اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
تصویر یک بچه در کنار یک سگ در ماشین و بارهای سفر در ماشین

وسایل مورد نیاز سفر با سگ برای مسافرت زمینی و هوایی

یکی از چالش هایی که صاحبان سگ با آن مواجه هستند، سفر با سگ است. تنهایی حیوان خانگی در خانه باعث ایجاد استرس و ترس او می شود. بنابراین گاهی صاحبان سگ ها، مسافرت رفتن با سگ را به عنوان راهکار انتخاب می کنند.

قبل از سفر لازم است لیستی از وسایل و تجهیزاتی که سگ به آن ها احتیاج پیدا می کند را فراهم کنید. معمولا وسایل و لوازم مورد نیاز برای مسافرت های زمینی و هوایی مشابه است اما تفاوت های اندکی هم وجود دارد. ضمنا پیش‌زمینه های مسافرت هم باید انجام شود. اگر شما هم قصد دارید سگ خود را در سفر با خود ببرید، این مقاله از مجله پت خرید را از دست ندهید.

تجربه سفر با سگ بسیار جالب و بی‌نظیر است.

نکاتی که برای سفر با سگ باید مورد توجه قرار گیرد

  • قبل از سفر با سگ، او را نزد دامپزشک ببرید تا از سلامت او اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز، از دامپزشک خود گواهی سلامت بگیرید. گواهی سلامت سگ را در مسافرت هوایی با سگ، به همراه داشته باشید.
  • اگر مسیر مسافرت طولانی نیست، از غذا دادن به سگتان خود‌داری کنید یا یک غذای سبک به او بدهید.
  • در فصول سرد، برای حمل و نقل حیوانات خانگی مثل سگ، به دمای وسیله نقلیه دقت کنید. در صورت لزوم، برای گرم نگه داشتن حیوان، از پتو یا لباس گرم استفاده کنید.
  • آموزش های اولیه قبل از سفر با سگ، به شما کمک می‌کند که حمل و نقل حیوان آسان تر صورت بگیرد و آرام بودن حیوان شما را طی سفر تضمین می‌کند.
  • حتما در طول سفر زمینی با سگ، نکات ایمنی را به درستی رعایت کنید تا سانحه ای برای حیوان پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: چند توصیه مهم قبل از سفر رفتن با سگ ؛ این نکات را قبل مسافرت

مسافرت هوایی با سگ یا سفر با هواپیما

·        آماده سازی سگ برای پرواز

همانگونه که اشاره شد، برای مسافرت با سگ لازم است از دامپزشک گواهی سلامت بگیرید. جهت پرواز، این گواهی سلامت در فرودگاه (هم در زمان رفت و هم در زمان برگشت) از شما خواسته خواهد شد.

  • روز سفر

در روز سفر چهار ساعت قبل از پرواز به حیوان خانگی خود غذا بدهید. سگ ها می توانند بین ۶ تا ۱۰ ساعت را بدون غذا بگذرانند. غذای حیوان خانگی خود را قبل از پرواز تغییر ندهید و یا غذاهایی را که قبلاً نخورده است به او ندهید. زیرا می تواند باعث ناراحتی معده سگ در طول پرواز شود.

به سگ خود در روز سفر ورزش دهید و او را به فعالیت وادارید. زمانی قبل از پرواز هم محلی برای پیاده روی سگ در فضای آزاد پیدا کنید. اجازه دهید حیوان خانگی شما هوای تازه دریافت کند. گزینه های پیش رو شامل پیاده روی در پارکینگ، یافتن پارکی در راه فرودگاه یا استفاده از امکانات مناسب سگ در بسیاری از فرودگاه ها باشد.

برای سفر با سگ به او آرامبخش ندهید. زیرا ممکن است مشکلات متعددی از جمله مشکلات تنفسی یا کاهش توانایی حیوان برای تنظیم دمای بدن پیش آید. در صورت لزوم استفاده از آرامبخش، با دامپزشک خود مشورت کنید. برخی از خطوط هوایی ممکن است از شما بخواهند تعهد نامه ای را امضا کنید که سگ شما قبل از پرواز آرامبخش نخورده است. بنابراین تا جای ممکن به او آرامبخش ندهید.

هرگز غذای حیوان خانگی خود را قبل از پرواز تغییر ندهید زیرا ممکن است دچار حساسیت یا معده درد بشود.

·        داخل فرودگاه

سعی کنید که هر چه دیر‌تر سگ خود را به فرودگاه تحویل دهید تا زمان عدم دسترسی حیوان خانگی به فضای باز را کوتاه‌تر کنید.

در نظر داشته باشید که فرودگاه های شلوغ به طور طبیعی برای بسیاری از سگ ها محیط آرامش‌بخشی نیستند. پس هر کاری که می توانید انجام دهید تا سگ خود را آرام کنید. به او کمک کنید که از تحریک شدن بیش از حد او جلوگیری شود.

اگر سگ شما در طول پرواز در بخش بار نگهداری می شود، سعی کنید صندلی خود را در جلوی هواپیما رزرو کنید. زیرا این امر می تواند به شما در خارج شدن سریع‌تر از هواپیما، کمک کند.

هر چقدر می‌توانید، دیر‌تر سگ خود را به فرودگاه تحویل دهید تا زمان عدم دسترسی او به فضای باز را کوتاه‌تر کنید.

