اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
گربه سفید و خاکستری بیرون آمده از سبد نارنجی

دانستنی های جالب درباره گربه؛ ۱۰ نکته جالب درباره گربه ها

شاید شما از اول عمر خود، گربه داشته اید. شاید هم به تازگی یک گربه جدید به خانه آورده اید. در هر دو صورت شما می توانید هر روز چیز جدیدی درباره گربه ها بیاموزید. خواندن برخی از این دانستنی های جالب درباره گربه ها، شما را شگفت زده می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

 

  1. رشد گربه ها

رشد گربه در سال اول زندگیش، تقریباً برابر رشد انسان طی ۱۵ سال اول زندگی است. رشد گربه در سال دوم تقریباً برابر با ۲۵ سال اول زندگی انسان است. پس از دو سالگی، گربه شما آهسته تر رشد می کند و هر سال به اندازه چهار تا پنج سال عمر انسانی، پیر می شود.

گربه سفید و مشکی با گوشهای صورتی خیره شده به یک نقطه

سرعت رشد گربه ها بسیار بالاست.

 

پیشنهاد مطالعه: اضافه وزن گربه ها و روش های موثر برای کاهش وزن گربه

 

  1. چرخش گوش های گربه ها

گربه ها می توانند گوش های خود را ۱۸۰ درجه بچرخانند. یکی از شگفت انگیزترین دانستنی های جالب درباره گربه ها همین نکته است. در حالی که انسان در هر گوش خارجی خود تنها شش عضله دارد، گربه ها در هر گوش خود ۳۲ عضله دارند! این ماهیچه ها به گربه ها این امکان را می دهد که گوش های خود را بچرخانند. با این کار منبع دقیق صدا برایشان مشخص می شود.

جالب است بدانید: دانستنی هایی در مورد دوران بارداری و زایمان گربه ها

 

  1. شنوایی یک گربه

شنوایی یک گربه میانسال ​​حداقل پنج برابر قوی تر از یک انسان بالغ است. سیستم شنوایی گربه ها بسیار حساس است و می تواند صداهای بسیار آرامی را حس کند. این توانایی، به آنها قدرت شکار کردن در طبیعت را می دهد. زیرا بیشتر طعمه های آنها مانند جوندگان یا پرندگان، صداهای بسیار آرامی تولید می کنند.

گربه طوسی و سفید، در حال گوش دادن به یک چیز

قدرت شنوایی گربه، چند برابر انسان است.

  1. سبُک وزن بودن گربه ها

وزن بزرگترین گربه نر خانگی حدود ۹ کیلوگرم است. برخی از نژادهای گربه های خانگی بزرگ شامل گربه سیبری، راگدول و بریتیش با موی کوتاه هستند.

جالب است بدانید: بیماری های گربه ؛ ۱۰ بیماری شایع در گربه ها و دلایل و علت آن

  1. وقت گذرانی گربه ها

گربه های خانگی حدود ۷۰ درصد از روز خود را در خواب و ۱۵ درصد را هم به نظافت سپری می کنند. گربه ها در بیشتر مواقع، زمانی که به شکار نمی پردازند، به استراحت می پردازند. این کار باعث صرفه جویی در مصرف نیروی آنها می شود. آنها قرار نیست در خانه شما غذای خود را شکار کنند. بنابراین گربه های بالغ خانگی فرصت دارند که ۱۶ تا ۲۰ ساعت در روز بخوابند. یکی دیگر از بامزه ترین دانستنی های جالب درباره گربه ها هم این است که بچه گربه ها و گربه های مسن می توانند حدود ۲۴ ساعت در روز بخوابند.

دو گربه سفید و سیاه در حال استراحت روی یک ملافه قرمز رنگ

گربه ها اکثر اوقات خود را به استراحت می گذرانند!

  1. نقطه کور گربه ها

اگرچه گربه ها معمولاً به دلیل قدرت بینایی خود شناخته می شوند، اما یک نقطه کور هم دارند! گربه نمی تواند مستقیماً زیر بینی خود را ببیند. این مورد به این خاطر است که طعمه معمولاً مستقیماً زیر بینی گربه نمی آید. اما وقتی طعمه به گربه نزدیک می شود، او بیشتر به حس بویایی خود تکیه می کند تا به حس بینایی.

 

  1. اکثر گربه ها مژه ندارند

از جمله دانستنی های جالب درباره گربه ها این است که روی پلک اکثر گربه ها مژه ای وجود ندارد.

 

  1. تعداد انگشتان گربه ها

گربه ها در هر پنجه جلویی خود پنج انگشت دارند، اما در پاهای عقب چهار انگشت دارند. با این حال، داشتن انگشتان اضافی برای گربه ها غیر معمول نیست. گربه ای که تا کنون بیشترین انگشتان را در دست و پای خود داشته است، دارای ۳۲ انگشت  بوده است. یعنی ۸ انگشت در هر پنجه!

پنجه یک گربه نارنجی رنگ روی یک میز

تعداد انگشتان هر گربه ممکن است متفاوت با گربه دیگر باشد.

  1. طول پرش گربه ها

گربه ها می توانند شش برابر قد خود بپرند. گربه ها دارای عضلات بسیار قوی در پاهای عقبی خود هستند. این عضلات به آنها کمک می کند تا بتوانند پرشهای بلندتری انجام دهند. آنها بوسیله دم خود، تعادلشان را حفظ می کنند. به همین خاطر است که هیچ مشکلی با پریدن به ارتفاعات بلند ندارند. بعضی از دانستنی ها درباره گربه ها واقعا حیرت انگیز است.

 

جالب است بدانید: ۱۰ نکته ای که باید قبل از پذیرفتن مسئولیت گربه ها بدانید

 

  1. زبان اختراعی گربه ها

شاید باور کردن این حقیقت دشوار باشد که میو میو کردن، زبان ذاتی گربه ها نیست. آنها خودشان این صدا را برای برقراری ارتباط با انسان اختراع کرده اند! گربه های بالغی که با انسان زندگی نمی کنند ارتباط واضحی با یکدیگر دارند. گربه ها از طریق بو، حالت چهره، زبان بدن و لمس کردن با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اما گربه های اهلی برای برقراری ارتباط با افراد، میو میو می کنند.

دو گربه در تصویر سیاه و سفید. یکی در حال لیسیدن دیگری

میومیو زبان گربه ها برای صحبت با یکدیگر نیست!

سخن پایانی

گربه ها حیوانات خانگی بسیار دوست داشتنی و در عین حال عجیبی هستند. آنها توانایی های زیادی دارند که همه آنها هنوز شناخته نشده است. ما امیدواریم از خواندن مقاله دانستنی های جالب درباره گربه، لذت کافی برده باشید. چنانچه نقطه نظری در این زمینه دارید، حتما آن را در بخش کامنت ها، با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: PURINA

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x