اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
سگ در حال خوردن استخوان مرغ

استخوان مرغ برای سگ خوب است؟ اگر سگ استخوان مرغ خورد چه کنیم؟

شما فقط یک دقیقه از آشپزخانه خارج می شوید. اما وقتی برمی گردید، می بینید اتفاقی که نباید می افتاد، افتاده است. مرغ سوخاری شما دیگر سر جایش نیست. تنها مقصر احتمالی کسی است که روی زمین نشسته، نفس نفس می زند، دم خود را تکان می دهد و کاملاً از کار خودش راضی به نظر می رسد. وقتی می فهمید سگ شما استخوان های مرغ را هم خورده است، وحشت می کنید آیا باید او را سریعا به دامپزشکی رساند؟ در صورتی که فهمیدید سگ شما استخوان مرغ خورده، باید برای مراقب از او اقداماتی انجام دهید. پیشنهاد می کنیم برای دانستن این اقدامات، این مقاله از مجله پت خرید را دنبال کنید.

خوردن استخوان مرغ توسط سگ بد است؟

سگ ها هزاران سال است که استخوان می خورند و در بیشتر مواقع آنها را به راحتی هضم می کنند. به طور معمول استخوان های مرغ پس از عبور از معده و قبل از اینکه خطری برای حیوان ایجاد کنند، در اسید معده حل می شوند. اما استخوان های حیوانات دیگر، مانند گاو و خوک، می توانند به طور قابل توجهی مشکلات و بیماری ایجاد کنند.

ایجاد انسداد در دستگاه گوارش سگ با استخوان

استخوان‌های پخته مرغ از استخوان‌های خام نرمتر هستند. اما برخی از آنها می توانند برای اندازه دهان سگ خانگی شما، نسبتاً بزرگ باشند. اگر سگ اینگونه استخوان ها را ببلعد و در مری او گیر کند، می تواند باعث ایجاد انسداد در مری او شود.

گاهی تکه های سخت استخوان مرغ در قسمت فوقانی حلق یا در پشت حلق یا در ابتدای راه هوایی مجاری تنفسی سگ گیر می کند. این یک وضعیت اضطراری است که در آن سگ علائم قابل توجهی را نشان می دهد و ممکن است به شدت سرفه کند یا دچار مشکل در تنفس شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: علائم سرماخوردگی سگ

سگ در فکر تعقیب کردن صاحبش

استخوان های ریز مرغ ممکن است باعث مشکلات گوارشی برای سگ شود

اگر سگ استخوان مرغ خورد چه کار کنیم؟

پس از اینکه سگ شما استخوان مرغ خورد، لازم است در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود. اگر مجرای هوایی فوقانی یا مجاری روده سگ شما مسدود گردیده، این وضعیت باید به سرعت رفع شود.

شاید بتوانید این تکه های سخت را ببینید. شاید هم بتوانید آنها را در بیاورید. پس تا جایی که می توانید، باید بدون ایجاد ناراحتی بیشتر برای سگ ، تکه های استخوان مرغ را بیرون بیاورید. در غیر اینصورت باید حیوان خانگی خود را در اسرع وقت نزد دامپزشک ببرید تا مشکل را برطرف کند. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بلافاصله سگ را نزد دامپزشک ببرید:

  • کم اشتهایی
  • استفراغ کردن
  • اسهال داشتن
  • بی حال بودن
  • حالت تهوع داشتن
  • استفراغ کردن
  • جاری بودن آب دهان
  • سرفه کردن
  • مشکل داشتن در تنفس

بیشتر بخوانید: انتخاب قلاده مناسب برای سگ با توجه به محیط

در چه مواقعی نگران استخوان خوردن سگ نباشیم؟

اگر سگ شما سرحال است، مثل همیشه فعالیت می کند، خوب غذا می خورد و رفتارش کاملاً طبیعی به نظر می رسد، مطمئن باشید که حالش خوب است و مشکلی برایش پیش نیامده است. پس اصلا جای نگرانی نیست.

اما به عنوان یک قاعده کلی از تهیه اینگونه خوراکی ها برای سگ خانگی خود کاملاً خودداری کنید. اگر هم غافل شدید و سگ شما یواشکی یک تکه استخوان خورد و مضطرب به نظر رسید، وقت تلف نکنید. هر چه سریعتر اقدام کنید و با یک دامپزشک تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: گلابی برای سگ مفید است؟

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد استخوان خوردن سگ ها برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x