فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
سگ در حال له له زدن که دهانش کف کرده است

دلایل کف کردن دهان سگ چیست؟

بر خلاف باور عموم در بیشتر مواقع علت کفی که از دهان سگ خارج می شود به علت بیماری هاری نیست. امکان ابتلا به بیماری هاری در سگ هایی که واکسن هاری می زنند بسیار کم است. کف کردن دهان این سگ ها دلایل دیگری دارد که برای تشخیص بعضی از آنها مراجعه به دامپزشکی الزامی است. در ادامه این مطلب از مجله پت خرید به معرفی دلایل کفر کردن سگ ها خواهیم پرداخت

فعالیت بدنی زیاد سگ

ممکن است دهان سگ هایی که فعالیت بدنی زیادی دارند و در طول روز انرژی زیادی مصرف می کنند کف کند. وقتی سگی فعالیت زیادی دارد بزاق دهان آن زیاد ترشح می شود و در حین فعالیت با نفس های شدیدی که می کشد این بزاق توسط هوا به شکل کف در آید.

گاهی نیز حمله های ناگهانی موجب ایجاد بزاق و تنفس های شدید باعث ایجاد کف در دهان سگ می شود. بسته به شدت حمله می تواند رفتار خشن و غیر معقول پس از ایجاد کف در دهان به دنبال داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: آسیب دیدگی پنجه سگ ها و مراقبت های لازم برای بهبود آن

 

خوردن غذای بد مزه یا خوراکی نامناسب

سگی که خوراکی بد مزه ای خورده باشد بزاق دهان بیشتری تولید میکند و با نفس نفس کشیدن او باعث به وجود آمدن کف می شود که بر روی لب های آن نمایان است.

در صورت خوردن مواد سمی هم در دهان سگ کف ایجاد می شود. در این شرایط برای جلوگیری از مرگ حیوان باید سریعا به دامپزشک مراجعه شود.

سگ بولداگ قهوه ای که دهانش کف کرده

کف کردن دهان سگ ها تنها به دلیل هاری نیست!

 

استرس و ترس و ایجاد کف در دهان سگ

استرس و ترس در سگ ها باعث ایجاد کف در اطراف دهان آنها می شود. ممکن است در هنگام ترس و استرس با ایجاد بزاق بیشتر و نفس کشیدن های شدید این حالت به وجود آید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: اضطراب جدایی در سگ و روش های درمان اضطراب جدایی سگ

 

مشکلات دهان و دندان

مشکلات دهانی مانند زخم و یا تومور در سگ می تواند باعث ایجاد بزاق شدید شود. در این شرایط با نفس کشیدن های سگ، بزاق به کف تبدیل می شود.

در این مورد بیشتر بدانید: بهداشت دهان و دندان حیوانات خانگی

 

بیماری هاری سگ و کف کردن دهان

هاری در سگ باعث ایجاد کف در دهان و رفتار خشن می شود. ولی بر عکس حمله های ناگهانی این رفتار خشن پس مدت کوتاهی خاتمه نمی یابد. در این بیماری هم کف بر اثر بزاق زیاد و تنفس شدید ایجاد می شود

پت خرید را دنبال کنید :‌
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x