فروردین ۹, ۱۴۰۳
یک قاقش چوبی پر از جو دوسر

آیا سگ ها و گربه ها می توانند جوی دوسر بخورند؟ مزایای جو پرک برای حیوان خانگی

جو دوسر برای سگ و گربه

جوی دوسر دارای فواید غذایی و سلامتی زیادی برای انسانهاست. بنابراین ممکن است از خود بپرسید که آیا این ماده، برای سگ ها و گربه ها نیز مناسب است یا خیر. بسیاری از غذاهای آماده سگ و بعضی از غذاهای گربه، شامل این ماده غذایی مفید است. حتما برای شما هم سوال پیش آمده که جو دوسر برای سگ و گربه خوب است یا خیر؟ آیا می توان به حیوان خانگی جو پرک داد؟ چطور حیوانات اهلی از خوردن جوی دو سر سود می برند و چه مقدار از این ماده پر خاصیت باید در رژیم غذایی آنها وجود داشته باشد؟ با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید تا به سوال های شما در این زمینه پاسخ دهیم.

 

مزایای تغذیه با جوی دو سر برای گربه و سگ

در مقایسه با سایر انواع غلات، این غله از نظر پروتئین و چربی نسبتاً غنی است. همچنین کیفیت پروتئین آن بسیار بالا است. به این معنی که بدن سگ یا گربه می تواند آنها را به راحتی هضم کرده و از آنها استفاده کند. این ماده مغذی، تعادل خوبی از اسیدهای آمینه را در بدن برقرار می کند.
این غله حاوی فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است (از جمله ویتامین E ، و گروه ویتامین های B ، روی، آهن و سلنیوم) که همگی در حفظ یا بهبود سلامتی نقش موثری دارند. بسیاری از آنتی اکسیدانهای موجود در این غله، مانند اسید لینولئیک و ویتامین E می توانند کبد ، پوست ، مو و غیره را تغذیه کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: خطرات دود سیگار برای سگ ها و گربه ها

 

استفاده از جوی دوسر رژیم غذایی روزانه گربه

البته با توجه به نیازهای کلی رژیم غذایی این گربه ها، لازم است که جو دوسر از نظر ارزش غذایی ارزیابی شود. به عنوان مثال، خوردن غذاهایی که شامل پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم هستند، برای این گونه از حیوانات مفیدتر هستند. اگرچه این ماده حاوی مقادیر پروتئین نسبتاً زیادی به عنوان غلات هستند اما باز هم کربوهیدرات بالایی دارند. بنابراین باید در رژیم غذایی این حیوان، محدود شوند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: آیا سگها و گربه ها واقعا دشمن هستند؟

 

نحوه مصرف جو دو سر برای گربه

یکی از راه هایی که گربه های ملوس، می توانند با خیال راحت از این غذا لذت ببرند، شکل گیاهی آن است. جو دوسر به راحتی در داخل خانه رشد می کند. می توانید مقداری دانه های ارگانیک را در گلدان بکارید یا یک گلدان آماده از این گیاه را خریداری کنید و آن را در معرض نور خورشید قرار دهید و آبیاریش کنید. چند هفته صبر کنید تا ساقه های آن، چند سانتی متر بلند شوند و حیوان شما بتواند از آن تغذیه کند.

چای این گیاه نیز یکی از راههای ایمن دیگر برای استفاده در رژیم غذایی حیوان خانگی شما است. برای تهیه این نوع چای، حدوداً یک قاشق غذاخوری از آن را در یک فنجان آب داغ بریزید. پس از مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، چای آماده است. مقدار کمی از چای را درون مواد غذایی کنسروی اضافه کنید تا غذا را کاملا مرطوب کند.

همچنین جوی دو سر پرک شده را می توانید در غذاهای مختلف گربه خود بریزید تا از آن استفاده کند. در انتخاب غذای گربه تجاری نیز می توانید به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید و جو دوسر را به این شکل در رژیم آنها قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: راهکارهایی برای کاهش وزن حیوان خانگی شما

 

جوی دوسر در رژیم غذایی روزانه سگ ها

سگ ها به دلیل طبیعت همه چیز خوار بودنشان، می توانند در رژیم غذایی خود، مقدار بیشتری از جو دوسر به نسبت گربه ها مصرف کنند. برخی از غذاهای آماده مخصوص سگ  از این ماده غنی ساخته می شوند. همچنین می توانید کمی از این ماده را بپزید و آن را به غذای فعلی حیوان خانگی خود اضافه کنید. اگر شما برای سگ خود غذای خانگی تهیه می کنید، بهتر است در خصوص دستور العمل گنجاندن جو دوسر و یا جو پرک شده با یک دامپزشک مشورت کنید.

 

جوی پرک برای سگ و گربه

همانطور که می دانید جوی پرک همان جوی پخته شده و له شده است. استفاده از این ماده غذایی نیز با توجه به نکته های گفته شده برای حیوان خانگی شما مناسب است. جوی ساده پرک شده و جوی دوسر پرک شده برای سگ و گربه ها مفید هستند. به شرطی که نکات مهم در رژیم غذایی این حیوانات را رعایت کنید. از این ماده غذایی می توانید در تهیه غذای خشک سگ و گربه بهره ببرید و حیوانتان از مزایای این مواد غذایی بهره ببرد.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ غذایی که برای سگها مضر هستند!

 

 

استفاده از جو دوسر به عنوان دارو برای حیوان خانگی

جو دوسر یک ترکیب آرام بخش گیاهی محسوب می شود. این ماده به عنوان یک تقویت کننده اعصاب برای انسان و حیوان خانگی نیز عمل می کند و عملکرد دوگانه دارد. یعنی اگر لازم باشد، اعصاب را آرام می کند و چنانچه نیاز باشد، فعالیت اعصاب را تحریک می کند.

گیاه شناسان و متخصصان هومیوپاتی غالباً برای درمان برخی از بیماریهای رایج، استفاده از جو دوسر را تجویز می کنند. البته بهتر است برای مصرف با دوز مناسب، حتما با دامپزشک خود مشورت کنید. یادتان باشد اگر حیوان خانگی شما از حمله سگ و گربه دارای علائم افسردگی، اضطراب یا مشکلات دیگر است، نمی توان به جای مراجعه به دامپزشک، از این ماده برای معالجه او استفاده کرد.

 

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] شاید برایتان جالب باشد بدانید: آیا سگ ها و گربه ها می توانند جوی دوسر بخورند؟ […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x