فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

قرص و شربت دادن به گربه ها با ساده ترین روش ممکن

قرص دادن به گربه ها میتواند کار بسیار سخت و دشواری باشد. آنها با شما می جنگند، گاز می گیرند و چنگ می زنند. قرص دادن به گربه می تواند کاری پر تنش برای هم گربه و هم صاحب گربه باشد و البته بدترین چیز برای یک گربه مریض استرس است. چنگ و گاز گربه می تواند آسیب جدی به شخص وارد کند. دندان ها و ناخن های آنها حاوی بسیاری از باکتری ها هستند. بیماری خراش گربه یک عفونت باکتریایی است که میتواند باعث تورم غدد لنفاوی شود و یک فرد را کاملا مریض کند. در این مقاله از مجله پت خرید قصد داریم به آموزش روش قرص دادن و شربت دادن به گربه ها بپردازیم.

قرص گربه را در غذا پنهان کردن

خوراندن قرص به گربه می تواند تقریبا غیر ممکن باشد. قبل از اینکه با گربتون بجنگید تا اینکه قرص را در انتهای گلوی او قرار دهید، شما می توانید سعی کنید قرص را در غذای گربه پنهان کنید. دو راه برای انجام این روش قرص دادن به گربه وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم

۱- قرص گربه را در غذاهای خوشمزه بپیچید

پیشنهاد اول برای اینکه بدون دردسر به گربه قرص دهید این است که قرص را در بین برخی از غذاهای خوشمزه بپیچید. مثلا می توانید آن را در کوفته گوشت که از غذای مخصوص درست کرده اید بزارید و کوفته را خیلی کوچک درست کنید که احتیاجی به گاز زدن نداشته باشد و راحت قورت بدهد. با دست به او این غذا را بدهید که مطمئن بشوید آن را قورت می دهد و توف نمی کند.

پنیر نیز یکی دیگر از انتخاب های شما می تواند باشد. شما می توانید پنیر را کوچک به دور قرص بپیچید و آن را با همان روش دستی به او بدهید و گربه ها پنیر را خیلی دوست دارند.

۲- قرص را در غذای گربه پودر کنید

پیشنهاد دوم برای قرص دادن به گربه، پودر کردن قرص به وسیله قاشق یا هاون است. بعد آن را بر روی غذای مخصوص بریزید و به خوبی مخلوط کنید. البته غذاهای آبدار مانند کنسرو و سوپ گربه برای این کار بهتر هستند. این روش همیشه موفقیت آمیز نیست زیرا بعضی از داروها بسیار تلخ و بد مزه هستند و غذای گربه را بد مزه می کنند. با این حال ارزش امتحان کردن را دارد. در این روش همیشه  در مورد قرص هایی که نباید خورد بشوند و بازه زمانی دارند با دامپزشک خود مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: علائم شپش در گربه ها 

استفاده از سرنگ مخصوص قرص دادن به گربه ها

سرنگ مخصوص باعث می شود قرص دادن به گربه عزیزتان بسیار ملایم تر انجام بشود و شما را از آسیب و گربه تان را از استرس دور نگه دارد.

در این روش قرص دادن صبر کنید تا گربه در جای مورد علاقه اش لم بدهد و چرت بزند، قبل از هر عملی در ذهن خود دقیقا برنامه ریزی کنید به چه شکل می خواهید اینکار را انجام دهید و سپس با تمام سرعت ممکن عمل قرص دادن را انجام دهید. گربه شما دقیقا متوجه نمی شود چه اتفاقی افتاده است و قبل از اینکه بفهمد جریان چیست قرص را قورت داده است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: دلایل بی اشتهایی و غذا نخوردن گربه

روش قرص دادن به گربه

نحوه قرص دادن به گربه با کمک سرنگ مخصوص

پیشنهاد مطالعه: علت خون در ادرار گربه و راه های درمان

شما می توانید از روش “مخفی” هم با سرنگ مخصوص و هم بدون آن استفاده کنید. وقتی که سرنگ مخصوص در دسترس نیست زمانی که گربه خواب است، به سرعت دهانش را باز کنید و قرص را در انتهای حلق او بگذارید و با استفاده از انگشت آن را به سمت گلو فشار دهید.

آموزش شربت دادن به گربه

شربت دادن به گربه همانند قرص دادن به گربه است و حتی کمی راحت تر از آن است. با استفاده از یک سرنگ می توانید اینکار را انجام دهید. فقط برای شروع اینکار به چند توصیه زیر توجه کنید:

  • سر گربه در هنگام دادن شربت بالا باشد.
  • برای شربت دادن به گربه او را در اتاقی ببرید که حواس گربه به چیزی پرت نشود.
  • نوک سرنگ را از گوشه های دهان گربه وارد کنید و در بین دندان و لپ گربه قرار دهید.
  • توجه داشته باشید نوک سرنگ را به سمت گلوی گربه نشانه نگیرید.
  • نوک سرنگ را سریع و با قاطعیت داخل دهان کنید.
  • برای تخلیه شربت در دهان به آرامی اینکار انجام دهید تا گربه شما فرصت قورت دادن داشته باشد.
  • اگر احساس کردید گربه شما شربت را در دهان خود نگه داشته به آرامی بر روی صورت گربه فوت کنید تا مجبور به قورت دادن شود.

پیشنهاد مطالعه: کمبود آمینو اسید تائورین در گربه ها

سخن پایانی

در انتها امیدوارم این راهنمای قرص دادن به گربه به شما کمک کرده باشد. پس مراقبت سلامت خود و گربه تان باشید. اگر شما نیز تجربه ای در زمینه قرص دادن به گربه ها دارید، خوشحال می شویم در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x