اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
گربه سیاه دارای مشکلات رفتاری

مشکلات رفتاری در گربه ها و راه های درمان مشکل رفتاری گربه

بیشتر صاحبان گربه ها به جزئیات و تغییر ناگهانی رفتار حیوان خانگی خود مانند توانایی باز کردن درها یا تمایل آنها به حمله به پاهای انسانها در شب، توجه می کنند. اما تعیین مشکلات رفتاری در گربه ها، بسیار دشوار است. شاید مدام از خود می پرسید که حیوان خانگی من چه مشکلی دارد. در اینجا به شرح برخی از راه هایی که گربه ها درد خود را پنهان می کنند، اشاره می کنیم. بعلاوه به شرایط رایجی که گربه ها از آن رنج می برند می پردازیم. علاوه بر آن به چگونگی مراقبت از این حیوان به گونه ای که او نیاز دارد، خواهیم پرداخت. پس با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

 

چگونه گربه ها ناراحتی خود را پنهان می کنند؟

دکتر سوزان اوبل ، دامپزشک در مرکز پزشکی حیوانات آنجل در ایالت بوستون می گوید: “این که آیا این حیوانات درد خود را پنهان می کنند یا نه، به خود مشکل بستگی دارد. یکی از مشکلات رایجی که این حیوانات را به مطب دامپزشک یا اتاق اورژانس می آورد ، علائم عفونت ادراری است که تشخیص داده نشده است.”

دکتر اوبل می افزاید: ” بیماران مبتلا به این بیماری از طرق مختلفی، از ناراحتی خفیف هنگام ادرار کردن گرفته تا ناتوانی کامل در دفع ادرار (که تهدید کننده زندگی آنهاست)، تحت فشار قرار می گیرند. این مسئله از چند بار مراجعه اضافی حیوان به ظرف خاکش، در مورد ناراحتی های خفیف که برای یک یا دو روز اتفاق می افتد تا اختلال همیشگی دفع ادرار که خارج از ظرف خاک اتفاق می افتد، بروز می کند.”

سایر علائم بارز عفونت ادراری شامل لیسیدن مکرر ناحیه تناسلی، استفراغ کردن یا بی حالی شدید است. با این وجود ، ممکن است تا زمانی که کاهش وزن شدیدی رخ ندهد یا اشتهای حیوان به طور محسوسی کاهش نیابد، هیچ علائم بیرونی از درد یا بیماری در حیوان، مشاهده نکنید. نظارت بر این علائم، در صورت داشتن چندین حیوان در خانه، دشوار است. همچنین اگر حیوان خانگی شما همیشه با اشتها غذا نمی خورد، بی اشتهایی او محسوس نخواهد بود.

دکتر اوبل می گوید: “من گمان می کنم که اراده پنهان کردن ضعف در این حیوان، از ” اجداد بزرگ گربه ” ناشی می شود که در صورت عدم توانایی حفظ غرور خود، بی اعتبار و رها می شدند. یکی از حیوانات خودم به بیماری جدی دستگاه گوارش مبتلا شد که هیچ علایم بیرونی نداشت.”

شاید برایتان جالب باشد: آوردن گربه جدید به خانه؛ آیا می توانم یک گربه دیگر به خانه بیاورم؟

گربه کرم رنگ دارای مشکلات رفتاری

اراده پنهان کردن ضعف در این حیوان، از ” اجداد بزرگ گربه ” ناشی می شود.

بیماری های مشترک در این گربه ها

بیماری پریودنتال

به گفته دکتر اوبل، تغییرات در وزن و علائم پریودنتال بیماری دو تهدید عمده برای سلامتی حیوان است که هنگام مراجعه آنها به کلینیک دامپزشکی باید آنها را تشخیص داده و مراقب آن بود. مسواک زدن مرتب دندانهای حیوان یا حتی نگاه انداختن هفتگی به دهان او، به شما کمک می کند تا قبل از اینکه علائم عفونی، زندگی حیوان را مورد تهدید قرار دهد، آنها را تشخیص دهید.

چاقی  و اضافه وزن

دکتر اوبل هشدار می دهد: متأسفانه ، چاقی در بین حیوانات خانگی به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است. زیرا بسیاری از دارندگان این حیوانات در نظر نمی گیرند که اضافه وزن حیوان می تواند برای سلامت او خطرناک باشد. چاقی خطر ابتلا به دیابت در حیوان شما را تشدید می کند. همچنین بر روی مفاصل، کبد و کلیه های او فشار می آورد. در مقابل ، کاهش وزن شدید نیز موضوعی است که باید به آن توجه داشت. این مورد دامپزشک را وادار می کند تا برای تشخیص بیماری حیوان، از او آزمایش خون و ادرار بگیرد و موارد بیوشیمی او را کنترل کند.