 ·        وسایل مورد نیاز برای سفر هوایی با سگ

۱-     دستگاه اولتراسونیک ضد پارس سگ

۲-     کیف باز‌شوی قابل شستشو برای نگهداری از سگ در حین پرواز

۳-     قلاده سگ

۴-     جعبه حمل سگ یا باکس حمل سگ

 

 مسافرت جاده‌ای با سگ یا سفر با ماشین

  • لوازم مورد نیاز برای سفر زمینی با سگ

  •       آب و غذا و ظروف مسافرتی مخصوص حیوانات از لوازم اولیه و مورد نیاز برای سفر جاده ای با سگ است زیرا ممکن است در طول مسیر حیوان خانگی شما تشنه و یا گرسنه شود.
  •       ظرف آب قابل حمل سگ و بسته های ایمن غذا برای سفر جاده‌ای با سگ، از موارد ضروری است که باید به آنها توجه شود.
  •      خوراکی‌های تشویقی به جهت اینکه برای دندان های سگ مفید هستند. همچنین این غذاها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می‌باشد. بنابراین خوردن آنها علاوه بر روز عادی، در حین سفر نیز برای سگ ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: میزان آب مورد نیاز سگ ؛ سگها باید روزانه چه مقدار آب بنوشند؟

در طول سفر با سگ، آب و غذای کافی به همراه داشته باشید.

  • داروهای مورد نیاز 

  • اگر سگ پر استرسی دارید، از دامپزشک بخواهید برای او یک قرص آرامبخش تجویز کند. داروی آرامبخش می‌تواند سفر آرام و بدون استرسی را برای شما و سگتان فراهم کند.
  • برای جلوگیری از حالت تهوع سگ بنا به تجویز دامپزشک از قرص مسافرت یا ضد تهوع مخصوص پت استفاده کنید. فراموش نکنید نیم ساعت قبل از سفر آن را به حیوان بدهید. زیرا این دارو با محدود کردن سیگنال های مغزی وی، برای حالت تهوع حیوان که بر اثر حرکت ماشین به وجود می‌آید، موثر است.

 وسایل مورد نظر برای سگ در طول سفر

  1.  قلاده سگ: شماره تلفن خود را روی قلاده بنویسید تا در صورت مفقود شدن سگ با شما تماس گرفته شود. علاوه بر آن با کمک قلاده بهتر می توانید سگ خود را کنترل و از رفتارهای تهاجمی آن جلوگیری کنید.
  2. کیسه مدفوعسگ: یک کیسه نازک و در عین حال مقاوم و قابل تجزیه برای نگهداری مدفوع سگ و سایر حیوانات می باشد.
  3. وسایل استحمام سگ :نظافت سگ در سفر به خصوص در سفرهای طبیعت‌گردی که به راحتی بدن سگ گل آلوده و کثیف می شود، الزامی است. کشیدن برس سگ نیز برای بهداشت و نظافت روزانه توصیه می شود.
  4. لباس سگ : مناسب فصل برای سگ بردارید خصوصا اگر در فصل زمستان یا به نقطه سردسیری سفر می کنید. برای اطلاع از گردش با سگ در فصل زمستان مطالعه این مطلب را توصیه می کنیم: قدم زدن و بازی کردن با سگ ها در زمستان و نکاتی که باید بدانید
  5.  اسباب بازی سگ : برای سرگرم کردن سگ و جلوگیری از کلافه شدن حیوان حتما با خودتان اسباب بازی مورد علاقه اش را همراه ببرید.
  6. غذای کافی و مناسب: قبل از سفر حتما غذای مناسب سگ را تهیه کنید. زیرا ممکن است در طول سفر به فروشگاه حیوانات دسترسی نداشته باشید.
  7. خوراکی ها با ماندگاری بالا برای مسافرت طولانی با سگ : برای سفرهای طولانی غذای خشک سگ و نیز سوپ و پوچ سگ که ماندگاری بیشتری دارند، مناسب‌تر هستند. آب و ظرف قابل حمل نیز از لوازم اولیه و مهمی است که باید در لیست خود قرار دهید.
  8. داروها و مکمل های روزانه سگ : مکمل ها، قطره‌های چشم و گوش‌ و قرص های ویتامین، لازم است در سفر با سگ همراه ما باشند.
  9.  ناخن‌گیر مخصوص سگ :برای کوتاه نگه داشتن ناخن های سگ در سفرهای طولانی ممکن است به ناخنگیر یا قیچی نیاز پیدا کنید.

در طول مسافرت با سگ، حتما قلاده و لباس مناسب فصل (خصوصا اگر هوا سرد است) برای سگ به همراه داشته باشید.

 

سخن پایانی

برای مسافرت با سگ، حتما یکبار برای همیشه یک چک‌لیست تهیه کنید و تمام وسایل مورد نیاز را در آن درج کنید. هر بار که لازم بود، این چک لیست را کامل‌تر به بروز‌رسانی کنید.

قبل از سفرهای هوایی، توصیه های لازم را از دامپزشک بخواهید و حتما برای حیوان خود، گواهی سلامت بگیرید. هرگز قبل از سفر هوایی یه حیوان خانگی خود داروی آرامبخش ندهید.

برای سفر زمینی با سگ، می توانید با راهنمایی دامپزشک خود از داروی آرام‌بخش یا خواب‌آور ضعیف استفاده کنید.

حتما از تجربه سایر صاحبان حیوانات خانگی، در زمینه مسافرت با سگ بهره بگیرید.

 

منابع: Smartertravel و Humanesociety

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x