اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
سگی که توپ را برای صاحبش می آورد و انتظار تشویق شدن دارد.

پاداش های غیر خوراکی سگ که برای آموزش او موثرند

هیچ چیز به اندازه پاداش، برای تقویت روحیه سگ موثر نیست. به همین دلیل احتمالاً شما در منزل، یک قفسه پر از پاداش های غیر خوراکی سگ در نظر گرفته اید. به نظر می رسد که شما می توانید با دادن یک خوراکی دلچسب به حیوان خانگی خود، او را تشویق به یادگیری کنید. اما اگر حیوان خانگی شما با دادن غذا، انگیزه کافی پیدا نکند یا اینکه شما هیچ نوع خوراکی تشویقی مناسبی در دسترس نداشته باشید، چه باید بکنید؟

 باید بدانیم که خوردنی ها، تنها جوایزی نیستند که برای قدردانی از دوستان با وفای ما، استفاده می شوند. در حقیقت بهترین صاحبان سگ آنهایی هستند که از انواع “جوایز خلاقانه” استفاده می کنند تا به حیوانات خود کمک کنند تا آنها را با انگیزه، پاسخگو و آماده به کار نگه دارند.

سگ به رنگ قهوه ای و مشکی که صاحبش برای تشویق او، دستش را گرفته است.

هیچ چیز به اندازه پاداش، برای تقویت روحیه سگ موثر نیست.

آیا برای آموزش، باید از پاداش های غیر خوراکی سگ هم استفاده کرد؟

استفاده از تشویقهای غذایی در حین آموزش، برای این حیوان یک ابزار مهم به شمار می رود، اما واقعیت این است که شما همیشه نمی توانید جیبی پر از این موارد تشویقی داشته باشید (اگرچه با  انجام کار، حیوان خانگی شما بسیار خوشحال خواهد شد!).

هر چند استفاده از جوایز غذایی در مراحل پایه یادگیری این حیوان بسیار حیاتی است، اما زمانی که این حیوان دروس پایه را فرا گرفت، صاحبان این حیوانات خانگی باید کم کم از پاداشهای دیگر هم استفاده کنند. این بدان معناست که شما فقط گاهی اوقات باید از تشویقی های خوردنی برای تحسین رفتار خوب حیوان خود استفاده کنید.

خوب است بدانید: ۵ نکته مفید در مورد آموزش اطاعت پذیری به سگ

با این اوصاف، شناختن حیوان همیشه مهم است چون زمانی که او انتخاب های درستی انجام می دهد، دادن جوایز خلاق و غیر خوراکی به او، راهی آسان برای تشویق و ایجاد انگیزه در اوست. این امر به خصوص در مورد حیواناتی که با غذا، انگیزه کافی نمی گیرند، صدق می کند. جایزه دادن به حیوان با یک روش خلاقانه، به شما کمک می کند تا بتوانید حیوان خود را به جلسات آموزشی، علاقه مند تر کنید.

 

چه نوع پاداشی برای حیوان خانگی شما مفید است؟

قبل از اینکه بخواهید جوایز خلاقانه ای را در بین جلسات آموزشی حیوان خود بگنجانید ، باید به آنچه را که او واقعاً جایزه به حساب می آورد، فکر کنید. بهترین جوایز خلاقانه، آنهایی هستند که حیوان شما را به وجد می آورند. در حالی که علاقه مندیهای این حیوانات در تمام دنیا مشابه هم است، اما باید دانست که هر حیوان دارای علایق شخصی مخصوص به خود نیز هست که می توانید از آنها در زمان یادگیری او و حتی در زندگی روزمره اش استفاده کنید. چیزهایی که باعث شوند حیوان شما با لذت شروع به رقصیدن کند، بهترین گزینه برای تزریق انرژی به او هستند.

 شاید برایتان جالب باشد: بهترین غذاهای تشویقی سگ برای ایجاد انگیزه در او

 

چگونه پاداش های غیر خوراکی سگ را حین یادگیری به او بدهیم؟

جوایز خلاقانه را می توان در برنامه رسمی آموزش حیوان یا در زندگی روزمره او گنجانید. به خاطر داشته باشید که هر جایزه خلاقانه ای متناسب با هر موقعیتی نیست. پس برای آن برنامه ریزی کنید.

