اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
دو گربه یکی نارنجی و دیگری خاکستری در کنار هم

آوردن گربه جدید به خانه؛ آیا می توانم یک گربه دیگر به خانه بیاورم؟

بیایید با هم رو راست باشیم: شما گربه خود را دوست دارید. این حیوان کوچک، امید زندگی شماست. شاید فکر کنید که حیوان خانگی شما به یک دوست احتیاج دارد. این کار به هر دلیلی که باشد، باید با هوشیاری و امکان سنجی کافی انجام گردد. آوردن گربه جدید به خانه، کاری نیست که یک شبه انجام شود.

افزایش تعداد حیوانات خانگی می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز باشد. اما قبل از تصمیم گرفتن به آوردن حیوان خانگی جدید به خانه، به یاد داشته باشید که پذیرش یکی دیگر از این حیوانات دوست داشتنی به عنوان یک عضو جدید خانواده، کار چندان ساده ای نیست. مراقبت از حیوان خانگی جدید حتی برای افرادی که تجربه کافی دارند، مسئولیت بزرگی است. شما باید به این پنج سوال پاسخ دهید تا مشخص شود آیا می توانید یکی دیگر از این حیوانات را به خانه بیاورید یا بهتر است فقط از همان حیوانی که دارید، مراقبت کنید. برای دریافت پاسخ سوالات خود، این مقاله از پت خرید را مطالعه کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: ۱۴ نکته که کسی در مورد آوردن سگ به خانه به شما نخواهد گفت

۱- آیا گربه من همنوع خود را می پذیرد؟

تصور کنید که در اتاق خود راحت نشسته اید و به فکر کار و زندگی خود هستید. ناگهان غریبه ای وارد اتاق شما می شود. او خود را به عنوان هم اتاقی جدیدتان معرفی می کند، کسی که شما اصلا تمایلی به هم اتاق شدن با او ندارید. او شروع به حرکت در فضای خصوصی شما می کند. شما چه احساسی نسبت به او خواهید داشت؟ خوب، اگر شما با شخص تازه وارد دوست شوید و این هم اتاقی انسان معقولی به نظر برسد، شاید خوشحال هم بشوید. اما اگر در تنهایی، راحت تر بودید و دوست نداشتید با شخص دیگری هم اتاق شوید، چطور؟ این مثال در مورد این حیوانات هم صدق می کند.

دکتر آماندا ریگترینک، دامپزشک و رفتار شناس دامپزشکی ایندیانا در کارمل می گوید: هنگامی که قصد آوردن گربه دیگری را به منزل خود دارید، باید نیازهای حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید. این حیوانات شخصیت خاصی دارند. برخی ترجیح می دهند تنها باشند و برخی دیگر کاملا اجتماعی هستند.

دکتر ریگترینک می گوید: اختلاف سنی می تواند فاکتور مهمی برای تصمیم گیری باشد. دکتر ریگترینک می گوید: وقتی در خانه حیوان بالغی دارید که چندان بازیگوش نیست و تصمیم به پذیرش یک حیوان جوان به منزل خود می گیرید، باید بسیار مراقب باشید. باید مطمئن شوید که برای هر کدامشان علاقمندیهای خاص خودش را فراهم کرده اید. نکته اصلی هم این است که برای هر یک، فضای خاصی در نظر گرفته اید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید:نشانه های استرس در گربه و روش مقابله با آن

۲- آیا من برای آوردن گربه جدید به خانه، وقت و فضای لازم را دارم؟

دکتر برایان هورلی، دامپزشک و مالک مرکز مراقبت از حیوانات گاردنر در ماساچوست می گوید: “هرگز در ابتدا این حیوانات را در کنار هم رها نکنید. باید هر زمان که لازم است، بر رفتارهای آنها با یکدیگر نظارت نمایید.”

دکتر ریگترینک می گوید: در خصوص فضا باید هوشیارانه عمل کرد. به طور کلی هر حیوان نیاز دارد که مکان امنی برای خودش داشته باشد. مکانی که حیوان دیگری نتواند وارد آن شود. همچنین لازم است برای هر کدام، کاسه غذا و آب و ظرف خاک جداگانه ای تهیه کرد. او می افزاید: اگر در منزل خود دو حیوان دارید، در حالت ایده آل باید سه ظرف خاک در جاهای مختلف منزل قرار دهید.

هیچ مدت زمان مشخصی برای برقراری ارتباط حیوانات با یکدیگر وجود ندارد. بعضی از این حیوانات به سرعت با هم دوست می شوند. بعضی دیگر هم ممکن است هرگز از وجود حیوان دیگر در کنارخود لذت نبرند. گاهی اوقات ممکن است چند هفته تا چند ماه زمان ببرد تا حیوانات بتوانند در کنار هم احساس راحتی بکنند.

