فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پاسخ به سوالات رایج درباره عروس هلندی

حتما برای شما هم سوالات زیادی درباره نحوه نگهداری از عروس هلندی پیش آمده است. در این مقاله از مجله پت خرید به سوالات رایج در مورد عروس هلندی ها پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

همچنین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نگهداری از عروس هلندی به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم مقاله نگهداری از عروس هلندی و نکات مهم سلامت،تغذیه و رفتارهای عروس های هلندی را مطالعه کنید.

۱- چه غذایی باید به عروس هلندی خود بدهیم؟

بهترین غذا برای عروس هلندی دانه‌ی مخصوص خودش است. غذاهای آماده و شرکتی متنوعی برای عروس هلندی ها وجود دارد که تمام نیازهای تغذیه این پرنده را تامین می کنند. شما همچنین می‌توانید سیب زمینی له شده، پاستا و تکه‌های میوه بدهید. برای خرید غذای عروس هلندی از پت خرید می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: تخمه کدو دسری خوشمزه برای پرندگان

۲- آیا عروس هلندی در گروه طوطی سانان قرار دارد؟

بله، عروس هلندی در گروه طوطی سانان قرار دارد. عروس هلندی‌ها رفتارهای طوطی سانان را دارد. همچنین حالت پاهای آن‌ها مانند طوطی‌های دیگر است و دو انگشت جلویی و دو انگشت عقبی دارد. این طوطی‌های کوچک به استرالیا تعلق دارند و شباهت زیادی به کاکادو دارند.

۳- آیا عروس هلندی‌ها می توانند حرف بزنند؟

با این که عروس هلندی‌ها نمی توانند به خوبی دیگر گونه‌های طوطی حرف بزنند اما می‌توانند چند کلمه یا صدا را یاد بگیرند. عروس هلندی‌های نر بیشتر از ماده ها حرف می زنند. 

بیشتر بدانید: بیماری مایکوپلاسما در پرندگان

همچنین بخوانید: بیماری کبد چرب طوطی و عروس هلندی

۴- عروس هلندی من نر است یا ماده؟

رنگ گونه‌های عروس هلندی‌های خاکستری/نر نارنجی کم رنگ‌تری است. روی دم عروس هلندی‌های ماده طرح‌های راه راهی دیده می‌شود. در نژادهایی که رنگ‌های مختلفی دارند (مانند مرواریدی) تنها راه شناسایی جنسیت تست DNA است. در بعضی از این پرندگان رفتار در میان جنسیت‌ها تفاوت‌هایی دارد مثلا عروس هلندی‌های نر بیشتر سوت می‌زنند و امکان حرف زدنشان بیشتر است.

۵- من باید چه قفسی برای عروس هلندی خود تهیه کنم؟

عروس هلندی‌ها پرنده‌های فعالی هستند پس به قفس نسبتا بزرگی نیاز دارند. یک قفس با ۲۴ اینچ طول و ۲۴ اینچ ارتفاع داشته باشد برای عروس هلندی مناسب است. بهتر است قفسی تهیه کنید که تمیز کردن و دسترسی به ظرف آب و غذای آن راحت باشد.

 

۶- کدام جنسیت عروس هلندی پرنده خانگی بهتری است؟

هر دو جنسیت عروس هلندی ها پت های خیلی خوبی هستند.معمولا نر ها بیشتر سوت و حرف می زنند.مراقب تخم گذاری عروس هلندی های ماده باشید.

همچنین بخوانید: مضرات آینه گذاشتن برای طوطی و عروس هلندی

۷- آیا عروس هلندی با مرغ عشق(پاراکیت) کنار می آید؟

با این که مرغ عشق اندازه‌ی کوچک تری از عروس هلندی دارد اما تهاجمی تر است. اگر یک مرغ عشق و عروس هلندی در یک قفس مشترک نگهداری شوند ممکن است مرغ عشق به عروس هلندی اجازه‌ی نزدیک شدن به ظرف غذا و آب را ندهد. اگر شما می‌خواهید یک عروس هلندی و مرغ عشق را در یک قفس نگه دارید باید آن‌ها را از قبل با هم آشنا کرد.

۸- چگونه می‌توان تشخیص داد که یک عروس هلندی مریض است؟

بیشترین نشانه‌ی مریضی یک عروس هلندی تغییر در رفتار آن است. یک عروس هلندی سالم فعال و هوشیار است. یک عروس هلندی که مدت زیادی گوشه‌ی قفسش پف می‌کند و می‌خوابد می‌تواند بیمار باشد. اگر کوچک‌ترین نشانه‌ای از بیماری در عروس هلندی خود دیدید هر چه زودتر به دامپزشک مراجعه کنید. معمولا بیشتر پرندگان نشانه‌های بیماری مشخص و واضحی ندارند زیرا در طبیعت بیشتر پرندگان شکار خوبی برای حیوانات دیگر هستند و سعی می‌کنند بیماری خود را تا حد ممکن پنهان کنند.

