فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ورزش کردن گربه ها و راه هایی برای تحرک بیشتر گربه

ورزش دادن به گربه ها

ورزش کردن یا تمرین کردن برای گربه شما خیلی اهمیت دارد، همانطور که این ورزش کردن برای سلامتی انسان نیز مفید هست، این مساله رو در نظر داشته باشید گربه های جوان مانند گربه های بالغ احتیاج به ورزش صحیح دارند، حتی گربه های پیر و پا به سن گذشته نیز احتیاج به یک ورزش دوره ای دارند تا این ورزش سبب این بشه که سلامتی آنها در دراز مدت تضمین و همیشه در کمال صحت و سلامت در کنار ما باشند.

 

تاثیر ورزش روی گربه ها

ما همگی میدانیم که ورزش روی فیزیک و روحی تاثیر مستقیم دارد و یک انسان با ورزش کردن میتونه سلامتی خودش رو در دراز مدت کنترل کنه. این مساله همان اندازه که برای یک انسان حیاتی است برای گربه شما نیز حیاتی هست. چون در صورت ورزش نکردن گربه شما، این حیوان میتونه دپرس و شاهد مشکلات روحی در آن باشیم.

حتی اگر از لحاظ فیزیکی براش مشکلی پیش نیاد اما از لحاظ روحی مطمئنا تاثیر بدی خواهد گذاشت، به عنوان مثال گربه شما میتونه شما رو نصف شب بیدار کنه در صورتی در طول روز انرژی خودش رو با ورزش کردن تخلیه نکرده باشه و همین سبب سلب آسایش شما و به خاطر افتادن سلامتی گربه شما میشود.

گربه ها ورزشکاران فوق العاده ای هستن، اما تمامی گربه ها دوست داران در زمان معینی ورزش کنند، یک ورزش کامل در شب برای گربه شما میتونه به شما و گربه کمک کنه که کمی بخوابید خوب پس باید یک برنامه ریزی دقیقی برای حیوان خود بکنید که سبب آزار و سلب آسایش شما نشود.

 

جالب است بدانید: پرخاشگری گربه ، دلایل پرخاش گربه

ورزش درست برای گربه ها

بازی درست، یکی از مهمترین راههای هست که میتونید زمان معینی رو در کنار حیوان خود سپری کنید. این ورزش  و تحرک گربه شامل مزایای خیلی زیادی میشود. به عنوان مثال از لحاظ روحی به گربه شما کمک میکند.

وقتی بچه گربه ها باهم بازی می کنند خیلی از مسائل اتفاق میوفته به عنوان مثال، این سبب تشویق آنها در برخورد اجرائی آنها میشود و … دنبال هم میروند و با همدیگه بازی میکنن این بازی کردن ها و ورزش ها مزایای دارد که آنها با اینکار میتونن دنیای خودشون رو کشف کنند و با چرخیدن و بالارفت و قایم شدن و مخفی کردن خودشون برای شکار کردن و… اینها تفریحاتی و ورزش هایی هست که گربه ها باید انجام بدن.

گربه های بالغ هم همینطور، آنها هم از اسباب بازی لذت میبرند و این اسباب بازی ها به آنها کمک میکنه که غریزه حیوانی خودشون رو تقویت کنند. با دنبال ان رفتن و مخفی شدن برای شکار و دیگر فعالیت های این چنینی.

اسباب بازی های تجاری موجود کمک میکنن که دعوت کنن آنها رو برای بازی کردن اما در واقع بچه گربه شما با تمامی وسائل بازی خوشحال میشود، به عنوان مثال تنها چیزی که آنها دنبال ان بروند و چنگ بزن و اینجور وسائل میتونه گربه شما رو خوشحال و هیجان زده کند. این چند تا چیز هست که شما میتونید برای آنها امتحان کنید میز تنیس رو بر عکس کنید و روی زمین قرار دهید… سپاس عقب به وایسید و نگاه کنید که گربه شما دنبال توپ تنیس روی میز میرود و با ان بازی میکنید، این یکی از بازی هایی هاست که گربه شما رو میتونه هیجان زده بکنه.

