فروردین ۹, ۱۴۰۳
دامپزشک زن خوش اخلاق در حال معاینه سگ

چگونه بهترین دامپزشک را برای حیوان خانگی‌تان انتخاب کنید

انتخاب بهترین دامپزشک برای حیوان خانگی‌تان مسئله بسیار مهمی است که حتما باید برای آن وقت صرف کنید. دامپزشک شخصی است که با زندگی حیوان‌تان سر و کار دارد، او را از مرگ نجات می‌دهد و سلامت او را تحت نظر می‌گیرد. هم شما و هم حیوان‌تان قبل از آنکه با تعداد جلسات زیاد و تشکیل پرونده، خود را مقید به رفتن به یک دامپزشکی کنید باید با دامپزشک خود راحت و از او مطمئن باشید. در این مقاله از پت خرید نکاتی برای انتخاب بهترین دامپزشک برای شما نوشته‌ایم.

نظر شخصی دیگران را بپرسید

یکی از بهترین راه‌ها برای انتخاب دامپزشک مناسب، پرس‌وجو کردن از دوستان و اعضای فامیل است. خانواده‌های دیگری که حیوان‌ خانگی دارند ممکن است دامپزشکان خوبی را سراغ داشته باشند که بتوانید ملاقات کنید. در نتیجه اولین کاری که باید بکنید پرسش از دیگران است.

 

دامپزشک مناسب باید در درمان گونه حیوان خانگی‌ شما تخصص داشته باشد

دامپزشکان همه مانند هم نیستند. دامپزشکان مختلف با سر و کله زدن بیشتر با یک گونه حیوان خاص در درمان آن نوع حیوان متبحر تر می‌شوند. مثلا دامپزشکانی هستند که تجربه بیشتری در درمان خرگوش، گربه یا پرندگان دارند. اگر شما سگ دارید، لازم است که حتما سراغ دامپزشکی بروید که به طور ویژه در درمان سگ باتجربه تر و متخصص است. در نتیجه قبل از اینکه دامپزشک ثابت حیوان خود را انتخاب کنید در مورد میزان تجربه آن‌ها در مورد نوع حیوان ‌تان سوال کنید.

بیشتر بدانید: ۵ توصیه بهداشتی مهم برای سگ در زمان مراجعه به دامپزشک

 

مطمئن شوید پرسنل کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی دارای مدرک معتبر باشند

اگرچه مردم فرض را بر این می‌گذارند، اما همیشه هم اینگونه نیست. مطمئن شوید که دامپزشک مورد نظرتان قطعا دارای تحصیلات و مدرک معتبر است. همچنین از مدرک سایر پرسنل نیز اطمینان حاصل کنید چرا که ممکن است بسیاری از آن‌ها تنها دانشجویان این رشته یا تکنیسین‌های تجربی باشند و تخصص و تجربه لازم را برای تضمین سلامت حیوان‌تان نداشته باشند.

بدون رودربایستی و صمیمانه از آن‌ها در مورد مدرک و تخصص‌شان بپرسید. با کمک اینترنت و تحقیقاتی از مرکز آموزش آن‌ها نیز می‌توانید از صحت پاسخ‌هایی که شنیده‌اید مطلع شوید. فراموش نکنید ممکن است سلامت حیوان‌ خانگی خود را با یک سهل انگاری کوچک به مخاطره بیندازید.

 

در مورد رهیافت دامپزشک برای حیوانات و داروها بپرسید

کار یک دامپزشک خوب فقط تجویز دارو نیست بلکه مراقبت کردن از تمام جنبه‌های سلامت حیوان است. دامپزشکان در مورد حیوانات و داروها رهیافت های متفاوتی دارند. گپ کوتاهی با دامپزشکی که قصد شروع با او دارید در مورد مسائل سلامت و پیشگیری بزنید. اگر اتفاق نظر ندارید پس همچنان باید به جستجو ادامه دهید.

بیشتر بدانید: مراقبت از سگ بعد از جراحی؛ مراقبت ها برای تسریع بهبودی

 

مکان و هزینه را در نظر داشته باشید

اگر یک موقعیت اورژانسی اتفاق بیفتد، لازم است که فورا خود را به دامپزشک برسانید. سعی کنید دامپزشکی  را انتخاب کنید که نهایتا کمتر از یک ساعت با شما فاصله داشته باشد.

هزینه‌ها نیز تا حد زیادی ممکن است به دامپزشک بستگی داشته باشد. در نتیجه قبل از تشکیل پرونده حیوان‌تان و شروع همکاری، از مناسب بودن هزینه نسبت به بودجه شما مطمئن شوید. ممکن است بهترین دامپزشک هزینه زیادی داشته باشد ولی شما بتوانید با یک هزینه معقول، دامپزشک خوب و معتمد پیدا کنید

 

هم شما و هم حیوان‌ خانگی‌تان باید با دامپزشک راحت باشید

حتی بهترین و وارد ترین دامپزشک هم باید خوش اخلاق باشد. راحتی با دامپزشک‌تان بسیار مهم است زیرا شما باید بتوانید همه مسائل را در مورد حیوان‌ خانگی‌تان با او در میان بگذارید. همین موضوع در مورد حیوا‌ن خانگی‌تن نیز صادق است. چراکه آن‌ها نیز باید در دامپزشکی احساس راحتی کنند. برخی از ناراحتی‌های ابتدایی برای سگ‌ها طبیعی است اما نشانه‌هایی از خشم، ترس یا استرس نسبت به یک دامپزشک، خط قرمز شما برای انتخاب دامپزشک مناسب خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: آیا بوسیدن و لیسیدن سگ خطر دارد؟ خطر بزاق سگ برای انسان ها

 

نگاه کنید وسایل و امکانات موجود تمیز باشند

در اطراف کلینیک بگردید و میزان تمیزی وسایل را در نظر داشته باشید. اگر محیط کمی کثیف و رنگ و رو رفته به نظر می‌رسید در نتیجه وقت آن است که به دنبال دامپزشک دیگری باشید. چراکه مرکز درمانی حیوانات باید به اندازه بیمارستان‌های مخصوص انسان‌ها تمیز باشد.

معارفه‌های اشخاص برای شروع جستجو، بسیار سودمند است اما هنوز اول شما، خودتان باید برای شناخت دامپزشک و کارکنان زمان صرف کنید. در مورد سابقه و تجربه آن‌ها بپرسید و ببینید که آیا دیدگاه آن‌ها با شما مشابه است یا خیر. مطمئن شوید که هم شما هم حیوان‌تان با محیط دامپزشکی و شخص دامپزشک راحت باشید. دامپزشک نقش مهم و قابل ملاحظه‌ای را در زندگی حیوان‌تان بازی می‌کند. در نتیجه آنقدر به جستجو ادامه دهید تا شخص مناسب را پیدا کنید.

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد انتخاب کردن دامپزشک خوب برای حیوان خانگی برایتان مفید بوده باشد. شابد بتوانید با استفاده ار نکات بالا بهترین دامپزشک را برای حیوان خانگی خود انتخاب کنید و با آگاهی بیشتری این کار رو انجام بدهید. همچنین اگر نظر یا پیشنهادی دارید در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x