۹- آیا عروس هلندی من با گربه یا سگ‌ها کنار می آید؟

سعی کنید هیچ وقت عروس هلندی خود را با حیوانات دیگر تنها نگذارید زیرا موجوداتی بی دفاع هستند و امکانش هست که آسیب ببینند.

همچنین بخوانید: حمام کردن عروس هلندی

۱۰- چگونه به عروس هلندی خود یاد دهیم که روی دستمان بیاید و اجازه دهد نازش کنیم؟

در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد که خود عروس هلندی روی دستتان بیاید و ممکن است صدای هیس در بیاورد یا گاز بگیرد. در ابتدا شما باید کاری کنید که عروس هلندی‌تان به شما عادت کند. مثلا کنار قفسش بنشینید اما با آن ارتباط چشمی برقرار نکنید. وقتی عروس هلندی شما کنارتان احساس آرامش کرد می‌توانید به آن جایزه دهید. از این لحظه به بعد می‌توانید آموزش‌های اصلی را شروع کنید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mahdi
mahdi
3 سال قبل

چگونه عروس هلندی را شکار کنیم

6
15
mahdi
mahdi
3 سال قبل
پاسخ به  mahdi

اگه میشه راهنماییم کنید

2
5
زهرا
زهرا
5 ماه قبل
پاسخ به  mahdi

دوست عزیز سلام
واقعیت این هست که عروس هلندیهای وحشی در طبیعت انجا زندگی بهتری دارند..اگر اینکاررا کنید هم شرایط اورا سخت میکنید هم خودتان …

6
0
طاها
11 ماه قبل

سلام من یک عروس نر دارم چند روز پیش براش یه ماده خریدم
سن ماده ۱ سال ونر ۳ ساله میخواستم ببینم جفت میشن یانه
عروس نر هم ۲ روزه از لونه بیرون نمیاد
یه راهنمایی کنید تشکر

ابوالفضل
ابوالفضل
7 ماه قبل

مول حق شدن

رشید سلطانی راد

سلام خسته نباشید..دوتا عروس. هلندی نرماده دارم که باهم درمواردی باهم دعوا میکنند تا الان جفت نشده اند گاهن خیلی سرهاشونا زیر شکم قرامیدهند وازهم درخواست نوازش دارند ولی همدیگر میزنند آیا امیدی هست که جفت شوند

علیرضا
علیرضا
4 ماه قبل

سلام من ۴روزه یه عروس هلندی نر۴ماهه گرفتم که شب دوم وقتی لامپ ها رو خاموش کردیم خیلی ترسید و به اجبار بردمش آشپزخونه تا لامپ رو تا صبح براش روشن بگذارم شب سوم هم گذاشتمش آشپزخونه اما از امروز که روز چهارمه در قفسش رو باز میگذاشتم هر روز اما امروز خودش بیرون اومد اما همش میترسید بعد ۴۰ دقیقه بیرون بود که قفسش رو گذاشتم کنارش رفت داخل یه بار دیگه هم اومد بیرون دوباره رفت داخل الان اصلا غذا نمیخوره یه گوشه میشینه و همش چشاشو میبنده و انگار خیلی خسته هست و به خودش کشو قوس… بیشتر بخوانید

فرزاد
فرزاد
2 ماه قبل

من عروس هلندی م دیروز عصر رو شونه مادرم بوده و مادرم نمیدونسته و رفته تو بالاکن و تو پلاستیک غذا برای گربه ها ریخته پایین و عروس هلندی م از صدای برخورد غذا ها و پلاستیک ترسیده و فرار کرده،الا ۲شبه که من دارم دیوونه میشم حاظرps5رو بدم وحتی کلیه هامو بدم ولی عروس هلندی م برگرده،چون عروس هلندی م همش رو دستای خودم شب تاصبح می‌خوابید،حالا نمیدونم چه حالی هست،از تاریکی خیلی میترسه،کاش مرده بودم این روز رو نمیدیدم

Esmail
1 ماه قبل
پاسخ به  فرزاد

پیدا نشد

han
han
1 ماه قبل

سلام من عروس هلندیم بالش باد کرده و بادش خوب نمیشه چیکار کنم؟

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x