 

انواع بازی کردن گربه ها به عنوان ورزش

  • یکی از بازی های که گربه ها عشق ان هستن دنبال کردن وسایل هست، به شکلی انگاری دارن دنبال موش میروند … یک تیکه کاغذ رو با نخ وصل کرده و سپس این نخ را بکشید و میبینید که گربه شما تدارک یک حمله میده و دنباله ان کاغذ میدود. این یکی از تفریحات آسان برای تمرین دادن گربه شما به ورزش  است.
  • یک وسیله بلند رو در نظر بگیرید و ان را به صورت کج و ایستاده قرار دهید، سپس گربه شما از ان بالا میرود و به سمپت پایان میاد…. با پین اومدن این مساله به عضله های گربه شما کمک میکنید و سبب افتادن ناخن های قدیمی میشود و این مساله خیلی به سلامت گربه شما کمک میکنه
  • یک جعبه بزرگ رو پر از کاغذ کنید و گربه خودتان را در ان قرار دهید، با اینکار حس کنجکاوی گربه شما تقویت و به گشت و گذار… یکی از بازی های بدون هزینه و تنها نیاز به حوصله شما دارد
  • میتونید وسائلی برای ژیمناستیک مربوط به گربه ها تهیه کنید، درواقع وسائلی که میتونه تقویت کنه آنها رو به اینکار، طوری باشه که گربه شما از ان بالا و به گشت و گذار بپردازد

جالب است بدانید : اضافه وزن در گربه ها و ۱۰ عاملی که باعث چاقی گربه می شود

 

مواردی که نباید انجام دهید

هیچوقت از وسائل اسباب بازی استفاده نکنید مثل الیاف های خاص با اینکه میدونید گربه شما از ان لذت میبره ولی در صورت قورت دادن ان میتونه سلامتی گربه شما رو مورد هدف قرار بده همینطور اگر دور زبان آنها گره بخوره و به بیزه آنها صدمه بزنه، پس این مساله رو جدی بگیرید که از الیاف تابیده شده استفاده نکنید.

گذاشتن گربه خودتان در خارج از یک محلی که در ان زندگی میکنید برای تقویت کردن حس ورزش کردن آنها هیچ گزینه خوبی نیست.

به زبان ساده بگم، شما دوست دارید طول عمر حیوان شما بیشتر باشه و به همین دلیل از واکسینه کردن و… برای گربه هاتون استفاده کردید. در صورت نگهداری آنها در داخل خانه یعنی در محیطی تمیز و چک شده و یا حتی در محیط کنترل شده خارجی مانند فنس های که در اطراف خانه میکشن و مطمئن بودن از محیطی که تمیز هست.

این مساله سبب این میشه گربه شما از بازی های بهره بباره که بدون خطر هستن و سبب مصدوم شدن آنها نیست و اینکار سبب این میشه که آنها از گرفتار شدن به ویروس های کشنده یعنی از گربه های ناقل که در خیابان ها هستن بدور باشد. این نکته یکی از مهمترین ها است توجه کردن به سلامتی گربه تا آنهایی که ممکن هست نگذارید با محیط آزاد بیرون در تماس باشد.

جالب است بدانید : آموزش قرص دادن به گربه ها

 

سخن پایانی

ورزش های روزانه یا زمان بازی گربه ها در روز پیشنهاد می شود. مگر در صورتی که دامپزشک ان اینکار رو منع کرده باشد. همینطور دامپزشک مربوطه به شما بگه که گربه شما چه مقدار و چگونه میتونه ورزش کنه و چه بازی های رو باید انجام و چه چیز های رو نباید انجام بده. این مساله سبب این میشه که طول عمر گربه شما بیشتر بشود.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اکبروالاه
11 ماه قبل

اون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x