فروردین ۹, ۱۴۰۳
سگ قهوه ای و گربه خاکستری در کنار ظرف غذا

آیا سگ می تواند غذای گربه بخورد؟

جذابیتی در غذاهای گربه وجود دارد که آن را برای یک سگ تقریباً غیر قابل مقاومت کردن می کند. اکثر سگها، صرف نظر از نژاد ، سن و چگونگی رفتارشان، در صورت وجود غذای گربه، آن را بو می کشند و می خورند. اما آیا خوردن غذای گربه برای سگ بد است؟ در این مطلب از مجله پت خرید آنچه در مورد تغذیه سگ ها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار خواهد گرفت و متوجه می شوید که آیا خوردن این نوع غذا ها برای سلامتی سگ ها بی خطر است یا نه.

تفاوت بین غذاهای سگ و گربه چیست؟

سگ ها تقریبا همه چیز خوارند. بنابراین می توانند رژیم غذایی متنوع تری داشته باشند که شامل ترکیبات گیاهی و حیوانی باشد. حتی اگر سگ ها جذب گوشت شوند، ولی می توانند مواد گیاهی را نیز بخورند و با چنین رژیمهایی زنده بمانند. در واقع، سگ ها توانایی هضم غذاهای مبتنی بر کربوهیدرات را دارند.

از طرف دیگر، گربه ها گوشت خوار واقعی هستند. به این معنی که آنها فقط پروتئین حیوانی می خورند و نسبت به سگ ها، پروتئین و چربی بیشتری نیاز دارند. علاوه بر این، گربه ها به ۱۱ اسید آمینه نیاز دارند که توسط رژیم غذاییشان تأمین شوند. در حالی که سگ ها به ۱۰ اسید آمینه نیاز دارند. اسید آمینه اضافی مورد نیاز گربه ها تائورین است. برای تأمین این اسید آمینه اضافی، غذاهای تجاری گربه باید میزان پروتئین، چربی و تائورین بیشتری نسبت به غذاهای تجاری سگ فراهم کنند.

پیشنهاد مطالعه: غذاهای خطرناک برای گربه

چه موقع خوردن غذای گربه برای سگ ها بی خطر است؟

در حقیقت برای برخی از سگ هایی که با سرطان مبارزه می کنند و دچار کاهش وزن، از دست دادن ماهیچه ها و ضعیف اشتها می شوند، انواع غذاهای گربه ممکن است یک گزینه عالی برای سگها بشمار بیایند.

اغذیه گربه ها بیشتر طعم دار هستند، کالری بیشتری را در هر وعده فراهم می کنند و در مقایسه با بسیاری از رژیم های غذایی خانگی، گزینه ای متعادل با مواد مغذی بیشتر را ارائه می دهند.

سگ و گربه ای که در حال غذا خوردن از یک ظرف غذا هستند

در زمان خوردن غذای گربه توسط سگ باید به نکات خاصی توجه کرد

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پوچ یا سوپ سگ

چه موقع غذای گربه برای سگ ها مضر است؟

برای برخی از سگ ها ، مصرف تغذیه گربه ها حتی به عنوان یک درمان موقت ، بدلیل وجود پروتئین، کالری یا چربی اضافی، می تواند مشکل ساز شود.

  • یک سگ مبتلا به بیماری کلیوی یا کبدی برای تقویت عملکرد بهینه آن اندام، باید مقادیر متوسط پروتئین و نه بیش از حد مصرف کند.
  • یک سگ با دستگاه گوارش حساس ممکن است بعد از خوردن این نوع غذا، استفراغ کند یا دچار اسهال شود.
  • سگ چاق مستعد به ابتلا به بیماری پانکراس، باید غذاهای کم چرب مصرف کند تا وزن یا التهاب لوزالمعده خود را کاهش دهد.

برای سگهایی از این دست ، تغذیه هر نوع غذای تجاری گربه ، چه به ندرت و چه برای طولانی مدت، می تواند باعث تهدید سلامتیشان شود.

بنابر این همیشه باید غذاهای گربه را از دسترس سگ ها دور نگه داشت و اگر سگی مقدار قابل توجهی از غذای دوست خود، گربه، را خورده است، باید با یک دامپزشک مشاوره کرد. همچنین به یاد داشته باشید ، غذای سگ نیز غالبا برای گربه ها مناسب نیستند.

همچنین بخوانید: چرا غذای سگ را نباید به گربه داد؟

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و جواب سوال آیا سگ می تواند غذای گربه بخورد را گرفته باشید. چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطیما
فاطیما
3 ماه قبل

متشکرم مطالب برای من مفید بود جواب سوالم رو گرفتم

trackback

[…] پیشنهاد مطالعه: آیا سگ‌ها می‌توانند غذای گربه بخورند؟ […]

trackback

[…] پیشنهاد مطالعه: آیا سگ‌ها می توانند غذای گربه را بخورند؟ […]

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x