شاید علاقه داشته باشید بدانید: چگونه به گربه خیابانی نزدیک شویم و با او دوست شویم؟

 

آرتریت و پرکاری تیروئید

نگرانی های دیگر شامل آرتریت و پرکاری تیروئید است. تشخیص آرتریت یا ناهنجاری های ارتوپدی در سگ ها آسان است. اما تشخیص این موارد در گربه ها به دلیل پنهان کردن علائم، دشوار تر است. اگر حیوان خانگی شما قبل از پریدن دچار تردید شود، ممکن است به این دلیل باشد که آنها در حرکت یا نظافت خود مشکل دارند. حیوانات مبتلا به آرتروز همچنین ممکن است خارج از ظرف خاک خود، ادرار یا مدفوع کنند زیرا قادر به پریدن به داخل آن نیستند.

دکتر اوبل می گوید: “پرکاری تیروئید اغلب در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود. زیرا علائم اولیه ممکن است نشانه هایی از سلامتی به نظر برسد. مانند اشتهای خوب ، انرژی بالا و کاهش وزن اندک. بیماری کلیه نیز در گربه ها شایع است و ممکن است علائم آن در اثر پرکاری تیروئید پنهان شود.”

گربه سفید روی زمین نشسته است.

پرکاری تیروئید در گربه ها اغلب در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود. زیرا علائم اولیه ممکن است نشانه هایی از سلامتی به نظر برسد.

بیماری کلیوی

دکتر اوبل می افزاید: “بسیاری از این حیوانات می توانند بیماری مزمن کلیه خود را با نوشیدن بیشتر آب (برای جبران کم آبی بدنشان)، بهبود دهند. این بیماری ممکن است ماهها یا حتی سالها ادامه داشته باشد. ممکن است علائم آن زمانی تشخیص داده شود که بیماری در مرحله بسیار پیشرفته و حاد است.”

بیشتر بدانید: علل و راههای درمان کاهش درجه حرارت بدن گربه

 

چگونه به حل مشکلات رفتاری در گربه ها کمک کنیم؟

تشخیص به موقع مشکلات رفتاری در گربه ها

باید در نظر داشته باشیم که تشخیص زودهنگام بیماری حیوان برای دستیابی به نتایج بهتر، بسیار مهم است. تشخیص به موقع بیماری کلیوی و ایجاد تغییرات مناسب در رژیم غذایی، می تواند به مدیریت شرایط آنها کمک کند. همچنین به افزایش طول عمر آنها منجر می شود. تشخیص بیماری کلیوی حیوان شما کمک می کند علائم کم آبی بدن که یک عارضه شایع در اوایل این بیماری است را هم تشخیص دهید.

این حیوانات با مخفی کردن علائم بیماری یا امتناع از مصرف دارو، جزء بیماران سخت به حساب می آیند. دکتر اوبل ابراز امیدواری کرد که: “خوشبختانه انواع مختلفی از کمکهای تشخیصی و درمان های پیشرفته برای این حیوانات خانگی وجود دارند که می توانند به صاحبان آنها کمک کنند تا آنها را سالم نگه دارند.”

شاید برایتان جالب باشد: دلایل حمله گربه به پاهای شما در حین راه رفتن چیست؟

 

درمان مشکلات رفتاری در گربه ها

از دامپزشک حیوان خود در مورد انواع مختلف داروهای در دسترس (شربت، قرص، ژل و تزریق) سؤال کنید. شما باید بهترین گزینه را برای حیوان خود پیدا کنید. همچنین می توانید در مورد انواع مختلف غذاهای موجود در بازار سؤال کنید تا به حیوان شما کمک کند که وضعیت خود را مدیریت کند. شما می توانید غذاهای مختلف را آزمایش کنید تا اینکه موردی را که او دوست دارد، پیدا کنید. ممکن است حیوان خانگی شما در برابر این تغییر مقاومت کند. گاهی هم مدت زمان بیشتری طول می کشد تا او به این تغییرات عادت کند. اما با صبر و شکیبایی، شما می توانید غذایی را پیدا کنید که مناسب شرایط او است. برای خرید انواع غذای گربه می توانید از پت شاپ پت خرید استفاده کنید

دکتر اوبل می گوید: “برای بعضی حیوانات، اضافه کردن یک ظرف خاک گربه دیگر برای راضی کردن آنها، کافی است. برای بعضی دیگر، تجویز کوتاه مدت یا طولانی مدت داروهای تثبیت کننده خلق و خو می تواند کمک کننده باشد.”

مراقبت های پیشگیرانه که شامل ویزیت سالیانه حیوان توسط دامپزشک، تغذیه مناسب با رژیم غذایی متعادل برای حفظ وزن او ، تمیز نگه داشتن ظرف خاک و گذاشتن این ظرف در دسترس حیوان و تهیه منابع مختلف آب شیرین می باشد نیز برای حفظ سلامتی حیوان شما ضروری است و به شما کمک می کند که به حل مشکلات رفتاری در گربه ها کمک کنید.

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x