اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
خرگوش خاکستری با قلاده کمری صورتی رنگ

آیا می توان قلاده داشتن را به خرگوش آموزش داد؟

استفاده از قلاده برای خرگوش ها امکان دارد؟

خرگوش ها به دلایل مختلف، می توانند حیوانات خانگی خوبی به شمار بیایند. آنها شخصیت های شایان ستایش و متمایزی دارند. آنها بازیگوش، پرانرژی، دمدمی و دوست داشتنی هستند. یعنی یک همراه عالی برای برخی خانواده ها. درست است که صاحبان آنها بسیاری از ترفندها را به حیوان خانگی خود آموزش می دهند مثل زمانیکه آنها را صدا می کنند آموزش پرش به داخل جعبه یا آموزش دویدن به سمت شما، اما اینکه آیا خرگوش ها می تواند قلاده داشتن را به طور صحیح آموزش ببیند یا خیر، سوالی است که صاحبان این حیوات بامزه، بارها و بارها از ما می پرسند. برای دریافت جواب قطعی، با برخی از کارشناسان مشورت کردیم. با این مطلب از مجله پت خرید همراه باشید.

 

آموزش قلاده  داشتن به خرگوش ها

جواب آسان “بله” است. با کمی صبر و شکیبایی ، این حیوان می تواند آموزش داده شود. اما پاسخ واقعی، نیاز به احتیاط بیشتری دارد. نانسی لاروش، از مدیران Colorado House Rabbit Society، اینگونه پاسخ می دهد: اول، من می خواهم روشن کنم که برای خرگوش،” آموزش قلاده داشتن “به چه معناست. این بدان معنی نیست که این حیوان در کنار انسان راه برود. این بدان معنی است که انسان بیشتر این حیوان را دنبال کند. بنابراین این موجود می تواند مناطق وسیعتری را کشف کند یا مسیرهای دارای مانع را راحت تر طی کند و در امان بماند.

پیشنهاد مطالعه: طول عمر خرگوش ها چقدر است؟

 

آموزش استفاده از قلاده به خرگوش

نانسی لاروش می گوید ، مانند آموزش به هر نوع حیوان دیگر، این حیوان نیز از کسی که با آنها رفتار آرامی دارد، راحت تر یاد می گیرند تا از افراد لجباز و ترسو. وی افزود: مثل بیشتر کارهایی که به خرگوش ها آموخته می شود، این آموزش نیز نیاز به زمان، صبر و بالاتر از همه، ارزیابی دقیق از آنچه این حیوان در هر مرحله از فرآیند تجربه می کند، دارد.

از این گذشته، این حیوانات به طور غریزی و برای حفظ زندگی خود، نسبت به همه تجربیات جدید بسیار محتاط عمل می کنند. باربارا هایدنریش، مشاور آموزش و رفتار با حیوانات می گوید: تمرین برای این رفتار نیاز به نشویق مناسب دارد. وی توضیح داد: این بدان معناست که برای هر مرحله از این روند باید نتیجه مطلوبی فراهم آوریم. ( البته از نقطه نظر حیوان کوچولوی شما)!

جالب است بدانید: نکات جالب درباره خرگوش ها که حتما متعجب تان خواهد کرد

 

آیا برخی از نژادهای خرگوش با این نوع آموزش راحت تر کنار می آیند؟

در حالی که این فرضیه لزوماً صحیح نیست، نانسی لاروش خاطر نشان می سازد که این آموزش نمی تواند برای تمام خرگوش ها انجام شود. بلکه فقط آنهایی که آرام هستند و از تجربیات جدید لذت می برند، از این موضوع استقبال می کنند.

وی گفت: اگر یک حیوانی از تجربه های جدید و نسبتاً کوچک، استرس می گیرد، نباید این وسیله را برایش امتحان کرد. برای بعضی از این حیوانات، پوشیدن افسار برابر است با گرفتار شدن در چیزی که نمی توان از شر آن خلاص شد که این حس، منجر به استرس شدید برای آنها می شود. اما من تقریباً این را در هر نژاد دیده ام که حیوان آرام است و مایل است چیزهای جدید را امتحان کند و از چنین مواردی استرس زیادی نمی گیرد.

پیشنهاد مطالعه: نگهداری از خرگوش؛ راهنمای کامل مراقبت از خرگوش

 

چه نوع قلاده هایی برای خرگوش مناسب هستند؟

اول از همه نیاز است که این وسیله، درست اندازه حیوان شما باشد. اما در عین حال، او در آن وسیله، احساس راحتی داشته باشد.

نانسی لاروش می گوید: من آن نوع قلاده هایی که در قسمت پشتی به تسمه ای وصل می شود که به دور بدن حیوان پیچیده می شود (‌قلاده تنی) را ترجیح می دهم. اگر خرگوش جهش کرده و به طور ناگهانی بپرد، خطر تکان خوردن شدید و شکسته شدن احتمالی گردن وجود ندارد. در این نوع، فشار بر روی قسمت زیادی از بدن، تقسیم می شود. این اتفاق باعث می شود که حیوان خانگی شما هم راحت باشد و هم ایمن بماند.

پت خرید را دنبال کنید :‌
4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیانا
2 سال قبل

من خوکچه دارم میخوام براش قلاده خرگوش برم سلیز ریز میشه ؟؟؟

15
3
کیانا
2 سال قبل

چون به نظرم قلاده خوکچه کمی اذیتش میکنه اون قلاده هایی که مثل لباس اند اونا مثل جلیقه اند میشه براش انجام داد؟ما اراک هستیم مرکزی

13
1
پارسا
پارسا
2 سال قبل
پاسخ به  کیانا

همشهری هستیم منم خرگوش دارم میای اشنا شیم؟

5
12
ناشناس
ناشناس
27 روز قبل
پاسخ به  پارسا

منم کیر دارم میای آشنا شیم؟

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x