دقیقاً مانند تشویقی های خوردنی که به حیوان خود می دهید، جایزه های خلاقانه هم باید پس از اتمام کار حیوان، مثلا پس از اطاعت کردن از دستور شما یا پایان یک پیاده روی سر به راهانه، به او اهدا شود. مراقب باشید که از جوایز به عنوان رشوه استفاده نکنید. چون این کار در طولانی مدت نتیجه معکوس خواهد داد. زیرا ممکن است حیوان شما دیگر به دستورات شما پاسخی ندهد. مگر اینکه به او جایزه ای بدهید.

 

پاداش های غیر خوراکی سگ

 

در اینجا پنج ایده برای تهیه جوایز خلاقانه به شما ارائه خواهد شد. به این فکر کنید که حیوان خانگی شما چه چیزهایی را بیشتر دوست دارد تا بتوانید او را خوشحالتر کنید.

 

v   ستایش کردن

این جایزه خلاقانه، باید طبیعی به نظر برسد! بمباران کردن حیوان با کلمات تشویقی، کار آسانی است. در حقیقت ابراز رضایت در مورد همه کارهای شگفت انگیزی که حیوان ما انجام می دهد، راهی عالی برای تقویت پیوند بین صاحب حیوان و خود او و بهبود این رابطه دوستانه می باشد.

 

v    اسباب بازی ها

برای بسیاری از این حیوانات خانگی، اسباب بازی ها جزو جوایز رده بالا به حساب می آیند. فقط باید مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کنید که حیوانتان بیشتر از سایر اسباب بازیها دوستش داشته باشد.

 برخی از آنها ترجیح می دهند با کشیدن طنابی که گرفته اند مشغول بازی شوند. برخی دیگر هم از تعقیب و گریز دنبال اسباب بازی های خود لذت می برند. بعضی دیگر نیز عروسکهای مخمل را دوست دارند که می توانند آنها را نوازش کنند (یا حتی آنها را خراب کنند!). در این زمینه لازم است بدانید: چگونه بهترین اسباب بازی را برای سگ خود انتخاب کنید ؟

اسباب بازی برای تشویق سگ

برای بسیاری از این حیوانات خانگی، اسباب بازی ها جزو جوایز رده بالا به حساب می آیند.

v    نوازش کردن

اکثر این حیوانات یک جلسه ماساژ خوب را دوست دارند. اما مهم است که اطمینان پیدا کنید که حیوان شما در آن لحظه از نوازشهای شما لذت می برد. اگر هنگام انجام یک فعالیت پر جنب و جوش، از نوازش کردن حیوان به عنوان پاداش استفاده کنید، ممکن است متوجه شوید که او به اندازه معمول از این کار لذت نمی برد. همیشه وقتی از لمس کردن به عنوان تشویق خلاقانه استفاده می کنید، واکنش حیوان را هم در نظر بگیرید.

دو دست که در حال نوازش کردن سر یک سگ هستند

در زمان نوازش سگ جهت تشویق او، اطمینان پیدا کنید که حیوان شما در آن لحظه از نوازشهای شما لذت می برد.

 

v    بازی ها

شاید وقتی حیوان خود را صدا می زنید، او بی درنگ به سمت شما می دود. شما می خواهید به او نشان دهید که او تا چه حدی بی نظیر است. پس چرا او را به یک بازی که دوست دارد، مهمان نکنید؟ لحظه ای که سگ شما به سراغ شما می آید، سعی کنید او را به تعقیب خود بکشانید. با او قایم موشک بازی کنید. به او بفهمانید پاسخ او به شما، همیشه با سرگرمی به پایان می رسد.

 

v    اجازه بو کشیدن

این کار یکی از اصلی ترین راه های یادگیری آنها در مورد دنیای اطرافشان است. اما ما اغلب فراموش می کنیم که این کار راهی قدرتمند برای تشویق آنها است.

 

به عنوان مثال، اگر حیوان شما هنگام پیاده روی برای بو کشیدن چیزی، خود را به یک سمت می کشد، می توانید به او اجازه دهید که مثلا یک شیر آتش نشانی یا یک پوست میوه که روی زمین افتاده را بو کند. استفاده از رایحه ها به عنوان جایزه، مستلزم این است که شما مانند این حیوان فکر کنید. در عوض مطمئناً حیوان شما، از تلاش های شما قدردانی خواهد کرد!

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x