حتی پس از اینکه حیوانات خانگی شما به یکدیگر عادت کردند، باز هم به چند ظرف خاک و مکانهای استراحت شخصی خود احتیاج دارند. همه این موارد، فضای زیادی را اشغال می کند. شما باید آماده باشید تا با آوردن یک حیوان جدید، برخی از مکانهای منزل خود را به او اختصاص دهید. یک حیوان جدید به فضاهایی برای گشت و گذار و بازی کردن نیاز دارد.

دو بچه گربه نارنجی رنگ در حال بازی با یکدیگر

هیچ مدت زمان مشخصی برای برقراری ارتباط دو گربه با یکدیگر وجود ندارد.

۳- آیا از پس هزینه های گربه جدید بر می آیم؟

آیا شما لیست تمام وسایلی که برای اولین حیوان خانگی خود خریداری کرده اید را به خاطر می آورید؟ با ورود یک حیوان جدید، تمام آن وسایل را باید مجددا تهیه کنید. آنها به اسباب بازی های بیشتر، وسایل خواب، ظرف خاک، ویزیت دامپزشک و سایر موارد نیاز دارند.

دکتر ریگترینک می گوید: موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. هزینه خرید اسباب بازی های مختلف، اسکرچر، ویزیت دامپزشک، واکسن ها را بررسی کنید. به علاوه هزینه های عقیم سازی یا ناباروری حیوان و حتی غذای مناسب را باید در نظر گرفت.

۴- آیا خانه من ظرفیت پذیرش یک گربه دیگر را دارد؟

شما در خانه خود یک پیشی دارید و می دانید که آنها بسیار شیطان هستند. انجام اقدامات احتیاطی برای نگهداری ایمن دو گربه ملوس لازم است.

دکتر ریگترینک می گوید: از جمله رایج ترین مشکلات ایمنی در منازل، سیم های برق و کامپیوتر هستند که می تواند حیواناتی را که با سیم بازی می کنند یا آنها را گاز می گیرند، دچار خطر برق گرفتگی کند. سعی کنید این سیمها را به درستی بپوشانید یا دسترسی حیوانات را به آنها محدود کنید.

همچنین باید گیاهانی را که برای این حیوانات خطرناک هستند، به فضای بیرون از منزل منتقل کنید. بیش از ۱۰۰ گونه گیاه وجود دارد که برای این حیوانات سمی هستند و می توانند باعث مرگ حیوان گردند.

دانستن این نکات به شما کمک می کند: علت رفتن گربه از خانه ؛ چگونه گربه گم شده خود را پیدا کنیم؟

دو گربه با رابطه دوستانه در کنار هم

برای آوردن گربه جدید به خانه، باید گیاهانی را که برای این حیوانات خطرناک هستند، به فضای بیرون از منزل منتقل کنید.

۵- آیا خانواده من آمادگی لازم برای ورود یک گربه دیگر به خانه را دارد؟

اگر همراه با خانواده زندگی می کنید، قبول یک گربه جدید در منزل، یک تصمیم گروهی است. دکتر ریگترینک می گوید: حتی اگر شما تصمیم دارید همه کارهای مراقبت از یک حیوان خانگی جدید را خودتان شخصا به عهده بگیرید، اعضای خانواده شما مجبورند فضای منزل را با این موجودات به اشتراک بگذارند. بنابراین شما نباید شخصا در این باره تصمیم بگیرید. بلکه باید رضایت افرادی را که با شما زندگی می کنند را هم بدست آورید. همچنین مهم است که همه افراد خانواده شما مسئولیت های خود را هنگام مراقبت از یک حیوان جدید بدانند.

دکتر ریگترینک اضافه می کند: “طبق تحربیات من به عنوان رفتارشناس حیوانات خانگی، همه افراد خانواده با تقسیم مسئولیت در این زمینه موافق هستند. این تقسیم وظایف می تواند نظارت بر رفتار حیوانات باشد یا مرتب کردن ظروف خاک حیوانات، پر کردن کاسه های آب، تهیه غذا برای حیوانات و موارد دیگر.”

سخن پایانی

در آخر اگر شما به هر یک از سوالات بالا پاسخ منفی داده اید، بهترین کار این است که در خانه خود، تنها یک گربه نگه دارید. اما اگر منابع مالی کافی، حمایت خانواده و مهمتر از همه صبر و شکیبایی لازم برای مدیریت دو حیوان را دارید، شرایط مساعد برای آوردن گربه جدید به خانه شما مهیا است. پت خرید نیز از این تصمیم شما حمایت می کند و امیدواریم در این زمینه موفق باشید.

 

منبع : PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x