

بیاد داشته باشید که سگها ذائقه های مختلفی دارند و باید ببینید سگتان چه طعمی را می پسندد و نسبت به علاقه اش برایش جویدنی را خریداری کنید.

همچنین باید به سگتان بیاموزید که هر زمان می خواهید بتوانید استخوان را از کنارش بردارید. در غیر این صورت زمانی که سن سگ بیشتر شود اجازۀ این کار را به شما نخواهد داد و ممکن است شما را گاز بگیرد.

پت خرید را دنبال کنید :‌
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x